Thor Kristian Korsvold blir ny leder for Uno-X Mobility Norge AS

Thor Kristian Korsvold blir ny leder for Uno-X Mobility sin virksomhet i Norge. I dag overtar han rollen etter Jens Haugland, som har valgt å gå til en rolle utenfor selskapet.

Thor Kristian Korsvold, daglig leder i Uno-X Mobility Norge AS. Foto: Øyvind Breivik

Uno-X Mobility har virksomhet i Norge og Danmark, og er en del av Reitan Retail. Korsvold får nå ansvaret for en av de ledende aktørene i sin bransje i Norge. Uno-X Mobility Norge tilbyr drivstoff, lynlading og svanemerket bilvask fra tilsammen nærmere 350 utsalgssteder. Selskapets misjon er å utvikle og promotere løsninger for bærekraftig mobilitet.

-Vi er godt i gang med overgangen til løsninger for mer bærekraftig mobilitet gjennom våre satsinger på svanemerket bilvask og lynlading for både personbiler, varebiler og lastebiler. I tillegg er vi blant Skandinavias fremste ambassadører for sykkel. Jeg gleder meg til reisen fremover sammen med de dyktige menneskene i Uno-X Mobility Norge. Vår oppgave er å gjøre det enklere for kundene våre å ta gode valg innenfor mobilitet, sier Thor Kristian Korsvold.

Korsvold startet i Uno-X Mobility systemet i 2011 og kom fra en rolle som partner i PwC. Han var daglig leder for datterselskapet YX Norge AS frem til våren 2023, og kommer nå fra stillingen som direktør for innovasjon i morselskapet Uno-X Mobility AS.

En erfaren og merittert leder med sterke verdier.

-Første gangen jeg ansatte Thor Kristian var mens han studerte ved Norges Handelshøyskole på 90-tallet. Jeg er veldig takknemlig for at han nok en gang sier ja til store oppgaver, denne gangen som daglig leder i Uno-X Mobility Norge. Thor Kristian har svært tung og bred kompetanse og erfaring. Og med sin varme og inkluderende personlighet lever han REITAN-filosofien til det fulle som verdibasert leder, sier Vegar Kulset, CEO, Uno-X Mobility AS.

Med Korsvold som leder skal Uno-X Moblity Norge forsterke sin posisjon som en ledende aktør innen mer bærekraftig mobilitet i Norge, og bidra til en omstilling av veitransporten i tråd med nasjonale og internasjonale klimamål.

- Når Jens Haugland nå går videre til andre utfordringer utenfor selskapet ønsker jeg ham først og fremst alt godt, og takker han for mange store bidrag i flere deler av vår virksomhet helt siden Thor Kristian ansatte han i 2012, avslutter Vegar Kulset.

Uno-X Mobility er et av fire forretningsområder i Reitan Retail ved siden av REMA 1000 Norge, REMA 1000 Danmark og Reitan Convenience. Uno-X Mobility sin misjon er å utvikle og promotere løsninger for bærekraftig mobilitet. Fra rundt 650 utsalgssteder tilbyr selskapet lynlading, Svanemerket bilvask og drivstoff til kunder over hele Norge og Danmark. Uno-X Mobility har også en sterk lidenskap for sykling som en viktig løsning for mer bærekraftig mobilitet.