Magnus Nicolin föreslås som ny styrelseordförande i Hexatronic Group

28 februari, 2024
Göteborg Sverige

Magnus Nicolin föreslås som ny styrelseordförande i Hexatronic Group
Valberedningen i Hexatronic Group AB (publ) har informerat bolaget att de har för avsikt att föreslå att Magnus Nicolin ska väljas till ny styrelseordförande vid årsstämman den 7 maj 2024.

Anders Persson har informerat valberedningen, att förutsatt att valberedningen hittar en ny kandidat till posten som styrelseordförande, ställer han sin plats till förfogande. Valberedningen har nu meddelat att Magnus Nicolin står till förfogande som ny styrelseordförande och att Anders Persson har meddelat att han därmed inte är tillgänglig för omval vid årsstämman. Valberedningen avser därför att föreslå Magnus Nicolin som ny styrelseordförande för Hexatronic. Anders Persson kommer att fortsätta att leda styrelsens arbete fram till och med årsstämman.

Magnus Nicolin har omfattande internationell erfarenhet och är idag styrelseordförande i Munters Group AB (publ) samt styrelseledamot i FAM AB och Billerud AB (publ). Magnus Nicolin var under perioden 2010-2021 VD för Ansell Limited, ett bolag börsnoterat i Australien och ledande global tillverkare av personlig skyddsutrustning (PPE).

Magnus Nicolin är född 1956 och är svensk medborgare.

Mark Shay, ordförande i valberedningen, kommenterade: “Det är en glädje för valberedningen att kunna föreslå Magnus Nicolin som ny styrelseordförande. Magnus Nicolin har en bred industriell bakgrund med en gedigen internationell erfarenhet. Han har under de senaste 40 åren levt och arbetat i USA, Kanada, Frankrike, Belgien och Storbritannien och har erfarenhet som ledande befattningshavare och styrelseledamot i noterade bolag. Valberedningen vill också ta tillfället i akt att tacka Anders Persson. Han har under sina åtta år som styrelseordförande i Hexatronic spelat en betydelsefull roll i att framgångsrikt utveckla Hexatronic till den position bolaget har idag.”

Valberedningens fullständiga förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman 2024.

Göteborg 28 februari, 2024

Henrik Larsson Lyon
VD Hexatronic Group

För eventuella frågor kontakta:
Henrik Larsson Lyon, VD Hexatronic Group, +46 706 50 34 00
Pernilla Lindén, CFO Hexatronic Group, +46 708 77 58 32

Denna information är sådan som Hexatronic Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom angivna kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 28 februari 2024 kl. 21.15 CET.

Om Hexatronic

Hexatronic skapar hållbara nätverk över hela världen. Vi samarbetar med kunder på fyra kontinenter – från teleoperatörer till nätverksägare – och erbjuder ledande, högklassig fiberteknik för alla tänkbara användningsområden. Hexatronic Group (publ.) grundades i Sverige 1993 och koncernen är listad på Nasdaq OMX Stockholm. Våra globala varumärken omfattar Viper, Stingray, Raptor, InOne, and Wistom®.

Magna Announces Date for Q1 2024 Results Call16.4.2024 00:00:00 CEST | Press release

AURORA, Ontario, April 15, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Magna International Inc. (TSX:MG) (NYSE:MGA) MAGNA INTERNATIONAL INC. FIRST QUARTER 2024 RESULTS WEBCAST FRIDAY – MAY 3, 2024 8:00 AM ET LIVE AUDIO WEBCAST Webcast registration: https://events.q4inc.com/attendee/510210737DIAL IN DETAILSParticipant Toll-Free Dial-In: Participant Toll Dial-In: Conference ID: 1-800-715-9871 1-646-307-1963 9829976Slide presentation will be available on our website Investors | Magna prior to the callREBROADCAST INFORMATION Replay available 2 hours after the call until May 10, 2024Toll-Free Dial-In: Toll Dial-In: Conference ID: 1-800-770-2030 1-609-800-9909 9829976 INVESTOR CONTACT Louis Tonelli, Vice-President, Investor Relations louis.tonelli@magna.com 905-726-7035 TELECONFERENCE CONTACT Nancy Hansford, Executive Assistant, Investor Relations nancy.hansford@magna.com 905-726-7108

Stevie® Awards Announce Winners in 18th Annual Stevie® Awards for Sales & Customer Service15.4.2024 23:09:08 CEST | Press release

FAIRFAX, Va., April 15, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Winners in the 18th annual Stevie® Awards for Sales & Customer Service, recognized as the world's top customer service awards and sales awards, were unveiled on Friday night at a gala ceremony in Las Vegas, Nevada USA, attended by more than 400 executives from around the world. The complete list of Stevie Winners by category is available at http://www.StevieAwards.com/Sales. The 10 most-honored organizations in the 2024 Stevie Awards for Sales & Customer Service received Grand (“best in show”) Stevie Award trophies. Nominees were not able to apply for Grand Stevie Awards directly. Winners were determined by a points system based on the total number of awards won, as well as having the highest average score in selected categories. DP DHL Worldwide, with 13 Gold, 18 Silver, and 14 Bronze Stevie Award wins, was the most honored organization this year, earning the top Grand Stevie Award trophy. In descending order, the organizations below we