Victoria Nadine i drømmecollab med DJ-en og superprodusenten R3HAB.

Victoria Nadine er en av stjernene som skinner sterkest på den norske pophimmelen. Etter et ekstremt travelt og vellykket år, vender hun tilbake med sin andre singel for 2024, denne gangen i samarbeid med multi-platinum DJ og produsent R3HAB. “Feel This Way” er en dancelåt som handler om en forelskelse som får blodet til å bruse, følelsen av intens kjærlighet der du bare ikke kan slutte å smile.

"Jeg skrev Feel This Way i LA sammen med Emma DD, Grant og Joe London. Jeg visste at de hadde gjort en del dance låter tidligere og benyttet muligheten til å prøve meg i den retningen. Vi var sykt gira hele gjengen, ideen kom ganske raskt og vi sa vel alle sammen etter bare en times tid «this is a banger», så vi hadde trua på denne tidlig.

Låten handler om noe så enkelt som en flørt eller en forelskelse som er veldig intens. Den følelsen av at blodet bruser når du tenker på, eller er i nærheten av, denne ene personen, og at det kun er hen du tenker på og som får deg til å føle akkurat sånn.
En ubeskrivelig følelse rett og slett. Vi lekte oss med teksten og skrev fritt, det var skikkelig gøy og befriende.

R3HAB var et navn som dukket opp når vi diskuterte hvem som kunne passet til å gjøre den!

Jeg digger ham og har ønsket å jobbe med ham i flere år, ettersom at jeg hører på musikken hans selv. Jeg har alltid vært veldig opptatt av at min første collab med en dj skal være med noen jeg synes er dritfet og faktisk hører på, uavhengig av hvor stor artist det er. Det har også vært viktig for meg at min første dj collab er en låt jeg har vært med å skrive selv. Jeg kan jo bare si at jeg fikk meg litt av en overraskelse når jeg fikk vite at R3HAB mer enn gjerne ville bli med på denne låta! <3

Ekstra kult at det ble en Victoria Nadine og R3HAB låt! Det må jeg ærlig innrømme at jeg synes er stas. R3HAB sitt preg på denne produksjonen gjorde den akkurat sånn jeg ønsket at den skulle høres ut! Dette er virkelig en drømmecollab og jeg er super stolt av denne låta!"

Victoria Nadine har blitt en av de mest toneangivende unge artistene i landet. Singelen "Nerve" har til nå fått over 10 millioner avspillinger på strømmetjenester, var den mest spilte låten på NRK P3 og nominert til Årets låt under P3 Gull. Victoria Nadine har også blitt nominert til ulike priser som Årets nykommer under P3 Gull, Årets gjennombrudd under Spellemannprisen og Årets Gjennombrudd Populærmusikk 2023 på Musikkforleggerprisen, samt nominert til “Årets Verk” populærmusikk hos Musikkforleggerprisen 2024 for «Hope ur miserable».

De siste årene har Victoria Nadine reist rundt i verden og skrevet og spilt musikk i Los Angeles, Berlin, Stockholm og Oslo med stjernelag av internasjonale låtskrivere, og i året som gikk har hun vært å se på flere festivaler som Slottsfjell, FOMA, Idyll, Sydli, Rakettnatt, Festningen og Findingsfestivalen.  I den kommende sommersesongen vil hun opptre på enda flere festivaler rundt om i landet!

Tiktok // Instagram // Facebook // Spotify // Apple Music // Youtube

Fadil El Ghoul, bedre kjent som R3HAB, har banet vei gjennom dansemusikken de siste femten årene. Fra hans gjennombrudds-remixer for Rihanna, Drake, Taylor Swift, Calvin Harris, til sanger som Platinum-sertifiserte “All Around The World (La La La)” og “Lullaby,” til hans samarbeid med likesinnede som Ava Max, ZAYN, Luis Fonsi, Sean Paul, har R3HAB vist seg å være en av de mest nyskapende artistene i bransjen. Arbeidet hans har samlet over 9 milliarder strømminger til dags dato, inkludert 1,1 milliarder i 2022 alene. R3HAB grunnla sitt plateselskap CYB3RPVNK i 2016, som har passert 4 milliarder strømminger på tvers av plattformer siden oppstarten.

R3HAB fortsetter å utvikle og diversifisere lyden sin ved å jobbe med artister over hele verden, og utfordrer grensene for dansemusikk mens han samarbeider på tvers av sjangere og språk. Han er en av Spotifys 200 mest strømmede artister, rangert som #13 på den prestisjetunge DJ Mag’s Top 100 DJs-listen, og har fått over 70 gull- og platinsertifikater.

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Legenden Mark Knopfler ute med nytt album12.4.2024 10:42:53 CEST | Pressemelding

Mark Knopfler er i dag ute med sitt tiende solostudioalbum One Deep River. Albumet inneholder 12 nye låter med hans klassiske gitarspill, poetiske fortellertekster og varme Geordie-vokaltone. Tittelsporet One Deep River gjenspeiler Knopflers dype hengivenhet for elven som renner gjennom hans barndomsby Newcastle. "Crossing the Tyne is always on your mind. It's what you were doing when you were leaving as a youngster and that feeling is always the same every time you do it. You're heading out or you're coming back, and it just connects with your childhood. The power of it doesn't go away", sier Knopfler. One Deep River byr på Knopfler-klassikere hvor han har hentet inspirasjon fra blues, folk, og rock. Albumet ble produsert av Knopfler og hans mangeårige samarbeidspartner Guy Fletcher og ble spilt inn i hans eget British Grove Studios i London.

Dagny slipper Strawberry Dream; siste smakebit før album!11.4.2024 09:57:53 CEST | Pressemelding

Lytt til ‘Strawberry Dream’ her: https://Dagny.lnk.to/StrawberryDream Samtidig som popsensasjonen Dagny er på Europturné slipper hun i dag låten ‘’Strawberry Dream’’, som er siste drypp før hennes neste album ELLE ser dagens lys. ELLE vil inneholde 8 spor, inkludert tidligere utgitte låter som "Heartbreak In The Making", "Same Again (For Love)", "Ray-Bans" - samt "Strawberry Dream". Å følge opp den suksessen til hennes kritikerroste debutalbum "Strangers / Lovers" var en stor oppgave. Aldri redd for å ta en dristig tilnærming, begynte et forlokkende konsept å ta form, som ville tillate Dagny å bearbeide følelsene sine samtidig som hun bevarte sin kreative frihet. Etter å ha rundet av 2023 med et fullsatt Oslo Spektrum står nå ELLE for tur - den første delen i en trilogi av mini-album, som representerer overdrevne sider av Dagny sine unike personlighetstrekk og samtidig beholder friheten til å utforske ulike sounds. ELLE er en håpefull og håpløs romantiker, men har samtidig en tydelig s

Billie Eilish annonserer nytt album8.4.2024 18:03:18 CEST | Pressemelding

Billie Eilish har i dag avslørt at hun kommer med nytt album på selveste 17. mai. Det nye albumet har fått tittelen HIT ME HARD AND SOFT og blir hennes tredje i rekkken. Albumet er en mangfoldig og sammenhengende samling av sanger som ideelt lyttes til i sin helhet fra begynnelse til slutt. HIT ME HARD AND SOFT gjør akkurat som tittelen tilsier: treffer deg hardt og mykt både lyrisk og lydmessig og tar deg med på en reiser gjennom et enormt og vidstrakt lydlandskap hvor man fordypes inn i et fullt spekter av følelser. Igjen har hun teamet opp med FINNEAS, bror og mangeårige samarbeidspartner, som også har produserte albumet. Billie fortsetter innsatsen for å minimere avfall og bekjempe klimaendringer og benytter 100 % resirkulerbare materialer til de fysiske formatene som slippes i fire forskjellige varianter.

Vinnere av Spellemann 2023 - fra Universal Music5.4.2024 10:49:22 CEST | Pressemelding

I går kveld gikk Spellemann 2023 av stabelen og vi er stolte av å kunne presentere følgende vinnere for låter de har gitt ut på distribusjon hos Universal Music. Vi gratulerer alle vinnere! UNDERGRUNN UNDERGRUNN stakk av med kveldens gjeveste pris, Årets Spellemann. UNDERGRUNN har satt et tydelig preg på den norske musikkscenen med albumene UNDERGRUNN og Egoland. På tampen av året solgte de ut Oslo Spektrum hele to (!) ganger. Cezinando Cezinando sikret seg to priser i kategoriene Pop og Årets Tekstforfatter for albumet Sprengkulde, som er utgitt via distribusjon hos Universal Music. Helt siden gjennombruddet i 2017 med "Håper du har plass", har Cezinando sikret sin posisjon som en av Norges mest spilte artister. Carina Dahl Carina Dahl vant sin første Spellemann da hun stakk av med pris i kategorien Festmusikk. Carina hadde et travelt fjorår med over 50 spillejobber, og i tillegg hadde hun hennes beste år med plasseringer på den norske topplista. Carina Dahl gir ut musikk distribuert

Ny musikk fra Astrid S, Imagine Dragons, Glass Animals, Chappel Roan samt album fra Conan Gray!5.4.2024 10:44:44 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper nær låt om vennskap: “Oh Emma” Imagine Dragons er tilbake med “Eyes Closed”. Låten er en god blanding av alternativ, rap, elektronisk og rock og frontmann Dan Reynolds sier selv; “After taking some time off the road and spending time catching up with family and loved ones, I finally have felt the desire to go back to the sonic places that originally brought me the most joy, but with a new outlook and mentality. The world looks much different after being a band for more than a decade. But some things will always remain the same. It’s finding that right balance of nostalgia and freshness that brings me the most joy in the studio. We had a lot of fun making this one and hope you enjoy it too”. Se musikkvideo HER. Med fenomenet “Heat Waves”, som har over 7 milliarder streams, er den britiske kvartetten Glass Animals tilbake med “Creatures in Heaven”. Låten omhandler et intenst vennskap som tok slutt for tidlig og blir å finne på deres fjerde album, I Love You So F***ing Mu