Aktietilbagekøb

sydbank.dk

28. februar 2024

Aktietilbagekøb

Bestyrelsen har besluttet at igangsætte et aktietilbagekøbsprogram på 1.200 mio. kr., dog maksimalt 8 mio. aktier. Aktietilbagekøbet sker med henblik på nedsættelse af bankens selskabskapital med de under programmet købte aktier.

Bestyrelsen blev senest på Sydbank A/S’ generalforsamling den 23. marts 2023 bemyndiget til at lade banken erhverve egne aktier for samlet op til 10 pct. af bankens selskabskapital.

Erhvervelse af aktier skal ske til en pris, der ikke afviger mere end 10 pct. af den på Nasdaq Copenhagen A/S noterede kurs på erhvervelsestidspunktet.

Aktietilbagekøbet sker som et led i en tilpasning og optimering af kapitalstrukturen i overensstemmelse med bankens kapitalmålsætning og kapitalpolitik. Sydbank havde den 31. december 2023 en egentlig kernekapitalprocent på 18,9 og en kapitalprocent på 21,1.

Aktietilbagekøbsprogrammet bliver igangsat mandag den 4. marts 2024 og vil være afsluttet senest den 31. januar 2025.

Sydbank har valgt Danske Bank A/S til at forestå aktietilbagekøbsprogram-met, der gennemføres i overensstemmelse med bestemmelserne i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) nr. 596/2014 af 16. april 2014 og Kommissionens delegerede forordning (EU) 2016/1052 af 8. marts 2016, der udgør safe habour-reguleringen.

Følgende retningslinjer er fastsat for aktietilbagekøbsprogrammet:

• Der kan ikke købes aktier til en højere kurs end den højeste af følgende kurser:

I. kursen på den sidste uafhængige handel

II. det højeste foreliggende uafhængige købers tilbud på markedspladsen, hvor købet gennemføres, herunder når aktierne handles på forskellige markedspladser.

• Der kan på en handelsdag højst købes 25 pct. af den gennemsnitlige daglige aktiemængde for de forudgående 20 handelsdage på den markedsplads, hvor købet finder sted.

Sydbank vil på den første bankdag i hver uge oplyse om antallet og værdien af tilbagekøbte aktier i en selskabsmeddelelse.

Sydbank kan til enhver tid suspendere eller stoppe aktietilbagekøbsprogram-met. Såfremt det sker, vil det blive meddelt i en selskabsmeddelelse.

---ooo0ooo---

Sydbank afsluttede den 22. december 2023 et aktietilbagekøbsprogram på 600 mio. kr. Aktietilbagekøbsprogrammet blev iværksat den 6. juli 2023, og Sydbank opkøbte under programmet 1.911.900 aktier. Sydbank ejede pr. den 26. februar 2024 i alt 1.920.112 egne aktier, svarende til ca. 3,4 pct. af bankens aktiekapital. Bestyrelsen har indstillet til den ordinære generalforsamling den 21. marts 2024, at bankens aktiekapital nedsættes med 19.119.000 kr. til 545.884.200 kr.

Karen Frøsig        Jørn Adam Møller
adm. direktør        bankdirektør

Vedhæftet fil

For at se dette indhold fra www.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.
For at se dette indhold fra ml-eu.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Information om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Flere pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Intervest Offices & Warehouses NV: Press release – Persbericht – Communiqué de presse: openbaarmaking over transparantiekennisgeving19.4.2024 18:00:00 CEST | Press release