Cortus Energy AB offentliggör tidplan för sammanläggning av aktier

Vid den extra bolagsstämman i Cortus Energy AB ("Cortus Energy" eller "Bolaget") den 24 januari 2024 beslutades att genomföra en sammanläggning av aktier 1:100, innebärande att etthundra (100) aktier läggs samman till en (1) ny aktie. Stämman bemyndigade styrelsen att fastställa avstämningsdag för sammanläggningen. Styrelsen i Cortus Energy har, i enlighet med årsstämmans beslut, fastställt att avstämningsdag ska vara den 28 februari 2024.

Sista dagen för handel i Cortus Energys aktie innan sammanläggningen är den 26 februari 2024 och första dagen för handel i Cortus Energys aktie efter sammanläggningen är den 27 februari 2024. Cortus Energys aktiekurs kommer därmed att återspegla effekten av sammanläggningen från och med den 27 februari 204.

Genom sammanläggningen kommer det totala antalet aktier i Bolaget att minska från 2 149 896 400 aktier till 21 498 964 aktier.

Till följd av sammanläggningen kommer Cortus Energys aktie från och med den 27 februari 2024 att byta ISIN-kod. Den nya ISIN-koden för Bolagets aktie är SE0021513108.

Aktieägarna kommer automatiskt att erhålla ett nytt, lägre, antal aktier i proportion till innehavet på avstämningsdagen. De aktieägare vars innehav av aktier på avstämningsdagen inte är jämnt delbart med 100 kommer vederlagsfritt att erhålla aktier för att innehavet ska bli jämnt delbart med 100. Tillhandahållande av aktier sker genom Euroclear Sweden ABs försorg, utan att ytterligare åtgärder behöver vidtas av aktieägare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Rolf Ljunggren, tf VD,
Tel: +46 (0)8 588 866 30,
www.cortus.se

Om Cortus Energy
Cortus Energy AB utvecklar och marknadsför den unika WoodRoll®-teknologin som förgasar biomassa på ett nytt innovativt sätt som resulterar i en rad unika fördelar gentemot all annan befintlig förgasningsteknik. Med den patenterade WoodRoll®-teknologin kan Cortus Energy erbjuda gröna energilösningar för kraft-, industri- och transportapplikationer. WoodRoll® har stor bränsleflexibilitet, vilket gör att processen kan utnyttja lågvärdiga förnybara bränslen utan att kompromissa med processprestandan. Cortus Energy har idag två WoodRoll®-anläggningar, en testanläggning i Köping sedan 2011 och en kommersiell anläggning i Höganäs.

Cortus Energys aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market. Mangold Fondkommission AB, e-post: ca@mangold.se, är Bolagets Certified Adviser.

Ledende medarbejderes og disses nærtståendes transaktioner17.4.2024 08:42:03 CEST | pressemeddelelse

Indberetning nr. 5 / 2024 Indberetning og offentliggørelse om aktiebesiddelser hos Jyske Banks indberetningspligtige i henhold til EU-forordningen om markedsmisbrug. For yderligere detaljer henvises til de vedhæftede skemaer. Vedhæftede filer Appendiks – Lars Mørch - 16.04.2024Appendiks – Niels Erik Jakobsen - 16.04.2024Appendiks – Per Skovhus - 16.04.2024Appendiks – Peter Schleidt - 16.04.2024

Transactions by persons discharging managerial responsibilities and persons closely associated with them17.4.2024 08:42:03 CEST | Press release

Disclosure 5 / 2024 Notification and public disclosure of transactions by persons discharging managerial responsibilities and persons closely associated with them in compliance with the EU Commission Market Abuse Regulation. Further details are included in the attachments. Attachments Appendix – Lars Mørch - 16.04.2024Appendix – Niels Erik Jakobsen - 16.04.2024Appendix – Per Skovhus - 16.04.2024Appendix – Peter Schleidt - 16.04.2024