KGM kommer til Danmark

KGM melder nu sin ankomt på det danske marked med flere spændende modeller heriblandt den nye, elektriske Torres EVX.

Efter at RSA blev annonceret som importør af KGM sidste år, arbejder importøren målrettet med at etablere et solidt og traditionelt forhandlernetværk. Bilerne forventes klar til det danske marked i løbet af Q2 2024.

-Bilerne forventes at kunne prøvekøres over hele landet i løbet af Q2 , siger Steffen Vilstrup, Manager Director for KGM i Danmark.

KGM, tidligere kendt som SsangYong, har gennemgået en omfattende fornyelse det sidste år. Dette inkluderer nyt navn, ny identitet, lanceringen af innovative modeller og nye ejere. KGM er et af de største bilmærker i Syd-Korea, og sælger nu KGM i 126 lande.

Efter at de nye ejere af KG Group satte gang i relanceringen sidste år, har KGM endelig set en positiv udvikling. Efter syv år med økonomiske udfordringer, realiserede selskabet en betydelig vækst i 2023. Internationalt har KGM opnået imponerende vækst efter at KG Group blev ejere.

Traditionelt forhandlernetværk og offensiv lanceringsplan

KGM i Danmark vil distribueres via et traditionelt forhandlernetværk på både bilsalg, eftermarked og reservedelssalg.

Manager Director for KGM i Danmark, Steffen Vilstrup, fortæller at der har været stor interesse fra mulige forhandlere det sidste år. Han er allerede igang med at opbygge et solidt forhandlernetværk i hele Danmark og forventer at have 25 udsalgssteder til lanceringen i Q2.

-Der er ingen tvivl om at mange ønsker sig KGM i butikken. Vi har troen på at tilgængelighed og nærhed til kunden er vejen til den bedst mulige kundeoplevelse, siger han.

For at sikre hurtig og effektiv kundeservice, har KGM et stort og komplet reservedelslager placeret i Drammen i Norge. Dermed kan forhandlere modtage reservedele over natten, noget som bidrager til at kunne opretholde den bedst mulige kundeoplevelse.

I Danmark lanceres Musso Grand i første omgang. Den elektriske Torres EVX er klar til prøvekørsel i løbet af Q2.

-Dette er konkurrencedygtige modeller vi tror på. KGM har hovedfokus på SUV-er, varebiler og pickuper med firehjulstræk. Med solide egenskaber, er dette modeller som passer godt ind i det danske marked, siger han.

Han tilføjer at der er planer om flere nye modeller i fremtiden.

Om KGM

Bilmærket SsangYong er det ældste bilmærke i Syd-Korea, og blev etableret i 1954. Dette er en af de tre store bilproducenter i Syd-Korea. Efter navneændringen er bilmærket kendt som KGM. Selskabet har siden 1980 udviklet firehjulsdrevne køretøjer, og er kendt for innovativ teknologi og god kvalitet. KG Mobility ejes i dag af industrigiganten KG Group.

Bilmærket har omfattende distribution i Europa og resten af verden, og driver nu virksomhed i 126 lande.

RSA er en nord-europæisk bilimportør i 12 lande, og er den officielle distributør af KG Mobility i Danmark, Norge og Sverige. Som et privatejet selskab med historie helt tilbage til 1936, har RSA udviklet stærke mærker i mange markeder. Siden opstarten har mobilitet og transport været udgangspunktet gennem alle selskabets faser.

RSA har i dag hovedkontor i Drammen, og har også veletablerede kontorer i Danmark, Sverige, Finland, Polen og Tyskland. RSA har allerede opbygget et stort forhandlernetværk som strækker sig over hele Nord-Europa med mærkerne Suzuki, Isuzu, Maxus, BYD, JAC og KGM.

Følg pressemeddelelser fra RSA

Flere pressemeddelelser fra RSA