Endring i ledelsen i Outnordic

Eric Sandtrø går av som konsernsjef i Outnordic, men vil fortsette i styret. Ny interimkonsernsjef i selskapet blir Erlend Futsæter.

Avtroppende konsernsjef i Outnordic, Eric Sandtrø.
Avtroppende konsernsjef i Outnordic, Eric Sandtrø. Outnordic

Outnordic-konsernet, som består av selskapene Outnorth og Fjellsport, sistnevnte inkludert merkevaren Skittfiske, melder om endring i ledelsen. Eric Sandtrø, tidligere founder i Komplett og gründer av Fjellsport, har det siste halvåret trappet ned sin rolle i selskapet etter at Egmont-konsernet kjøpte seg opp på eiersiden. Nå gir han ansvaret over til Erlend Futsæter, som går inn som interimkonsernsjef i selskapet.

– Jeg tror timingen er riktig nå, ettersom markedet er mer i balanse enn for kort tid siden, og det har vært et mål å trappe ned i lengre tid. Outnordic-konsernet er i god stand med en unik posisjon innenfor det nordiske outdoor-markedet på nett. Det er dyktige folk på alle nivåer, samtidig som vi har oppdatert flere felles IT-løsninger og automatiserte lager både i og utenfor EU. Jeg føler meg derfor svært trygg på at selskapet er i gode hender og har en lys fremtid, sier Sandtrø, som vil fortsette i selskapets styre.

Styreleder Cato Broberg takker Sandtrø for et godt samarbeid over lang tid og ser frem til videre dialog i styret.  Broberg er tydelig på hvor fokuset skal ligge fremover.

– Etter etableringen av Outnordic-strukturen for fem år siden har det vært jobbet hardt med å legge grunnlaget for skalafordeler i konsernet. Fremover blir fokuset å videreutvikle Nordens beste nettbutikker for utendørsutstyr og skape enda bedre opplevelser for kundene våre, sier han.

Futsæter vil gå inn som interimkonsernsjef i Outnordic etter påske 2024 og lede denne prosessen, samtidig som han fortsetter sitt ansvar som COO i Egmont E-com.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Knut Christian Moeng, PR- og kommunikasjonsansvarlig, Story House Egmont

Mobil: 97720112