Alessandra slipper splitter ny EP: «Best Year Of My Life»!

Robin Bøe

Best Year Of My Life slippes 16. februar og inneholder de tidligere utgitte låtene til Alessandra i tillegg til to nye låter: tittelsporet og singelen «Best Year Of My Life» og «Mama I’m Sorry»

Hør EPen HER!

Stjerneskuddet Alessandra (21) har hatt et vanvittig og innholdsrikt 2023 med en pangstart på karrieren sin med utrolig mange baller i luften: MGP-seier, Eurovision-suksess, skolegang, opp- og nedturer, nyforelskelse og kjærlighetsbrudd og planlegging av sin aller første turné.
Alessandra sikret en 5. plass på Eurovision som er Norges beste plassering på ti år! Superhiten Queen of Kings fikk topp-plasseringer i en rekke land globalt og gikk inn på #28 på den globale topplisten til Spotify.

Om EPen forteller Alessandra:
«Surprise surprise! Best Year Of My Life handler om det beste året i mitt liv! Dette året startet karrieren min, jeg møtte masse nye folk, jeg fikk knyttet et bånd med mine fantastiske fans og jeg startet å leve drømmen min. 2023 var det mest uforventede året i mitt liv!

Jeg har grått, jeg har ledd, jeg har følt på glede og frykt, på kjærlighet og sorg, på frihet og redsel for å miste friheten. Jeg er takknemlig for alle disse følelsene. Disse følelsene har lært meg så mye i bare ett år.

EPen inneholder alle følelsene jeg har følt dette året, fra QUEEN of Kings til Heavy, min første ballade, fra Pretty Devil til Mamma I’m sorry.»

2023 har uten tvil vært et definerende og det mest uforventede året for Alessandra, men en drøm som har gått i oppfyllelse. En berg-og-dalbane av følelser, men dermed masse læring og styrke inn i veien mot å finne seg selv som en ung kvinne på bare 21 år.

“Best Year Of My Life” er EPen som samler alt, og i det visuelle universet har Alessandra utviklet et skoleårbok-konsept som fanger alle disse følelsene. Den typiske skoleklassen har ulike personligheter og karakterer, ulike opplevelser og følelser som fanges i det visuelle universet.

Alessandra slipper EPen under sin aller første turné hvor hun skal besøke over 20 byer i UK og Europa. Turnéen har allerede solgt over 11000 billetter (utsolgt i Helsinki, London, Amsterdam, Milano, Madrid, Zürich, Antwerpen) og startet i Estland 23. januar.

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Mabel, Hov1, Cian Ducrot, Big Sean, Stein Torleif Bjella og Swedish House Mafia!30.8.2024 10:14:52 CEST | Pressemelding

Bjella & Tvangsgutan kompani - LIVE I SENTRUM Hov1 startet året med konsertfilmen HOV1 4-EVER på kino og Netflix hvor man fulgte bandet under turnésommeren i Sverige og Norge. Filmen ble avsluttet med”Jag önskar jag brydde mig mer”, som var den første smakebiten fra Hov1s femte studioalbum som ble det opp i to deler, del én, Jag önskar jag brydde mig mer, som ble sluppet i mai og del to, … men det gör jag egentligen, som er ute i dag. Hov1 spilte i sommer på Slottsfjellfestivalen og avslutter sin siste spilling for året på Zinkensdamm på Södermalm i Stockholm i morgen. Etter å han funnet tilbake til sine R&B-røttene på “Vitamins”, “Look At My Body Pt.II” med Shygirl og “Female Intuition”, er Mabel i dag klar med “Chat”. Låten er listet på NRK P3 og NRK P3X, ble produsert sammen med Stryv og fikk sin livedebut forrige helg under Notting Hill Carnival. Om låten sier hun selv; “Chat is a song for the summer. A simple love song because the best kind of love doesn’t have to be complicated.

Short n’ Sweet fra Sabrina Carpenter23.8.2024 10:34:28 CEST | Pressemelding

Sabrina Carpenter er i dag ute med albumet Short n’ Sweet. Albumet inneholder hitene "Please Please Please" og "Espresso", som globalt har gått #1 og har over én milliard streams. Låten er også den mest spilte på norsk radio og har ligget fem uker på toppen. Short n’ Sweet er skrevet av Sabrina selv sammen med Amy Allen, Julia Michaels og Steph Jones samt John Ryan, Julian Bunetta og Jack Antonoff - som også har produserte albumet. Albumet er Sabrinas mest personlige album til nå og inneholder 12 spor som unektelig er relaterbare og ærlige med et unikt mangfoldig. Sabrina har varmet opp for Taylor Swift på hennes Era's Tour og ble og ble en av snakkisene under årets Coachella. Neste måned legger hun ut på den amerikanske etappen av Short n’ Sweet Tour, som starter 23. september i Columbus. Arenaturneen ble utsolgt kort tid etter at den kom i salg tidligere i sommer. Neste år tar hun turen til Europa og skal blant annet innom byer som Paris, London, Amsterdam og Milano.

Secret Garden med ny singel fra det kommende albumet.22.8.2024 12:00:00 CEST | Pressemelding

"I 2018 ble Fionnuala diagnostisert med brystkreft og vår musikalske kalender ble satt på pause. Etter et år med behandling skrev jeg dette stykket for å støtte og hedre henne, og håpet at det ville inspirere henne til å spille fiolin igjen. Det var det første stykket hun spilte etter hun var blitt bedre. Jeg husker det og at vi spilte inn demoen i studioet hennes i Dublin. Det var veldig sterkt å høre henne spille igjen" forteller Rolf Løvland