St1 Norge

Orkla Foods kåret til årets leverandør

OSLO 9. februar 2024: Orkla Foods Norge AS fikk den høythengende prisen som årets leverandør for landets Shellstasjoner. Det er de som jobber på stasjonene som selv har stemt frem den de mener har gjort den beste innsatsen i 2023.

Fra venstre: Hæge Vagle, kategorisjef i St1, Rolf Atle Søvre, forretningssjef, Bjørn Hasle, KAM, Terje Kristiansen, Rolf Jarle Beite, Distriktsansvarlig, Ingvild Lier-Nilsen, Salgsdirektør (alle fem fra Orkla) og Erlend Føleide, markedsdirektør i St1. St1 Norge

Det er energiselskapet St1 som eier og driver Shellstasjonene i Norge, og de arrangerte denne uken sin årlige samling for hele kjeden hvor også prisen for årets leverandør ble utdelt.

Prisen ble utdelt av markedsdirektør Erlend Føleide, som blant annet begrunnet tildelingen med det strategiske samarbeidet som bidrar til utvikling og vekst.

«De er gode på trender og forbrukerinnsikt, og dette gir tidsriktige innovasjoner. De legger inn store ressurser for å gjøre kundene sine gode, og har blant annet bidratt i utviklingen av vårt opplæringsprogram St1 Skills», sier Føleide og legger til at flere ute i nettverket trekker frem at Orkla Foods har svært dedikerte distriktssjefer som er kunnskapsrike om vareutvalget og som er god til å formidle kunnskapen som skal til for å lykkes.

Mot sunnere produkter

Fokus på langsiktig, bærekraftig verdiskaping gjennom utvikling av sunnere produkter er også en viktig del.

«Slik bidrar de til at vi som kunde når våre bærekraftsmål. De jobber i tråd med våre verdier og er en svært god ambassadør for vårt matkonsept. De har lagt ned en formidabel innsats på produktutvikling det siste året og jobbet hardt for å nå de målene vi har satt sammen», sier Føleide.

Kontakter

For kommentar fra Orkla kontakt gjerne Rolf Atle Søvre, forretningssjef Out of Home, 92896745

Om St1 Norge

St1 er et nordisk energikonsern med visjon om å være ledende på produksjon og salg av CO2-bevisst energi. Konsernet forsker på, og utvikler, økonomisk- og miljømessig bærekraftige energiløsninger. St1 fokuserer på salg av drivstoff, raffinering og fornybare energiløsninger som avfallsbasert biodrivstoff og vindkraft. Konsernet har 1270 St1 og Shell-stasjoner i Norge, Sverige og Finland. Selskapet har sitt hovedkontor i Finland og har mer enn 1000 ansatte. I Norge har St1 om lag 300 Shell-stasjoner, samt depot- og forsyningsnettverk over hele landet. St1 Norge jobber også aktivt med vindkraft, lading og andre alternative energikilder for transport. www.st1.no

Følg pressemeldinger fra St1 Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra St1 Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra St1 Norge