SpareBank 1 Østlandet etablerer seg i Drammen

SpareBank 1 Østlandet har tydelige ambisjoner. Nå satser konsernet videre og etablerer kontor i Drammen.

SpareBank 1 Østlandet er lokalisert over store deler av det sentrale Østlandet og har i dag 37 bankkontorer. Den 15. januar i år vedtok banken å fusjonere med Totens Sparebank*. Med etableringen i Drammen øker SpareBank 1 Østlandets nedslagsfelt ytterligere. Drammen er en by i sterk vekst og nabo til hovedstadsregionen hvor banken er tungt til stede i dag.

- Vi ønsker å vokse og ser på Drammensområdet som et attraktivt og naturlig neste steg. Vi har tro på en modell hvor vi både er synlige og fysisk til stede med kontorer og ansatte lokalt, samtidig som vi har ledende digitale løsninger for kundene, sier konsernsjef i Sparebank 1 Østlandet, Richard Heiberg.

Sentralt plassert i sentrum av Drammen

Banken planlegger å etablere seg sentralt i Drammen sentrum. Forventet oppstart er til høsten. Flere av bankens konkurrenter er også etablert i området. Det passer SpareBank 1 Østlandet godt mener regionbanksjef Bjarne Kalleli.

- Konkurranse er positivt for kundene og for oss. Vi har god suksess med å kapre kunder når vi etablerer oss et nytt sted. Samtidig bidrar etableringen vår til å styrke Drammen som et finanssentrum i regionen, sier Kalleli.

- Dessuten har vi allerede mange kunder i Drammen. Disse vil ha nytte av at vi nå blir fysisk til stede med bred kompetanse, legger regionbanksjefen til.

Leter etter ansatte

Banken går snart i gang med å søke etter ansatte til kontoret i Drammen.

- Vi er på utkikk etter dyktige finansrådgivere og kunderådgivere til etableringen vår. Vi satser både fysisk og digitalt og er opptatt av å bidra positivt i lokalmiljøet. Vil du bli en del av dette, så håper vi du søker på stillingene når de blir utlyst, sier Kalleli.

*Fusjonsavtalen mellom Totens Sparebank og SpareBank 1 Østlandet forutsetter endelig vedtak i bankenes generalforsamling/representantskap og godkjennelse av myndighetene.

SpareBank 1 Østlandet er landets fjerde største sparebankkonsern med drøyt 1 100 kompetente og stolte medarbeidere. Gjennom snart 180 år har banken bygget en solid markedsposisjon på Østlandet ved å være tilgjengelige og yte kreditt og andre tjenester til personer, bedrifter og offentlig sektor i bygd og by. Vi har i dag 37 kontorer i Oslo, Akershus og Innlandet, og har en forretningskapital på 241 milliarder kroner. Gjennom våre datterselskaper og SpareBank 1-alliansens produktselskaper er vi et komplett finanshus for både person- og bedriftskunder. Vi er et børsnotert og selvstendig finanskonsern med dype røtter på Østlandet og hovedkontor i Hamar. Banken har bidratt til verdiskaping i markedsområdet gjennom flere generasjoner.