St1 Norge

Anette fra Nøtterøy ble årets medarbeider blant 2000 ansatte

OSLO 8. februar 2024: Blant 2000 ansatte i Shellkjeden var det Anette Wivestad Hestnæs fra Nøtterøy som stakk av med tittelen «årets medarbeider» under en høytidelig prisutdeling torsdag kveld. Hun jobber som butikksjef på Shell Kjelleveien i Tønsberg og har 25 års ledererfaring bak seg.

Fra venstre: Etableringssjef i St1 Bård Granerud, direktør i St1 Kristine Vergeli Grant-Carlsen, prisvinner Anette Wivestad Hestnæs  og retaildirektør Anita Sørlundsengen
Fra venstre: Etableringssjef i St1 Bård Granerud, direktør i St1 Kristine Vergeli Grant-Carlsen, prisvinner Anette Wivestad Hestnæs og retaildirektør Anita Sørlundsengen St1 Norge

Det var 9 nominerte til prisen, men til slutt var det altså Anette som stakk av med den høyeste utmerkelsen som årets medarbeider, og ble kalt opp på scenen til stående trampeklapp fra salen.

St1 eier og driver landets Shellstasjoner, og prisutdeler var direktør for St1 Norge, Kristine Vergeli Grant-Carlsen.

«Vi er svært stolte over den fantastiske jobben som gjøres på våre stasjoner hver eneste dag, døgnet rundt, og rundt i hele landet. Derfor er det en ære å få dele ut den gjeveste prisen – årets medarbeider», sier Kristine og legger til at Shell Kjelleveien under Anette som butikksjef har hatt full score på alle «mystery shopper» besøk i 2023. I tillegg har spesielt vennlighet og oppmerksomhet fra stasjonens ansatte blitt kommentert i disse rapportene.

«Dette vitner om en sterk kultur og fornøyde kunder», understreker Kristine.

«Anette er en person som aldri gir seg, og ikke går hjem før jobben er gjort. Hun går alltid foran som et godt eksempel og er usedvanlig godt likt av sine ansatte og kunder. Kundene på denne stasjonen er svært lojale og i lokalmiljøet beskrives Shell Kjelleveien som et tydelig møtepunkt for flere generasjoner, sier hun.

En synlig rørt Anette blir tildelt blomster, trofé og diplom på scenen og takker raskt alle sine kolleger.

«Jeg har har de beste kollegaene! Dere gjør dagen min hver dag og jeg er utrolig glad i dere. Jeg elsker jobben min», kommenterte hun etter prisutdelingen.

Flere vinnere i Tønsberg

Det ble delt ut flere priser under St1s årlige samling med ledere og ansatte fra landets Shellstasjoner. I kategorien for beste kort-selger, var det Trond Kristiansen i TK Retail som vant.

«Trond har alltid virkelig et stort engasjement for å få tak i nye kortkunder, både på stasjon og utenom. Han er med på lokale arrangementer hvor det legges ned tid og jobb for å skaffe nye kunder. Han jobber målbevisst gjennom hele året for å gi kundene en god opplevelse. Han er rett å slett den beste kortselgeren», uttalte regionssjef i St1 Tine Karlsen Dahl, som delte ut prisen.

Trond er også driver av Shell Kjelleveien og kom sporenstreks på scenen da Anette fikk sin pris.

«Dette her er så fortjent! Du er en så utrolig dyktig medarbeider og jeg er så utrolig stolt av deg», konkluderer han i sin spontane tale.

Kontakt Trond Kristiansen, telefon 917 90 87

Om St1 Norge

St1 er et nordisk energikonsern med visjon om å være ledende på produksjon og salg av CO2-bevisst energi. Konsernet forsker på, og utvikler, økonomisk- og miljømessig bærekraftige energiløsninger. St1 fokuserer på salg av drivstoff, raffinering og fornybare energiløsninger som avfallsbasert biodrivstoff og vindkraft. Konsernet har 1270 St1 og Shell-stasjoner i Norge, Sverige og Finland. Selskapet har sitt hovedkontor i Finland og har mer enn 1000 ansatte. I Norge har St1 om lag 300 Shell-stasjoner, samt depot- og forsyningsnettverk over hele landet. St1 Norge jobber også aktivt med vindkraft, lading og andre alternative energikilder for transport. www.st1.no

Følg pressemeldinger fra St1 Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra St1 Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra St1 Norge