CMS Kluge Advokatfirma

CMS Kluge samarbeider med Knowit under Arendalsuka 2024: Gleder seg til Arendalsuka og planlegger flere arrangementer

Advokatfirmaet CMS Kluge med kontorer i Oslo, Stavanger, Bergen og Hamar går i samarbeid med konsulentselskapet Knowit om Arendalsuka 2024. Knowit har satset på å legge til rette for gode møtelokaler i Arendal tilpasset Arendalsuka sine behov.

Bjørnar Alterskjær, managing partner i CMS Kluge i Norge.

– Vi gleder oss stort til Arendalsuka hvor vi tidligere har bidratt på andres arrangementer. I år har vi også flere egne arrangementer på plakaten, blant annet i samarbeid med Knowit. Det blir spennende, sier Bjørnar Alterskjær som er managing partner i CMS Kluge i Norge.

Arendalsuka arrangeres i år fra 12. til 16. august. I fjor ble det avholdt hele 1962 arrangementer og det er estimert at det var hele 160 000 personer som var til stede i løpet av uken.

– CMS Kluge har også meldt seg inn i Samferdselsteltet som er et samarbeidsprosjekt innen samferdselssektoren i regi av Opplysningsrådet for veitrafikken og som omfatter hele 47 ulike organisasjoner. Et av arrangementene vil foregå i Samferdselsteltet, sier Bjørnar Alterskjær.

Debattlokalet til Knowit på Torvet 10 ligger midt i Arendal. Til vanlig er det arbeidslokalet for Knowit sine ansatte i Arendal, men det konverteres til Arendalsukas behov. Knowit er et nordisk konsulentselskap med over 4.000 ansatte i Norge, Norden og Europa, hvor over 1.000 jobber i Norge.

CMS Kluge, med over 200 ansatte i Norge, planlegger å gjennomføre flere debatter sammen med andre under Arendalsuka, med fokus på temaene eiendom, energi, samferdsel og digitalisering. De følger dermed anbefalingen fra Arendalsuka sin arrangementskomite at selskaper bør samarbeid på tvers av bransjer for å bidra til å sikre et så kompakt Arendalsuka som mulig.

– Vi har tatt oppfordringen fra Arendalsuka sitt sekretariat på alvor og ser at det har vært veldig populært blant de vi har samarbeidet med, sier Christer Kjellesvig som er hovedansvarlig for Knowit sine aktiviteter under Arendalsuka. I fellesskap ønsker vi blant annet å sette digital utvikling og sikkerhet på agendaen. Vi har fortsatt plass til flere debatter så jakter du på lokale er det bare å ta kontakt, understreker Kjellesvig.

– Dette er et samarbeid vi har store forventinger til, sier Bjørnar Alterskjær. Å samarbeide med Samferdselsteltet og Opplysningsrådet for veitrafikken, samt Knowit under Arendalsuka er jeg sikker på at blir både spennende og lærerikt.

– Dette blir det tredje året vi i Knowit deltar på Arendalsuka. Jeg opplever dette som en svært viktig og nyttig arena for oss. Ikke bare med tanke på det som skjer under selve uken. Erfaringen fra tidligere viser at tematikken vi tar opp og samarbeidet vi har med andre, også fortsetter etter Arendalsuka. Derfor gleder vi oss nå til å lage en spennende debatt sammen med CMS Kluge, sier Christer Kjellesvig.

Bjørnar Alterskjær, managing partner i CMS Kluge i Norge.
Christer Kjellesvik, direktør for vekst og strategiske relasjoner i Knowit
Bjørnar Alterskjær

Om CMS Kluge

CMS Kluge er ett fullservice forretningsadvokatfirma med over 200 ansatte, med kontorer i Oslo, Stavanger og Bergen. Kluge ble etablert i Stavanger i 1923 og har siden vært en historie om kontinuerlig vekst. CMS Kluge er en del av det internasjonale samarbeidet, CMS, som er et internasjonalt og fremtidsrettet advokatfirma. Med mer enn 70 kontorer i mer enn 40 land, og med over 5000 advokater, kombinerer vi lokal bransjeforståelse med et globalt perspektiv.

Vi har fokus på å bygge sterke relasjoner til våre klienter, til våre ansatte og til bransjene vi opererer i. Vi er et moderne firma som søker offensive, dynamiske og smidige løsninger i møte med klientenes daglige og fremtidige utfordringer.

Om Knowit

Knowit er et nordisk kraftsentrum for fremtidens digitale løsninger. Vår visjon er å skape et bærekraftig og menneskelig samfunn gjennom digitalisering og innovasjon. Vi støtter bedrifter og organisasjoner i den digitale omstillingen. Med en unik kombinasjon av kompetanse innen IT, design, kommunikasjon og management utvikler vi innovative og bærekraftige løsninger som gir kundene våre høy forretningsverdi. Tjenestene utvikles og leveres av våre fire forretningsområder Solutions, Experience, Connectivity og Insight.

Knowit ble grunnlagt i 1990, og har i dag over 4.000 medarbeidere i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland og Polen. I Norge har Knowit over 1.000 ansatte og kontorer i Oslo, Bergen, Trondheim, Arendal, Ålesund og Kristiansand. Vi har en kultur preget av åpenhet, forståelse av kundens virksomhet, høy spisskompetanse og vilje til kontinuerlig utvikling. Knowit har vært notert på den Nordiska Börsen i Stockholm siden 1997. For mer informasjon om Knowit, se knowit.no

Følg pressemeldinger fra CMS Kluge Advokatfirma

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra CMS Kluge Advokatfirma på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra CMS Kluge Advokatfirma