Møller Bil Trondheim kåret til "Årets Volkswagen Nyttekjøretøy-forhandler 2023"

Møller Bil Trondheim er kåret til årets Volkswagen Nyttekjøretøy-forhandler for 2023. - En forhandler som skiller seg ut i et svært sterkt felt, sier Fredrik Matheson, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy. - «Team Nytte» i Trondheim er en gjeng som er svært dedikerte og som alltid gir det lille ekstra, sier daglig leder David Sullivan.

Møller Bil Trondheim er kåret til "Årets Volkswagen Nyttekjøretøy-forhandler 2023".

Volkswagen Nyttekjøretøy har 72 forhandlere og 79 servicepunkter spredt over hele landet. Forhandlerne konkurrerer om å vinne den høythengende prisen som «Årets forhandler» representerer, og de måles etter en rekke kriterier.

Blant annet legges prestasjoner innenfor salg, produktivitet på servicemarkedet og kundetilfredshet både på salg og på servicemarkedet til grunn for kåringen, i tillegg til fornøyde medarbeidere. Samtidig må forhandleren være offensiv i møte med nye utfordringer.

Verdig vinner
Det ble levert mange sterke forhandlerprestasjoner i 2023, og Volkswagen Nyttekjøretøys jury sto etter en tøff utvelgelse igjen med de fire nominerte forhandlerne Møller Bil Trondheim, Gumpens Auto Vest, Møller Bil Hamar og Gromstad Auto.

Nå er det altså klart at det er Møller Bil Trondheim som stikker av med seieren og kan smykke seg med tittelen «Årets Volkswagen Nyttekjøretøy-forhandler 2023».

- Møller Bil Trondheim leverer «hele pakken». Forhandleren selger flest varebiler i sitt distrikt med en svært imponerende markedsandel, ivaretar kunder og ansatte på en meget god måte og strekker seg langt for å levere mer enn det som forventes, sier Fredrik Matheson, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy.

Møller Bil Trondheim er én av seks Volkswagen Nyttekjøretøy-forhandlere som er spesialisert Volkswagen Nyttekjøretøy-senter. Hos et Volkswagen Nyttekjøretøy-senter møter kundene medarbeidere som er 100 prosent dedikerte til Volkswagen Nyttekjøretøy, og som dermed har meget god kompetanse og forståelse for denne kundegruppens krav og forventninger.

- I tillegg er forhandleren opptatt av å kontinuerlig utvikle seg, utfordrer også oss som importør og bidrar dermed både til sin egen, importørs og alle andre forhandleres utvikling. Møller Bil Trondheim skiller seg ut i et svært sterkt felt, og lever opp til kulturen vi ønsker i «Team Nyttekjøretøy». Derfor er de «Årets Volkswagen Nyttekjøretøy»-forhandler 2023 - gratulerer!, legger Matheson til.

Bidrar til å gjøre hele «Team Nytte» bedre
Prisen ble delt ut under et digitalt møte med forhandlerne, hvor Volkswagen Nyttekjøretøy-importøren kom på overraskelsesbesøk til Møller Bil Trondheim.

- Det er utrolig hyggelig å bli nominert i veldig godt selskap, og selvfølgelig ekstra hyggelig å få prisen. «Team Nytte» i Trondheim er en gjeng som er svært dedikerte og som alltid gir det lille ekstra. Salg- og servicemarkedsavdelingen presterer begge svært godt, og mestrer samtidig å samarbeide seg imellom på en glimrende måte, som bidrar til at kundene kommer tilbake igjen og igjen, sier daglig leder David Sullivan.

Han er tydelig på at han kjenner seg igjen i juryens begrunnelse, og takker samtidig for støtten både fra Møller Bil sentralt og Volkswagen- importør Harald A. Møller AS. Samtidig benytter han anledningen til å rose de ansatte litt ekstra:

- «Team Nytte» i Trondheim har fullt fokus på alle Volkswagen-kunder, og gjennom at vi utfordrer både hverandre og importøren med innsikt, innsats og kunnskap, bidrar vi til å gjøre «Team Nytte» over hele landet enda bedre. Tusen takk for anerkjennelsen denne prisen er et bevis på, legger Sullivan til.

Volkswagen Nyttekjøretøy selger både helelektriske biler og biler med dieselmotor. 2024 blir et spennende år, hvor blant annet nye Volkswagen Transporter presenteres med både helelektrisk drivlinje og med dieselmotor og automatgir, samtidig som helelektriske ID. Buzz Cargo blir tilgjengelig med firehjulstrekk.

David Sullivan (t.v.) mottar det synlige beviset på anerkjennelsen fra Fredrik Matheson.