Kåret årets XL-BYGG-forhandler

Under årskonferansen til byggevarekjeden XL-BYGG ble Årets forhandler, Årets leverandør og Årets beste messestand kåret.

Årets XL-BYGG forhandler 2023: XL-BYGG Tverberg & Sønner. Fra venstre: Kjededirektør i XL-BYGG, Are Ellingsve, Gjermund Seim, Stian Rasdal, Arnfinn Djukastein, Kjetil Tverberg og Mestergruppens konsernsjef, Mikkel Sandvik. Foto: Kilian Munch / The Event

Blant XL-BYGGs 100 forhandlere ble det først kåret fire regionvinnere. Til slutt var det XL-BYGG Tverberg & Sønner i Voss som stakk av med prisen som årets beste forhandler 2023.

- Det er en fantastisk anerkjennelse at vi er kåret til XL-BYGG beste byggevarehus. Våre ansatte er opptatt av å bruke XL-BYGG sitt kjedekonsept og sin fagkunnskap til å hjelpe våre kunder å lykkes med sine prosjekter. Vi vil si tusen takk for at vi fikk denne gjeve prisen! Nå skal vi hjem og feire med resten av våre kolleger. Dette er en skikkelig inspirasjon til å fortsette å utvikle oss videre i tiden som kommer, sier Kjetil Tverberg som er daglig leder og deleier hos XL-BYGG Tverberg & Sønner.

Kjededirektør i XL-BYGG, Are Ellingsve, sier:

- XL-BYGG Tverberg & Sønner er en solid familiebedrift som leverer svært gode resultater på bunnlinjen år etter år. De er en svært dyktig merkevarebygger for XL-BYGG i sitt lokalmarked, og er pådrivere for forbedringer og utvikling i XL-BYGG. Jeg er imponert over arbeidet de har lagt ned det siste året, og spesielt fordi det har vært et krevende år for byggevarebransjen. Gratulerer så mye med prisen som årets forhandler.

Årets leverandør og årets beste messestand
Årskonferansen ble holdt 29. – 30. januar under BYGG 2024-messen i Lillestrøm. Det ble også delt ut priser til Årets leverandør 2023 og til Årets beste messestand. Her gikk BYGG1 og Talgø MøreTre helt til topps.

Mestergruppens innkjøpsdirektør, Einar Mørland, sier følgende om Årets leverandør som ble BYGG1:

- XL-BYGG setter veldig pris på å kunne jobbe med en så dyktig leverandør som BYGG1. Medlemmene i XL-BYGG har følgende å si om BYGG1: «BYGG1 består av en gjeng med trivelig og kompetente ansatte som alltid tar telefonen, leverer varer til rett tid og løser reklamasjoner raskt og effektivt.»

Om Årets beste messestand, Talgø MøreTre, forteller Mørland:

- BYGG2024 er en viktig arena for å drive opplæring og nettverksbygging. Talgø MøreTre er en leverandør som gir inspirasjon, informasjon og god faglig opplæring til våre XL-BYGG medlemmer. XL-BYGG-medlemmene la merke til og satte stor pris på den innsatsen Talgø MøreTre gjorde for dem under messa.

I tillegg til leverandørmesse og prisutdeling, så hadde XL-BYGG et faglig program med seminarer som fokuserte på blant annet verdibasert ledelse, butikksalg og proffsalg.

- Årskonferansen var svært vellykket, og vi er veldig fornøyd. Over 300 medlemmer og mer enn 40 av våre beste leverandører var til stede. Vårt mål er å ha bransjens mest fornøyde kunder, og dette var hovedfokus på den faglige delen. Tusen takk til alle som kom på årskonferansen og gratulerer nok en gang til alle vinnerne, sier salgs- og markedssjef i XL-BYGG, Anne Gro Homleid.

LISTE OVER VINNERE:

Regionvinnere og nominerte til årets forhandler:

ÅRETS XL-BYGG FORHANDLER REGION VEST 2023 & ÅRETS FORHANDLER 2023:
XL-BYGG Tverberg & Sønner

ÅRETS XL-BYGG FORHANDLER REGION NORD 2023
XL-BYGG Kåre Abelsen

ÅRETS XL-BYGG FORHANDLER REGION SØR 2023
XL-BYGG Hellvik
Søgne - Flekkefjord - Hellvik

ÅRETS XL-BYGG FORHANDLER REGION ØST 2023
XL-BYGG Eggedal Sag

ÅRETS LEVERANDØR 2023
BYGG1

ÅRETS BESTE MESSESTAND
Talgø MøreTre

Årets leverandør 2023: BYGG1. Fra venstre: Kristian Ose Silseth, Jan Runar Holsvik, Kjetil Brune Gjertsen, Thomas Istad og fra Mestergruppen: innkjøpsdirektør Einar Mørland og innkjøpssjef Tonje Throndsen.
Årets beste messestand: Talgø MøreTre. Fra venstre: Roger Luneborg, Mestergruppens innkjøpssjef Tonje Throndsen, Frode Kvist, Brynjar Ansnes Moe, Jon Hasselgård, Terje Høiby og Mestergruppens innkjøpsdirektør Einar Mørland.
Underholdning på scenen med bandet Polyester under XL-BYGGs årskonferanse.
Kjededirektør for XL-BYGG, Are Ellingsve, på scenen under årskonferansen.

Om oss

Mestergruppen er et ledende bolig- og byggevarekonsern som består av mange kjente merkevarenavn.

Byggeriet | Byggtorget | Blink Hus
Fargerike | Farveringen | Kulør | Mal Proff