Salgstart for VOYAH DREAM i Norge

eCarExpo-messen på Lillestrøm 9.-11.februar markerer salgstarten for familiebilen VOYAH DREAM i Norge.

VOYAH DREAM er endelig klar for det norske markedet både som sjuseters familiebil og en varebilversjon med to seter.

- Fra og med eCarExpo-messen blir det mulig å prøvekjøre og bestille begge modellene, sier Lars Mabro Carlsson, VP Sales i Electric Way.

- Ulike omstendigheter har gjort at det har tatt litt tid for oss å få plass flere modeller i det norske markedet. Med salgsstarten på VOYAH DREAM tråkker vi endelig litt hardere på gassen. Electric Way lover både flere modeller og merker i Norge i løpet av 2024, understreker Carlsson.

eCarExpo er en messe for både den bilinteresserte og de som ikke kan noe om bil. Den avvikles for først gang i Norge på Nova Spektrum på Lillestrøm 9. -11. februar.

– Det å kunne arrangere elbilmesse i Norge, som er kommet langt i elektrifiseringen, er ekstra gøy. Det er fint å se bilprodusenter henvende seg til en målgruppe som bruker mye bil i arbeidshverdagen, sier Anna Fägersten, markedssjef i Europas største elbilmesse eCarExpo.

VOYAH DREAM

Electric Way, et selskap heleid av Sulland-gruppen, og er ekslusiv importør og distributør av det kinesiske elbilmerket VOYAH. DREAM blir selskapets andre modell i Norge etter den kritikerroste SUV`en VOYAH FREE.

Modellen er en  MPV´en (Multi-Purpose Vehicle), tilpasset storfamilier med behov for komfort og plass. Utvendige mål på 5,3 meter (lengde) og 1,95 meter (bredde) og bli levert med sju seter, hvor av fire har massasjefunksjon og tre har isofix-fester. Rekkevidden er på 482 km. (WLTP) og motorkraft på 429 HK.

Størrelsen tatt i betraktning er dette en sprek bil; 0-100 km/t går på 5,9 sekunder. Firehjulstrekk, luftfjæring og høyt utstyrsnivå er standard.

- DREAM er oppsiktsvekkende lettkjørt til være en MPV. Den er stabil, rask, og komfortabel. Den første rekken i baksetet gir assosisasjoner til 1.klasse på et fly, så her vil de som sitter på også nyte godt av de luksusriøse spec-valgene. Det er bare å lene seg tilbake og drømme seg bort, forklarer Carlsson Electric Way,

I det norske markedet vil det også være mulig å få DREAM som en toseters varebilmodell.

- Den vil være ideell for blant annet håndverkere og servicearbeidere som liker å det lille ekstra, forklarer Carlsson.

Prisen på VOYAH DREAM vil starte på 939 000 NOK (7-seter) og leveringsklar i mai.

Alle VOYAH-modeller selges via utvalgte forhandlere både i- og utenfor Sulland-systemet over hele Norge, samt gjennom VOYAHs eget showroom i Oslo Sentrum.