Nytt prisgrep fra REMA 1000 - Nå kutter vi prisene på over 200 varer

REMA 1000 har gått foran og avskaffet ordningen med de såkalte «prisvinduene», der leverandørene to ganger i året har kunnet endre sine priser inn til dagligvarekjedene. – I år kutter vi prisene på over 200 varer i butikk før 1. februar, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.

REMA 1000 REMA 1000

- Nå forhandler vi hele året. Når vi får kutt i prisene inn til oss, går kuttene rett ut til kundene gjennom lavere priser. Vi er veldig glade for at denne endringen gjør at vi i år kan kutte prisene på over 200 varer allerede 29.januar, sier Mellbye.

Tidligere bransjestandard i Norge var at leverandørene, 1. februar og 1. juli, kunne endre prisene sine inn til dagligvarekjedene. Denne standarden gikk REMA 1000 bort fra i juni 2023.

Norges billigste

Dette priskuttet varer frem til 25. februar og kommer i tillegg til prisfrysen på over 1000 varer som REMA 1000 lanserte på årets første dag.

REMA 1000 vant nylig VGs matbørs med historisk klar margin til konkurrentene, og er også nettopp kåret til Norges billigste i Nettavisens pristest.

- Det er dyrtid og mange kjenner på en tøffere økonomisk hverdag. Vi håper våre prisgrep bidrar til litt større forutsigbarhet og trygghet i hverdagen. REMA 1000s mål er å selge dagligvarer billigst i Norge. Vi kutter prisene der vi kan og utfordrer våre leverandører til å gjøre det samme, sier Mellbye.

Lavprismodellen

Det å gjøre gode kjøp og få mye for lite, er svært viktig for kundene våre, og er derfor også høyeste prioritet hos REMA 1000.

- Vår modell er enkel, og den fungerer. Vi kjøper inn store volum, kutter prisene og tar det rett ut til kunde med lavere priser i hylla. Sånn kan vi selge dagligvareprodukter av høy kvalitet, produsert på en ansvarlig måte, billigst i landet, sier Mellbye.

Pia Mellbye, Salgs- og markedsdirektør