Nytt prisgrep fra REMA 1000 - Nå kutter vi prisene på over 200 varer
REMA 1000 har gått foran og avskaffet ordningen med de såkalte «prisvinduene», der leverandørene to ganger i året har kunnet endre sine priser inn til dagligvarekjedene. – I år kutter vi prisene på over 200 varer i butikk før 1. februar, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.

- Nå forhandler vi hele året. Når vi får kutt i prisene inn til oss, går kuttene rett ut til kundene gjennom lavere priser. Vi er veldig glade for at denne endringen gjør at vi i år kan kutte prisene på over 200 varer allerede 29.januar, sier Mellbye.
Tidligere bransjestandard i Norge var at leverandørene, 1. februar og 1. juli, kunne endre prisene sine inn til dagligvarekjedene. Denne standarden gikk REMA 1000 bort fra i juni 2023.
Norges billigste
Dette priskuttet varer frem til 25. februar og kommer i tillegg til prisfrysen på over 1000 varer som REMA 1000 lanserte på årets første dag.
REMA 1000 vant nylig VGs matbørs med historisk klar margin til konkurrentene, og er også nettopp kåret til Norges billigste i Nettavisens pristest.
- Det er dyrtid og mange kjenner på en tøffere økonomisk hverdag. Vi håper våre prisgrep bidrar til litt større forutsigbarhet og trygghet i hverdagen. REMA 1000s mål er å selge dagligvarer billigst i Norge. Vi kutter prisene der vi kan og utfordrer våre leverandører til å gjøre det samme, sier Mellbye.
Lavprismodellen
Det å gjøre gode kjøp og få mye for lite, er svært viktig for kundene våre, og er derfor også høyeste prioritet hos REMA 1000.
- Vår modell er enkel, og den fungerer. Vi kjøper inn store volum, kutter prisene og tar det rett ut til kunde med lavere priser i hylla. Sånn kan vi selge dagligvareprodukter av høy kvalitet, produsert på en ansvarlig måte, billigst i landet, sier Mellbye.
Kontakter
Anders MidtbøKommunikasjonsrådgiverREMA 1000
Tel:80031015anders.midtbo@rema.noBilder



Lenker
Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan bære handleposen hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/wordpress/wp-content/uploads/2021/04/REMA1000_ansvarsrapport_2020_10mb.pdf
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
REMA 1000 ambisiøse ansvarsstrategi - På vei, men ikke i mål2.6.2025 11:27:23 CEST | Pressemelding
De siste fem årene har REMA 1000 redusert utslipp i egen drift med 30 % og kuttet matsvinn med 40 %. Salget av plastposer har falt med 32 %, og utvalget av sunne matvarer er større enn noen gang. – Vi har gjort mye bra, men vi er ikke i mål, sier leder for ansvar og bærekraft i REMA 1000, Emilie Våge.
Her får ungdom sin første jobb – og velger å bli14.5.2025 13:22:35 CEST | Pressemelding
REMA 1000 er en av Norges største arbeidsgivere for unge. Hvert år får tusenvis sin første arbeidserfaring hos dagligvarekjeden – ofte gjennom en sommerjobb.
Mai slår alle rekorder for kakesalg på nett9.5.2025 16:05:25 CEST | Pressemelding
Hos REMA 1000 selges det flere kaker i mai enn i noen annen måned i året – mer enn både jul og nyttår. Og mange velger å bestille kaken på nett og hente den ferdig i sin lokale REMA 1000-butikk.
REMA 1000 er Nordens beste dagligvarekjede på klimaledelse7.5.2025 08:33:29 CEST | Pressemelding
REMA 1000 har oppnådd toppkarakteren A fra det internasjonale vurderingssystemet Carbon Disclosure Project (CDP) – en prestasjon ingen andre dagligvarekjeder i Norge kan vise til. I år rangeres REMA 1000 blant de 2 prosent beste selskapene i verden på klimaledelse, gjennom en kompleks, helhetlig og transparent rapportering.
Startskuddet har gått for årets grillsesong30.4.2025 11:55:11 CEST | Pressemelding
Fint vær og fridager gjør det enkelt å velge middager fremover. Ifølge REMA 1000 rykende ferske grillundersøkelse er omkring halvparten av befolkningen godt i gang med årets grillsesong. Det reflekteres også i dagligvarebutikkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom