Fjord Line lanserer to nye rutetilbud

Fjord Line oppgraderer rutetilbudet med en ny kveldsavgang mellom Danmark og Norge på ruten Hirtshals-Kristiansand. I tillegg styrkes tilbudet med en norsk innenriks nattavgang mellom Kristiansand og Stavanger, og videre til Bergen.

Oppgraderingen innebærer at Fjord Line nå vil tilby en etterspurt helårig kveldsavgang mellom Hirtshals og Kristiansand, som er den korteste strekningen mellom Danmark og Norge.

Det er Fjord Lines cruiseferger MS Stavangerfjord og MS Bergensfjord som vil seile den ekstra kveldsavgangen mellom Hirtshals og Kristiansand. Fra Kristiansand vil skipene seile videre til Stavanger på den nye nattruten innenriks mellom Kristiansand og Stavanger - og derfra videre til Bergen.

– Vi er veldig glade for å kunne styrke Fjord Lines kundetilbud for både passasjerer og fraktkunder med de nye etterspurte avgangene, sier administrerende direktør i Fjord Line, Brian Thorsted Hansen.

I dag seiler Fjord Line nordgående, direkte fra Hirtshals til Stavanger-Bergen. Nå skal skipene seile Hirtshals-Kristiansand-Stavanger-Bergen med den nye kveldsavgangen mellom Hirtshals og Kristiansand, og den nye nattseilasen mellom Kristiansand og Stavanger.

Sydgående forblir ruten som i dag; Bergen-Stavanger-Hirtshals.

De nye avgangene kan bookes fra 1. februar til 7. mai 2024, og igjen fra 2. september til 30. desember 2024. I perioden imellom fortsetter Fjord Line å seile 3-4 avganger daglig mellom Hirtshals og Kristiansand med HSC Fjord FSTR , MS Stavangerfjord og MS Bergensfjord.

Enda bedre, flere og nye kundeopplevelser

Den nye kveldsavgangen mellom Danmark og Norge, samt den nye norske innenriksruten, er et viktig ledd i Fjord Lines strategi: Å tilby enda bedre, flere og nye kundeopplevelser med utgangspunkt i transport av gjester og varer.

– De nye tilbudene skaper enda flere opplevelsesreiser for gjestene våre. Kveldsavgangen fra Hirtshals til Kristiansand gir norske, danske og utenlandske gjester enda en daglig reisemulighet mellom kontinentet og Norge, sier Thorsted Hansen.

Den ekstra kveldsavgangen mellom Kristiansand og Hirtshals gir også reisende muligheten for en etterlengtet dagstur på strekningen.

– Denne ruten har spesielt vært etterspurt av våre Norske gjester, sier Thorsted Hansen.

Kveldsavgangen er også en attraktiv mulighet for godstransport - og tilsvarende er den nye innenriksruten mellom Kristiansand, Stavanger og Bergen. Fjord Line står for en betydelig andel av den viktige godstransporten på havet mellom Norge og Danmark, og det ønsker fergerederiet å fortsette med ved å styrke tilbudet.

Om oss

Fjord Line er et moderne rederi som tilbyr trygg og behagelig sjøtransport mellom Norge og Danmark. Rederiet er i kraftig vekst som følge av nye skip og et utvidet tilbud til passasjerer og godstransportører. I tillegg til passasjertrafikk har Fjord Line god kapasitet på frakt av alle typer nyttekjøretøy og gods, som håndteres av rederiets cargoavdelinger i Norge og Danmark.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fjord Line på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.