Thor Hushovd blir General Manager for Uno-X Mobility Cycling

Thor Hushovd har en enestående bakgrunn og personlighet til å lede Uno-X Mobility Cycling gjennom de neste stegene laget ønsker å ta i den profesjonelle sykkelverden. Lagets WorldTeam-ambisjoner for både kvinne- og herrelaget er ingen hemmelighet.

Thor Hushovd vinner etappe 13 av 2011-utgaven av Tour de France i Lourdes.
Thor Hushovd vinner etappe 13 av 2011-utgaven av Tour de France i Lourdes. CorVos

-Siden vi startet vårt beskjedne kontinentallag ved å signere Kurt Asle Arvesen som sportslig leder i 2016, har vi systematisk tatt steg for steg. Hvert steg har krevd utvikling, og vi har kontinuerlig satt høyere standarder for oss selv sier Vegar Kulset, CEO i Uno-X Mobility AS.

Helt fra starten har Jens Haugland vært General Manager for sykkellaget, og Kulset har vært styreleder. For begge har dette vært roller i tillegg til hovedansvar som ledere for forretningsområder i Reitan Retail.

-Vi har nettopp mottatt en Tour de France-invitasjon for andre år på rad. Vi er takknemlige og glade, men dette er ikke det endelige målet, fortsetter Kulset.

Uno-X Mobility er veldig ambisiøse både for den pågående transformasjonen av mobilitetsvirksomheten, og for videreutviklingen av sykkellaget.

-Våre ambisjoner krever et sterkt og fokusert lederskap, og jeg er glad for at Thor Hushovd blir en del av Uno-X Mobility Cycling som General Manager. Signeringen av Hushovd representerer enda et skritt i videreutviklingen av sykkellaget, og samtidig styrker vi vår ledelse i Reitan Retail og Uno-X Mobility, sier Kulset.

Uno-X Mobility er hele Reitan Retail’s sykkellag.

-Jeg er veldig glad for at CEO i Reitan Retail og eier Ole Robert Reitan har sagt ja til å overta som styreleder i Uno-X Mobility Cycling. I tillegg til sitt ansvar som daglig leder for Uno-X Mobility Norge AS, vil Jens Haugland være et sentralt styremedlem i Uno-X Moblity Cycling. Jeg fortsetter også i styret, og vi vil offentliggjøre flere styremedlemmer i nær fremtid, avslutter Kulset.

Thor Hushovd vinner etappe 13 av 2011-utgaven av Tour de France i Lourdes.
Thor Hushovd, Alexander Kristoff og Gino van Oudenhove sammen under Flandern Rundt i 2023.
Jens Haugland, Ole Robert Reitan og Vegar Kulset under Flandern Rundt 2023.
Ole Robert Reitan og Thor Hushovd under Flandern Rundt i 2023.
Vegar Kulset, CEO i Uno-X Mobility AS, på plass under Tour de France 2023.
Ole Robert Reitan, CEO i Reitan Retail, på plass under Tour de France 2023.
Jens Haugland, Head of Uno-X Mobility Norge AS.

Om Uno-X Mobility AS

Uno-X Mobility er et av fire forretningsområder i Reitan Retail ved siden av REMA 1000 Norge, REMA 1000 Danmark og Reitan Convenience. Uno-X Mobility sin misjon er å utvikle og promotere løsninger for bærekraftig mobilitet. Fra over 800 utsalgssteder tilbyr selskapet lynlading, Svanemerket bilvask og drivstoff til kunder over hele Norge og Danmark. Uno-X Mobility eier og driver det profesjonelle sykkellaget med samme navn, og har en sterk lidenskap for sykling som en viktig løsning for mer bærekraftig mobilitet.