Nå er luksuriøse Mercedes-Maybach EQS SUV klar for bestilling
Mercedes-Maybach introduserer sin første helelektriske modell med EQS 680 SUV. Den unike SUVen kombinerer den tradisjonelle elegansen til Maybach med en toppmoderne drivlinje, og resultatet er en førsteklasses elektrisk opplevelse. Nå er den klar for bestilling, med en startpris på kr. 2.236.000,- (eks. levering). De første bilene forventes på norske veier mot slutten av sommeren.
- Ved å forene Maybach sin tradisjonelle eleganse med en avansert elektrisk drivlinje, introduserer vi en SUV som redefinerer standarden for luksuriøse elektriske biler. Vi er stolte over å kunne tilby våre kunder en bil som ikke bare utmerker seg i sin klasse, men som også viderefører Maybach sin lange tradisjon med enestående luksus og komfort, og som vil appellere til selv de mest kresne kundene, sier konserndirektør Thorbjørn Myrhaug i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.
Eksklusivt eksteriørdesign med velkjente Maybach-detaljer
Det unike eksteriøret har en stående Mercedes-Benz-stjerne på panseret og vertikale lameller i den sorte panelfronten, som bærer den spesifikke Maybach-grillen inn i elbilens tidsalder.
Den valgfrie tofargede lakken er også typisk for en Mercedes-Maybach. Stripen som skiller fargene påføres for hånd i henhold til de høyeste kvalitetskriteriene. Sett fra siden synes de spesifikke detaljene som kromrammer rundt vinduene og krom på B-stolpen.
Unn deg en luksuriøs opplevelse på innsiden
Takket være utsøkte materialer, godt håndverk og eksklusive detaljer, tilbyr det romslige interiøret en helhetlig komfortopplevelse. Med sin konsekvente tolkning av sofistikert luksus, setter Mercedes-Maybach EQS SUV ny standard i det elektriske top-end luksus-segmentet. Designet på innsiden følger også Maybach sin uttalelse «What is good must also be beautiful».
I baksetet kan du oppleve en god atmosfære, og i likhet med forsetene, er Executive-baksetene utstyrt med ventilasjon, massasjefunksjon og nakke- og skuldervarme. I tillegg er det mulig å bestille Mercedes-Maybach EQS SUV med leggmassasje og sjåførpakke. Sistnevnte gir mulighet for passasjeren bak på høyre side å velge en liggende stilling. Med utstyret First-Class Rear, fortsetter midtkonsollen som et flytende bånd helt til baksetene. Tilleggsutstyret inkluderer to termiske koppholdere og en hylle for MBUX rear tablet. På forespørsel kan midtkonsollen inkludere to sammenleggbare bord, et kjølerom og sølvbelagte champagneglass.
Oppslukende musikkglede med Burmester 4D surround sound system
Med standard Burmester 4D surround sound system leverer Mercedes-Maybach EQS SUV den ultimate lydopplevelsen. Dolby Atmos gir musikken mer klarhet og dybde, og gjør det mulig å plassere diskré lydelementer i et tredimensjonalt lydfelt og tilpasse dem til ethvert avspillingsmiljø. Passasjerer kan høre musikken med en klarhet som tilsvarer artistens originale studiokomposisjon.
Lydanlegget inkluderer 15 høyttalere: to frontbasshøyttalere foran, en mellomtone og en diskanthøyttaler i hver dør, to 3D-høyttalere, to surroundhøyttalere og en senterhøyttaler i instrumentpanelet. Det er også to vibratorer i hvert sete, og den direkte gjengivelsen gjennom disse gjør lytteopplevelsen firedimensjonal. Passasjerene i passasjersetet foran og bak kan også bruke 4D-lyden gjennom hodetelefonene. Lyden kan justeres individuelt for hver MBUX-brukerprofil.
Eksepsjonell støykomfort gir den ultimate kjøreopplevelsen
Den nye luksuriøse SUVen bygger på den fantastiske støy- og vibrasjonskomforten fra EQS SUV. Dette inkluderer innkapslingen av det elektriske drivverket foran og bak, den innovative rammen på forakselen og drivenhetene som er frakoblet gjennom gummifester. Det spesielle akustiske skummet i utvalgte profiler og i undervognspanelet er også tatt i bruk. De reduserer støyen fra grus som kastes opp i hjulbuene.
De mer omfattende NVH-tiltakene (støy, vibrasjoner, hardhet) er primært fokusert på bilens bakre del. Bagasjeromsdekselet er festet til karosseriet, akkurat som i en sedan. Det er festet til den øvre kanten av bakseteryggen og tetter bagasjerommet opp til den nedre kanten av bakruten. Dette gir en svært effektiv støydemping. Den nye Disconnect Unit (DCU) bidrar også til dette. Avhengig av kjøresituasjonen og kraften som kreves, kobler den automatisk fra den elektriske motoren på forakselen for å øke rekkevidden. I tillegg er flere isolasjonsmaterialer og akustisk effektiv laminert glass brukt i Mercedes-Maybach EQS SUV. Ulike vindavledningstiltak på panoramataket, som vindavvisere, deksler og tetninger med forbedret geometri, sørger for høy støykomfort til tross for stor takåpning.
Unik kjørekomfort med Maybach-kjøremodus
De høyeste standardene gjelder også for kjørekomforten. AIRMATIC luftfjæring med den trinnløst justerbare dempingen ADS+ er standard. Ved behov for å øke bakkeklaringen kan bilen heves med opptil 35 millimeter. Bakakselstyring med en styrevinkel på opptil 4,5 grader er standard, men kan oppgraderes til 10 grader som tilleggsutstyr. Dette muliggjør en svingradius på 11,0 meter i stedet for 11,9 meter, noe som tilsvarer mange kompakte modeller.
Mercedes-Maybach EQS SUV har flere kjøreprogrammer å velge mellom, og det spesielle Maybach-kjøreprogrammet er standard. Det erstatter COMFORT-programmet, og er designet for å gi maksimal kjørekomfort for passasjerene i baksetet.
Pris:
EQS 680 SUV |
|
Fra kr. (eks. levering) |
2.236.000,- |
Tekniske data:
EQS 680 SUV |
|
Drivlinje |
4MATIC firehjulstrekk |
Elektrisk motor |
To permanent synkrone motorer (PSM) |
Effekt |
658 hk |
Dreiemoment |
950 Nm |
Akselerasjon (0 – 100 km/t) |
4,4 sekunder |
Toppfart |
210 km/t |
Netto batterikapasitet |
118 kWh |
Blandet forbruk (WLTP) |
21,0 – 22,8 kWh/100 km |
CO2 utslipp (WLTP) |
0 g/km |
Rekkevidde (WLTP) |
560 – 612 km |
Ombordlader |
22 kW |
Hurtiglader |
200 kW |
Bagasjeromsvolum |
440 liter |
Lengde / bredde / høyde |
5.125 / 2.034 / 1.721 mm |
Akselavstand |
3.210 mm |
Tilhengerfeste |
1.800 kg |
Taklast |
100 kg |
Nøkkelord
Kontakter
André JaskiewiczInformasjonssjef
andre.jaskiewicz@mercedes-benz.noAudun HermansenKommunikasjonsdirektør
Tel:976 70 148audun.hermansen@mercedes-benz.noThorbjørn MyrhaugDirektør Mercedes-Benz Norge
thorbjorn.myrhaug@mercedes-benz.noBilder
Lenker
Følg pressemeldinger fra Mercedes-Benz Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Mercedes-Benz Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Mercedes-Benz Norge
Mercedes-Benz tar individualisering til nye høyder med MANUFAKTUR19.12.2024 13:53:59 CET | Pressemelding
Mercedes-Benz utvider sitt MANUFAKTUR-program og åpner samtidig et helt nytt MANUFAKTUR-studio. Her møter toppmoderne produksjonsmetoder et tradisjonelt håndverk for å oppfylle de mest krevende kundeønskene.
Første glimt av en ny æra hos Mercedes-Benz Vans17.12.2024 07:03:00 CET | Pressemelding
Fra og med 2026 vil Mercedes-Benz Vans introdusere sin nyutviklede, modulære og skalerbare elektriske arkitektur kalt VAN.EA (Mercedes-Benz Van Electric Architecture). Med denne setter Mercedes-Benz Vans kursen for en helt ny æra.
Elektriske Mercedes-AMG SUV har startet vintertestingen16.12.2024 10:36:10 CET | Pressemelding
Den elektriske høyytelses-SUVen fra Mercedes-AMG testes nå sammen med kommende firedørs coupé. Begge er bygget på den elektriske plattformen AMG.EA som vil introdusere en rekke innovasjoner.
Verdenspremiere på eksklusive Mercedes-AMG PureSpeed11.12.2024 15:03:36 CET | Pressemelding
Mercedes-AMG PureSpeed er den første modellen i den begrensede Mythos-serien, og er begrenset til kun 250 enheter. Den unike bilen har hverken tak eller frontrute og byr på en uforglemmelig kjøreopplevelse.
Mercedes-Benz sin 124-serie fyller 40 år9.12.2024 10:56:34 CET | Pressemelding
For 40 år siden ble den banebrytende 124-serien for første gang presentert. En modell kjent for sin tidløse estetikk, og som er yndet blant entusiastene. Denne modellen skulle senere også bli den første som ble kalt E-Klasse.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom