Thon Hotels med nytt partnerhotell i Göteborg

Denne våren blir Hotel Dockyard i Göteborg et Thon Partner-hotell. – En ny, viktig brikke er på plass i satsningen vår i Norden. Vi vet at kundene våre har ønsket seg et Thon-hotell i Göteborg, og nå kan vi tilby det, sier Morten Thorvaldsen, konserndirektør i Thon Hotels. Det er CIC Hospitality som skal stå for driften av Thon Partner Hotel Dockyard.

ÅPNER TIL VÅREN: Thon Parner Hotel Dockyard i Göteborg
ÅPNER TIL VÅREN: Thon Parner Hotel Dockyard i Göteborg Foto: Hotel Dockyard

- Vi gleder oss over overtakelsen av hotellet. Det er en svært spennende eiendom med et stort potensial for videre utvikling sier Matthias Tanski, konserndirektør i CIC Hospitality. Hotellet har lang fartstid og historien i bygget er godt tatt vare på i dagens konsept, fortsetter han.

Fakta om Thon Partner Hotel Dockyard i Göteborg
Dockyard Hotel ligger vakkert ved Göta älv på historiske Nya Varvet like utenfor Göteborg by. Bygningene, med aner tilbake til 1700-tallet, består i dag av resepsjon, restaurant, konferanserom og 95 hotellrom. Thon Partner Hotel Dockyard ligger på et historisk område, der tidligere kaserner er blitt omgjort til moderne hotellrom med utsikt over parken eller havnen. I grønne omgivelser rundt hotellet finner du også padel-hall og eventlokaler. Det finnes flotte tur- og sykkelveier både inn til sentrum eller ut mot Saltholmen, og det tilbys gjestehavn for besøkende som kommer med båt.

Thon Partner Hotel Dockyard Göteborg har gjestehavn like i nærheten
Thon Partner Hotel Dockyard utenfor Göteborg med fin beliggenhet like ved vannet og havnen

Om oss

Thon Hotels er en av Norges største hotellkjeder, og er en del av Olav Thon Gruppen. I Norge finnes ca. 80 hoteller, 8 i Brussel og 1 i Rotterdam. Thon Hotels har over 2,6 millioner gjestedøgn i løpet av et år.

Thon Hotels har gjennomgått en omfattende oppussing de siste årene. Thon-hotellene er blitt fargerike og har fått en lekker design. Bak oppussingen står Sissel Berdal Haga Thon, designansvarlig i Olav Thon Gruppen, og interiørarkitekt MNIL Trond Ramsøskar.

Andre språk