Bouvet

Stor suksess med Ansattes årsrapport for tredje år på rad

For tredje år på rad har konsulentselskapet Bouvet publisert sin unike årsrapport som er skrevet av og for sine 2200 ansatte. – Ansattes Årsrapport er strippet for kakediagrammer og investorspråk, og alt er snudd litt på hodet i forhold til de vanlige årsrapportene, forteller Henriette Høyer, kommunikasjonsdirektør i Bouvet.

Til vanlig er det forord fra daglig leder, men her er det de ansatte som har ordet. Rapporten inneholder også informasjon om hva som har engasjert de ansatte faglig og privat, reiser de ansatte har hatt i løpet av året, for eksempel fra et kontor i landet til et annet eller fra å være leder til å bli konsulent samt beretninger om noen av årets prosjekter og høydepunkter. For eksempel kan man bli kjent med vår prosjektleder Kenneth som valgte vekk lederjobben i en stor kompetansebedrift til å bli konsulent eller Andreas som valgte å bli utvikler etter 10 år som bilmekaniker.

Folka først

I 2021 ble Ansattes årsrapport lansert, et konsept Bouvet utviklet sammen med Släger.  Det ble en så stor suksess at Bouvet valgte å videreføre konseptet og for tredje år på rad fikk de ansatte årsrapporten i postkassen i julen.

– I Bouvet er vi opptatt av «Folka først», dette konseptet følte vi at det traff bra med vårt fokus på de ansatte, forteller Henriette Høyer, kommunikasjonsdirektør i Bouvet.

Brukes som rekrutteringsverktøy

Selv om rapporten først og fremst er en rapport for de ansatte, har den også blitt et viktig rekrutteringsverktøy. Bouvet deler den blant annet ut i intervjuprosesser og på stands for å vise frem kulturen sin og hvordan det er å jobbe der. De har fått veldig gode tilbakemeldinger fra nyansatte om at de har satt pris på å lese rapporten før de begynte hos Bouvet, og også fått nye ansettelser på grunn av rapporten.

– Da jeg vurderte Bouvet som min fremtidige arbeidsgiver var Ansattes årsrapport for meg et viktig innblikk i firmaets kultur. Tenk en hel årsrapport som sier noe om Bouvetlivet. De fleste bedrifter sier at de har ansatte i fokus, men det blir nok dessverre ikke alltid gjennomført i praksis. Bouvet walk the talk, sier Vibekke Andersen, som startet i Bouvet i 2022.

Om dette er verdens første ansattes årsrapport er usikkert, men med denne rapporten har  Bouvet tatt et stort steg i å gi de ansatte en stemme og en plattform for å dele sine erfaringer og historier. – Dette kan være en inspirasjon for andre selskaper som ønsker å gi sine ansatte en lignende mulighet til å dele sine historier, sier Henriette Høyer avslutningsvis.

Om Bouvet

Vi går foran og bygger fremtidens samfunn.
Sammen med våre kunder skaper Bouvet digitale løsninger med stor betydning for samfunnet.

Vår ambisjon er at vi skal være det mest troverdige konsulentselskapet med de mest fornøyde medarbeiderne og kundene.

Følg pressemeldinger fra Bouvet

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bouvet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Bouvet