Victoria Nadine med personlig sang; «Proud», til en liten jente med store drømmer.

"Stopp opp og vær så stolt over deg selv som den yngre versjonen ville blitt om hun så deg akkurat nå. Jeg vet hvert fall at Victoria 10 år hadde vært så stolt at hun hadde sprukket".
-Victoria Nadine

Etter et hektisk år starter Victoria Nadine 2024 med å slippe sin mest personlige sang så langt i karrieren; 'Proud'.

Victoria Nadine forteller; "Jeg skrev "Proud" i LA sammen med Lenno og Sophie Simmons, som jeg aldri hadde møtt før. Ironisk nok skrev jeg den mest personlige låten jeg noen gang har skrevet sammen med disse to. Vi klikket umiddelbart og jeg følte det var naturlig og trygt å åpne meg opp. Det var noe i meg som følte meg klar for å skrive om dette som fortsatt stikker dypt. Noe jeg har hatt lyst til å skrive om lenge, men jeg har rett og slett ikke turt. Helt ekte og helt meg, uten filter.  Jeg innså at jeg mest sannsynlig aldri kommer til å føle meg helt klar eller komme unna det som gjør det ukomfortabelt, så jeg kastet meg ut i det.

Det startet med at jeg viste de tatoveringen min på armen der det står «proud». Meningen bak den er det same som låta. Det føltes så riktig når Sophie sa «there we have it. Thats the song right there» etter at jeg fortalte historien bak.

Ordene og melodiene kom fort. Historien var så tydelig at det var ikke vanskelig å sette ord på det. Låta har for meg litt forskjellige betydninger, men først av alt så handler den om meg som ung. En liten jente med store drømmer. Drømmer om å bli noe stort, eller få til noe stort.

Jeg følte aldri at jeg passet inn og jeg hadde aldri en «gjeng» som de fleste andre. Jeg opplevde ofte å bli fryst ut og gjort narr av. Dette var nok en av grunnene til at jeg ønsket å få til noe her i livet. Jeg skulle bevise. Bevise at jeg passet inn og var kul nok. Selv om jeg innerst inne visste at den type «kul» kom jeg aldri til å bli. Jeg har alltid vært veldig barnslig av meg og aldri fulgt strømmen, noe som ikke er så populært, hvert fall ikke i ung alder. Man skal helst gjøre som alle andre, men det gjorde jeg altså ikke. Jeg følte at jo eldre jeg ble jo verre ble det. Etter jeg var med på idol i 2016 (mitt første år på videregående) begynte jeg å føle på utenforskap på en litt annen måte. Jeg ble ofte gjort narr av og hørte at ryktet gikk om at jeg «trodde jeg var noe». Jeg skal ikke lyve å si at jeg ikke hadde flere søvnløse netter hvor mamma måtte holde rundt meg og trøste meg. Det tærte på selvtilliten min og helt fra barneskolen av følte jeg alltid at jeg var den eneste som aldri kom til å bli noe. Likevel tror jeg at jeg drømte dobbelt så stort som de fleste, noe som gjorde at jeg følte meg enda dummere. Det eneste som holdt meg gående var det lille håpet om at ting en gang skulle klaffe og at jeg skulle finne min plass og gjøre det jeg drømmer om. Jeg husker jeg ofte gråt om nettene fordi jeg synes det var så trist at jeg mest sannsynlig aldri skulle få det til. Det kan jeg faktisk gjøre fortsatt.

MEN, greia er at nå sitter jeg her da, flere år senere og har oppnådd ting 10 år gamle Victoria bare kunne drømme om. Bokstavelig talt. Hun hadde vært så forbanna stolt hun. Det er faktisk hun som gang på gang holder meg nede på jorden og minner meg på at dette er alt hun har ønsket og mer. Det er hun som får meg til å stoppe å gråte om kveldene når jeg frykter å aldri nå lenger eller få til de nye målene mine. Greia er at jeg alltid streber etter noe større og bedre. Det tror jeg mange kan kjenne seg igjen i. Livet går jo sin gang og man blir så fort vant med situasjonen man er i og ser bare fremover. Man stopper ikke opp og ser på hva man faktisk har fått til og det gjør at man liksom aldri blir helt fornøyd. Man vil alltid ha mer. Noe som forså vidt er enn bra egenskap, men det er så viktig å stoppe opp og tenke over hva man faktisk har oppnådd også.

Hva ville 10 år gamle deg tenkt? Om svaret er at han eller hun hadde vært stolt, så er det nok. Det burde være nok. Jeg mener det er det livet handler om i stor grad. Å gjøre den yngre versjonen av deg stolt. Den tanken har hvert fall gitt meg så mye glede og ro i mange situasjoner og det er nettopp det den låta her handler om. Stopp opp og vær så stolt over deg selv som den yngre versjonen ville blitt om hen så deg akkurat nå. Jeg vet hvert fall at Victoria 10 hadde vært så stolt at hun hadde sprukket"

Hør «Proud» her: https://VictoriaNadine.lnk.to/Proud

Med sin hudløse musikk og personlige tekster har Victoria Nadine blitt en av de mest toneangivende unge artistene i Norge. Singelen "Nerve" har til nå fått over 10 millioner avspillinger på strømmetjenester, var den mest spilte låten på NRK P3 og nominert til Årets låt under P3 Gull. Victoria Nadine har også blitt nominert til ulike priser som Årets nykommer under P3 Gull, Årets gjennombrudd under Spellemannprisen og Årets Gjennombrudd Populærmusikk 2023 på Musikkforleggerprisen.

De siste årene har Victoria Nadine reist rundt i verden og skrevet og spilt musikk i Los Angeles, Berlin, Stockholm og Oslo med stjernelag av internasjonale låtskrivere, og i året som gikk har hun vært å se på flere festivaler som Slottsfjell, FOMA, Idyll, Sydli, Rakettnatt, Festningen og Findingsfestivalen.

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Ny musikk fra Benjamin Ingrosso, Emily Hammer, Remi Wolf, Hænrik, Metallica i Fortnite samt album fra Moneybagg Yo!14.6.2024 09:45:01 CEST | Pressemelding

Stjerneduoen Nico & Vinz er tilbake med norsk versjon av superhit! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! Emily Hammer med lekne og levende ord om store og nære temaer Hænrik om dårlig økonomi og lite framtidsutsikter Etter singlene "Kite" og "Honey Boy", samt en vellykket Better Days Europa-turné, er den svenske popsensasjonen Benjamin Ingrosso klar med sin etterlengtede nye singel “Look Who's Laughing Now”. Nylig gjorde han en spekakulær opptreden på den første semifinalen under Eurovision Song Contest 2024 hvor han ga oss en smakebit av den nye singelen. “Look Who's Laughing Now” viser oss Benjamins ubestridelige talent som låtskriver, artist og entertainer. Neste helg kan han oppleves live på Idyllfestivalen i Fredrikstad. Etter å ha spilt på alle kontinenter i den fysiske verden, retter Metallica nå blikket mot den digitale verden og Fortnite. Denne måneden blir Metallica det første bandet som inntar scenen i Fortnite. Det hele startet opp i går hvor det er fullt Metallic

MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO!14.6.2024 08:51:16 CEST | Pressemelding

Hør låta her: https://borse.lnk.to/MEREBANJO Hva vil vi ha? Mere banjo! Når får vi det? Fredag 14. Juni på alle strømmetjenester. Liker du bygda, banjo, protesttog, Rune Rudberg og en gitarknusende SterkeTim, så kan du heller ikke gå glipp av musikkvideoen som ligger klar til deg på YouTube! Sjekk den ut her: https://www.youtube.com/watch?v=93VhQc4uoYM Det blåser en vekkelsesvind over landet! Fra forblåste fiskevær i nord til frodige flatbygder i sør høres ropet: Mere banjo! Mere banjo! Partygrassduoen Børse har lytta til kravet, klatra opp på en høyball i Indre Østfold og blæsta ut en bøgdebanger som smeller like bra i Pontiac’en i Halden som i en Jaguar på beste vestkant. Børse er Mikael og Matias, som til vanlig står på scena med countryrapperne i Hagle. Her står de støtt i egne boots med mål om å blåse taket av låvefesten. Musikken varierer fra Hagle ved at den har et tydeligere countrypreg i vokal, harmonier og instrumenter, og mer fokus på historiefortelling i tekstuniverset. Bør