Åsa Lunde og Anna M. Måsender inn i Telenor Norges ledelse
Åsa Lunde og Anna M. Måsender går inn i Telenor Norges ledergruppe. Lunde er utnevnt som leder for divisjonen Telenor Business, mens Måsender skal lede den nyopprettede divisjonen Telenor Infrastructure Growth.
Åsa Lunde kommer fra stillingen som leder for Bredbånd og hjemmenett i Consumer og har lang fartstid i Telenor.
- Åsa har hatt en rekke lederroller både i og utenfor Telenor, og jeg er overbevist om at hun er rette til å lede vår satsning i forretningsmarkedet, slik at vi når våre mål fremover. Gjennom sin brede erfaring fra bedriftsmarkedet har hun vist en unik evne til å skape gode resultater samtidig som kundefokuset hennes er sterkt. Åsas lederstil er basert på tillit, delegering og tro på folk rundt seg, hvor endring er en integrert del av lederskapet, sier Birgitte Engebretsen, administrerende direktør i Telenor Norge.
Anna M. Måsender er i dag leder for Kundeservice og telesalg i divisjonen Consumer. Divisjonen hun nå skal lede skal sikre kundevekst og nettverksutnyttelse for fiber og mobil infrastruktur, og sørge for at Telenors kunder over hele landet får tilgang til nett i verdensklasse.
- Med sine sterke lederegenskaper og sin unike erfaring som langvarig leder for vår kundeservice, er hun ideell til stillingen. Hun har innsikten og engasjementet som skal til for å levere på ambisjonene som ligger bak opprettelsen av divisjonen Infrastructure Growth. Anna har en sterk kommersiell teft og drivkraft – samt en nysgjerrighet for å lære nye ting. Samtidig er hun teamorientert og skaper engasjement, sier Birgitte Engebretsen.
Åsa Lunde starter i stillingen 1. mai og Anna Måsender begynner 1. april.
Telenor Norges ledergruppe:
I januar 2023 endret Telenor Norge organisasjonsstruktur for å levere mer verdi til kundene og sikre vekst. Selskapet har forenklet oppsettet for markedsdivisjonene, og viderefører satsingen på bredbånds- og mobilutbygging. Telenor Norge består i dag av seks divisjoner, og ledergruppen er som følger:
Birgitte Engebretsen (administrerende direktør), Ric Brown (Consumer), Åsa Lunde (Business), Christer Eneroth (Technology), Torbjørn Larsen (IT), Anna M. Måsender (Infrastructure Growth), Knut Giske (Finance), Ragnar H. Korsæth (Transformation), Ragnhild Mathisen (Corporate Affairs, Wholesale og Kystradio), Elisabeth Stene (Human Resources).
Fakta om Åsa Lunde:
Åsa Lunde er siviløkonom fra Universitet i Växjö. Hun har også hatt et studieopphold på Kansai Gaidai University i Japan. Hun startet sin karriere i Telia Sverige og kom til Norge i forbindelse med en konsulentstilling i Deloitte. Deretter hadde hun flere lederstillinger i Gjensidige. Siden 2007 har Åsa hatt en rekke lederstillinger i Telenor samt vært daglig leder i Dipper. I tillegg har hun erfaring fra å lede B2B i TDC samt mobilselskapet Phonero i en periode. Hennes nåværende stilling er leder for Bredbånd og hjemmenett i Telenor Norge.
Fakta om Anna M. Måsender:
Anna M. Måsender har en Master i Industrial Engineering and Management – International fra Universitetet i Linköping. Hun har også studert i USA og Tyskland. Etter studiene begynte hun i Capgemini Consulting. I 2010 kom hun til Telenor, der hun siden 2015 har hatt flere ulike lederstillinger. Måsender har vært direktør for Telenor Kundeservice siden 2019, og fra januar 2022 har hun også hatt ansvaret for telesalg.
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Anders Krokan, pressesjef i Telenor Norge
Tlf: 952 09 037, anders.krokan@telenor.no eller ring pressetlf. på 800 80 900
Besøk også vårt presserom og følg oss på Twitter @TelenorN_presse
Nøkkelord
Kontakter
Anders KrokanPressesjef
Tel:952 09 037anders.krokan@telenor.noBilder
Telenor Norge AS er landets største leverandør av telekommunikasjon og digitale tjenester. Vår infrastruktur er grunnmuren i digitaliseringen av Norge med dekning og hastigheter i verdensklasse. Våre tjenester og produkter bidrar til økt produktivitet og gir tilgang til alt av digitalt innhold. Vår sikkerhets- og beredskapsorganisasjon jobber døgnkontinuerlig med å trygge våre kunder, og vi tar et særlig samfunnsansvar for å skape trygghet for barn og unge på nett.
Vi har 3300 medarbeidere fordelt på rundt 20 kontorer i hele Norge. Vi er en del av Telenor Group, som har virksomhet i Norden og Asia. Hovedkontoret vårt ligger på Fornebu i Bærum.
Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no
Følg pressemeldinger fra Telenor Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Telenor Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Telenor Norge
Telenor stoppet 2,2 milliarder hendelser knyttet til digital kriminalitet i 202423.1.2025 06:30:00 CET | Pressemelding
(Fornebu, 23. januar 2025) I løpet av 2024 foretok Telenors sikkerhetsfiltre 2,1 milliarder blokkeringer. I tillegg blokkerte Telenor 54,5 millioner svindelforsøk via anrop og 64,1 millioner via SMS. Hver dag, og ofte uten at vi merker det, blir vi nordmenn utsatt for forsøk på å bli frastjålet informasjon eller penger.
Nyttårsaften i Telenors nett: Rakettfart på Snapchat-trafikken1.1.2025 12:16:30 CET | Pressemelding
(Fornebu, 1. januar 2025) For åttende år på rad er det Snapchat-meldinger som dominerer når nordmenn ønsker hverandre godt nyttår. På det meste var Snapchat-trafikken 1247 prosent over normalen. Samtidig sendte Telenors kunder over 12.3 millioner tekstmeldinger på nyttårsaften.
2 av 3 irriterer seg over mobilbruk i selskaper23.12.2024 14:23:51 CET | Pressemelding
En fersk undersøkelse fra Telenor viser at hele 66 prosent av nordmenn irriterer seg over at folk er på mobilen i sosiale sammenkomster – noe som kan sette sitt preg på stemningen i årets juleselskaper.
Vi prater mer i telefonen enn før19.12.2024 11:04:26 CET | Pressemelding
(Fornebu, 19. Desember 2024) Vi tar færre telefonsamtaler, men samtalene varer lenger enn for ti år siden. I 2024 varte en gjennomsnittlig telefonsamtale i Telenors nett 3,3 minutter. Det er dobbelt så lenge som i 2013, da en gjennomsnittlig samtale varte i 1,6 minutter.
Organisering av nødnummertjenesten16.12.2024 11:48:09 CET | Pressemelding
Nkom har i dag publisert en delrapport der formålet er å diskutere løsninger som sikrer nødnummer bedre enn i dag. Telenor har tidligere uttrykt at selskapet er positive til en debatt om en ny modell for organisering av nødnummertjenesten i Norge, inkludert å involvere flere mobiloperatører.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom