REMA 1000 går foran med nytt prisgrep 1. januar: - Vi fryser prisene på over 1000 varer
REMA 1000 går foran med et nytt og offensivt prisgrep på årets første dag. – Nå fryser vi prisene på over 1000 varer. Dette gir kundene forutsigbarhet og trygghet i en tid hvor dette er ekstra viktig, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye

Mange kan oppleve at det er vanskelig å starte det nye året etter en jul med mange utgifter, samtidig som januar også generelt er kjent for at mange ting blir dyrere. Derfor er REMA 1000 nå glade for å kunne fortelle at fra 1. januar og helt frem til påske kan prisene på over 1000 varer ikke gå opp, kun kuttes.
I REMA 1000-butikker over hele landet vil kundene se prisfrys i hyllene og kjølediskene på alt fra kaffebønner til kokt skinke.
- Man skal alltid kunne stole på at man får markedets laveste priser i REMA 1000s butikker, og nå fryser vi prisen på en stor andel varer frem til mars, sier Mellbye.
Går foran med lave priser
REMA 1000 har gått foran, for å sikre dagligvarer av høy kvalitet til lavest pris i Norge.
Forretningsmodellen har alltid vært å selge store volum til lave priser.
- Vi kjøper inn stort, kutter prisene og tar det rett ut til kunde med lavere priser i hylla, sier Mellbye.
Hun forteller at REMA 1000 i sommer gjorde en viktig endring for å sikre raskere priskutt ut til kundene.
- Da dyrtiden traff oss alle og vi så at prisene fra leverandørene våre økte mer og raskere enn tidligere, gikk vi foran og avskaffet de såkalte prisvinduene, som i praksis var forhandlinger med leverandørene og prisjusteringer kun to ganger i året, sier Mellbye, som fortsetter:
- Nå forhandler vi hele året, og når vi får kutt i prisene inn til oss, kommer dette rett ut til kundene med en gang, gjennom lavere priser, sier Mellbye.
Sluttsummen som teller
Også før jul tok REMA 1000 prisgrep. Da kuttet dagligvarekjeden prisene på et stort utvalg viktige julevarer tilsvarende halve momsen.
- Det er sluttsummen på kassalappen som teller. Julepriskuttet ble godt mottatt. Nå følger vi opp med prisfrys på over 1000 varer fra årets første dag, noe vi tror og håper at møter kundenes forventning til oss, også denne gangen, sier Mellbye.
Listen over hvilke varer dette gjelder finner man på rema.no
Nøkkelord
Kontakter
Anders MidtbøKommunikasjonsrådgiverREMA 1000
Tel:95709937Tel:95709937Anders.midtbo@rema.noHege RognlienLeder kommunikasjon REMA 1000
Tel:800 31 015hege.rognlien@rema.noBilder
Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan bære handleposen hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/wordpress/wp-content/uploads/2021/04/REMA1000_ansvarsrapport_2020_10mb.pdf
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
Påskens Frukt i løsvekt-kampanje ga rekordsalg24.4.2025 12:11:03 CEST | Pressemelding
REMA 1000 tok sats før påsken, og lanserte frukt i løsvekt som et sunnere alternativ til påskegodtet. Det ga salgsøkning på hele 66 prosent, sammenlignet med fruktsalget fra påsken i fjor. – En kjempesuksess, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.
Grillsesongen: REMA 1000s testarena for nyheter24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
For REMA 1000 er grillsesongen mer enn pølser og potetsalat – det er et utstillingsvindu for produktinnovasjon. Nå rulles årets nyheter ut i butikkene, og det kundene elsker mest i sommer, kan fort ende opp som helårsvarer.
TikTok-kylling på påskens middagsbord18.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Kylling hører påsken til, også til middag. En fersk middagsinnsikt fra REMA 1000 tyder på at en stadig tilbakevendende TikTok-rett «Marry me chicken» blir å finne på mange nordmenns middagsbord denne påsken.
Her er nordmenns påskefavoritter17.4.2025 11:40:41 CEST | Pressemelding
Etter en måned med påskepriser i butikk har nordmenn rukket å fylle opp kjøleskapet med allslags godsaker før helligdagene. Grillpølser er blant nordmenns påskefavoritt i år, for grillsesongen; den er allerede i gang!
50 000 solgte melkekartonger – bidrar til inkluderende idrett14.4.2025 14:47:16 CEST | Pressemelding
Hjerteliga-melken har blitt en kundefavoritt. Over 50 000 enheter er solgt siden lansering i februar. For hver eneste solgte melk går én krone til Hjerteligaen, et initiativ som gir barn og unge med funksjonsnedsettelser muligheten til å oppleve idrettsglede, mestring og fellesskap.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom