Elisabeth Heggelund Tørstad slutter i Asplan Viak

Elisabeth Tørstad har besluttet å fremover bruke hele sin arbeidsinnsats på styreverv og har gitt beskjed om at hun derfor ønsker å fratre sin stilling som administrerende direktør i Asplan Viak.

Elisabeth Heggelund Tørstad, administrerende direktør i Asplan Viak. Foto: Nina Rangøy

Tørstad har ledet Asplan Viak siden 2019:

– Det er naturligvis et tap for Asplan Viak at Elisabeth velger å prioritere andre oppgaver fremover, men det er ikke overraskende at hennes kompetanse og erfaring er etterspurt. Hun har ledet selskapet trygt gjennom store endringer og en krevende periode med pandemi. Vi ønsker å takke Elisabeth for hennes store innsats og alt hun har betydd for selskapets utvikling. Hun forlater en økonomisk solid virksomhet med dedikerte medarbeidere som leverer høy faglig kvalitet til kundene sine, sier styreleder Ingelise Arntsen.

– Jeg er takknemlig for å ha fått lov til å lede så mange dyktige fagfolk i arbeidet med viktige oppgaver for samfunnet. Asplan Viak er et selskap med sterkt engasjement og høye ambisjoner for en bærekraftig og framtidsrettet utvikling, som det har vært en stor glede å få være en del av, sier Tørstad.

Styret starter umiddelbart arbeidet med å finne selskapets nye administrerende direktør. Elisabeth Heggelund Tørstad fortsetter i stillingen frem til etterfølger er på plass.

Asplan Viak er et av Norges største rådgivende selskap innen plan, infrastruktur og arkitektur. Selskapet er heleid av stiftelsen Asplan og har over 1300 ansatte over hele landet.

Asplan Viak er et av Norges ledende rådgivningsselskaper innen plan, arkitektur- og ingeniørfag. Vi er alltid helhetlige i vår tilnærming og forretningsmodellen vår baserer seg på vår kompetanse innen alle faser av et prosjekt. Vi mener de mest nyskapende og bærekraftige løsningene oppstår gjennom tverrfaglighet og ikke ved å jobbe med hvert enkelt fag isolert. Alt vi leverer skal være fremsynt, varig og helhetlig. Asplan Viaks kompetanse finner du fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør. Våre medarbeidere er tilstede over hele landet, fordelt på 32 kontorer.