Her er Norges beste fotballklubber – på panting
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
Pantedugnaden er en årlig konkurranse der norske fotballklubber konkurrerer om å pante mest flasker. Konkurransen setter søkelys på at alle klubber, både små og store, har et inntektspotensial i å øke innsamling av pant – til glede for både miljø og klubbkasser. Det betyr mindre plast på avveie, og mer penger i kassa til klubbene som er med.
– Pantedugnaden skal først og fremst inspirere klubbene til å skaffe seg ekstra inntekter på en bærekraftig måte. Konseptet er en klar vinn-vinn: Penger i klubbkassa, samtidig som man hjelper miljøet. Konkurransen har i 2023 bidratt til nærmere halvannen million kroner ekstra i norske klubbkasser, og det er vi selvsagt glade for å se, sier Tom Fodstad, leder salg og forretningsutvikling i Norges Fotballforbund (NFF).
Dugnaden gjennomføres av NFF i samarbeid med Coca-Cola, med Infinitum som logistikkpartner.
Pantet «best» og pantet «mest»
Pantedugnaden kårer både klubben som har pantet «best» (det vil si mest per medlem), og klubben som har pantet «mest» (totalt). Vinnerne av Pantedugnaden 2023 er Trysil FK («best») og Øyer-Tretten IF («mest»).
Felles for begge vinnerne er at de har vært flinke til å utnytte potensialet som ligger i det yrende hyttelivet i deres nærområder i Trysil og Hafjell.
– Begge klubbene har på en imponerende måte vist hvordan klubbinntekter kan økes ved å identifisere pantemuligheter i nærområdet. Vi er glade for å fortelle at Trysil FK er kåret til Norges «beste» klubb på panting. Vi håper at premien på 30 000 kroner er en inspirasjon til å fortsette det gode arbeidet de gjør, både på og utenfor banen, sier Jonas Olsson, sponsoransvarlig hos Coca-Cola Europacific Partners Norge.
– Vi har jobbet målrettet med tanke på å utnytte potensialet som ligger i ski- og hytte områdene i nærheten. Pengene vi tjener på pantingen – og den fine bonusen med premien – er et fint tilskudd til klubbøkonomien. Og samtidig er det jo hyggelig å bidra for miljøet, sier styreleder i Trysil FK, Øivind Løberg.
– Årets andre vinnerklubb, Øyer-Tretten IF, fortsetter sin gode tradisjon med å jobbe målrettet med panting. Også i år har de pantet «mest», noe som gir en premie på 15 000 kroner. Som tidligere fungerer åpenbart opplegget med boder som er tilrettelagt for å levere pant i nærområdet. Det er bare å gratulere Øyer-Tretten igjen, fortsetter Jonas Olsson.
– Nå er det tredje året på rad vi er en av vinnerne, så noe må vi jo gjøre riktig, humrer daglig leder i Øyer-Tretten IF, Jan-Erik Fossheim.
– Dette er jo en viktig del av dugnadsarbeidet i klubben vår, og ting har med åra blitt satt veldig godt i system. Vi nyter, som den andre vinneren, godt av at ski- og hyttefolket i området gjerne overlater panten til oss. Men ingenting kommer av seg selv, man må gjøre det lett for folk også, og pantebodene vi har satt opp er effektive i så måte, avslutter Fossheim.
Nøkkelord
Kontakter
Per HynneKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Europacific Partners Norge
Produksjon, distribusjon og salg
Bilder
Lenker
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
Ny kampanje fra Coca-Cola – tar utgangspunkt i norsk fredagsfavoritt2.10.2024 13:49:54 CEST | Pressemelding
Få elsker sin taco så høyt som oss nordmenn. Dette har Coca-Cola merket seg. Selskapet lanserer nå en ny kampanje – spesielt utviklet for Norge og Norden – der fredagstacoen står i fokus. «Where there are tacos, there’s Coca-Cola», sier selskapet selv.
Ny sjef for Coca-Cola Europacific Partners i Norge4.9.2024 10:26:26 CEST | Pressemelding
Per Olav Loftskjær er ny administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) i Norge. Per Olav overtar etter belgiske Carl Lescroart, som tar over lederrollen for CCEP i Belgia.
Femti år med tekst under korken23.7.2024 08:51:41 CEST | Pressemelding
Visste du at de små tekstene under korkene på glassflaskene til Coca-Cola kalles «gorker»? Nå fyller de femti år, og selskapet inviterer nordmenn til å foreslå nye tekster til undersiden av korkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom