Hygotech

Norsk døråpner åpner døren for danskene

Norske Hygotech AS signerte mandag denne uken en avtale med Mejlshede-gruppen i Danmark om videresalg og distribusjon av Hygotechs berøringsfrie døråpner i2open. Danmark blir dermed første eksportmarked for Hygotechs produkter.

Hygotechs unike berøringsfrie døråpner i2open skiller seg fundamentalt fra øvrige døråpnere som albuebrytere, snortrekk og såkalte berøringsfrie døråpnere. Døren åpnes enkelt ved at fot, hånd, rullestol, seng e.l. bryter en fokusert laserstråle i et forhåndsdefinert område.

Resultatet er en garantert smittefri døråpning. Hygotech har patent på denne nye måten å åpne dører på.

Den innovative døråpneren ble lansert på det norske markedet i fjor og har på kort tid blitt svært godt mottatt. «Vi har bevisst valgt å fokusere på å lære av de mest krevende kundene i Norge», sier daglig leder Svein Jørgen Fuglesang, og viser til at mer enn halvparten av alle norske sykehus har tatt i bruk åpneren. Utenfor helsesektoren er i2open også i bruk i alt fra barnehager og kontorbygg til kjemiske laboratorier, legekontorer og bilverksteder. «I tillegg er kundene våre ekstra fornøyd med at vedlikeholdskostnadene forsvinner samtidig som brukervennligheten øker drastisk – uavhengig av funksjonsnivå på brukergruppene», sier Fuglesang.

Med den danske avtalen åpner Hygotech for eksport. Partene har ambisjoner om et langsiktig samarbeid. «Med adskillige kunder i hospitals- og plejesektoren, giver det rigtig god mening for os at have i2open i vores produktsortiment. Vi har stor tillid til potentialet for i2open», sier direktør Gert Mejlshede i Mejlshede-gruppen.

«Gjennom vårt samarbeide med Mejlshede-gruppen er våre produkter nå tilgjengelige for danske kunder. På sikt ser vi for oss at Danmark vil være et like stort marked for oss som Norge», sier Fuglesang.

Om Hygotech:
Hygotech er et norsk-eiet selskap som har utviklet den berøringsfrie døråpneren i2open. Døråpneren er innvilget patent i Norge, Storbritannia, EU, USA, Canada, Kina, Sør-Korea og Japan. Åpneren produseres i Norge og har vært på markedet i Norge siden 2022. Åpneren har på kort tid blitt svært godt mottatt blant kundene fordi den eliminerer kontaktsmitte, bidrar til effektiv personflyt i travle miljøer, er brukervennlig, lett å plassere og har lave livssykluskostnader.

www.hygotech.com

Om Mejlshede-gruppen:
Mejlshede-gruppen er en av Danmarks ledende låsesmeder med kunder innen industri, eiendom og institusjoner, i tillegg til private kunder. I tillegg til full-service låsesmed driver gruppen egen import og distribusjonsvirksomhet. Mejlshede-gruppen er kjent for sin engasjerende og nærværende service, og utdanner sine egne låsesmeder. Gruppen har en særlig høy markedsandel i Københavnsområdet. I 2024 kan gruppen feire 60-år.

www.mejlshede.dk

Følg pressemeldinger fra Hygotech

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Hygotech på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Hygotech