Pluss Lyberg

Gir nytt liv til populær norsk merkevare: comeback for Missing Link

Del

I mange år var Missing Link en av de mest populære merkevarene i norske skibakker. Nå vekkes merket til igjen, og relanseres med en begrenset kolleksjon.

Den norske merkevaren Missing Link relanseres
Den norske merkevaren Missing Link relanseres Missing Link / Brand Dayz

Det er Jon Inge Gullikstad og selskapet BrandDayz som nå puster liv i den tidligere norske merkevaresuksessen. I disse dager slippes den første, begrensede kolleksjonen rettet mot aktive voksne. Og fra være et merke som i hovedsak var å finne i skibakken, vil man etter hvert satse på et bredere friluftssegment.
– På mange måter kan man si at målgruppen er den samme som den gangen Missing Link var på topp. Men nå har disse menneskene blitt voksne og fått familie. Derfor begynner vi forsiktig med et begrenset sortiment, men tror at potensialet for et merke som dette er stort hos aktive mennesker med allsidige friluftsinteresser, sier Jon Inge Gullikstad i Brand Dayz.

Kvalitet for pengene i et bredt segment
Missing Link tar sikte på å være et merke med bred appell, og levere produkter av høy kvalitet, god funksjon og tidsriktig design til en overkommelig pris. Det vil være produkter utviklet for alle årstider, og de aller fleste type fritidsaktiviteter.
– Det er ikke viktig for Missing Link å slåss om å være den kuleste gutten eller jenta i bakken lenger. Det er heller ikke der de store volumene ligger. De aller fleste er tross alt vanlige folk, og vi skal gjøre det mulig for vanlige folk å se bra ut samt føle seg komfortabel og varm når de er ute i naturen. På mange måter kan du si at vi ønsker å demokratisere friluftssegmentet, og gjøre god, funksjonell design mer tilgjengelig for folk flest, sier Gullikstad.

Bransjenestor tror på lønnsom vekst
Jon Inge Gullikstad som nå står bak relanseringen av Missing Link, er ingen hvem som helst i norsk sports- og friluftslivsbransje. Han eier merkevareselskapet Brand Assist/Northug sammen med Petter Northug, og har tidligere stått bak etableringen av kjente merkevarer som Ullvang, Bavac og Johaug.
– Med konseptet vi har utviklet har vi tro på at Missing Link kan fylle et hull i markedet, og etter hvert ta en vel så stor andel av markedet som det en gang hadde. Men det er omskiftelige tider, og ikke minst et annet marked enn den gangen Missing Link var på topp, så vi skal utvikle oss forsiktig og med lønnsom vekst, sier Gullikstad

Resirkulert og sporbart
Når Missing Link nå igjen finner veien tilbake på markedet, er hensynet til å redusere eget avtrykk vesentlig. Så langt det er mulig utvikler og produseres sortimentet i materialer som er resirkulerte og sporbare, i tillegg til at man i størst mulig grad forsøker å finne gode, bærekraftige løsninger i hele verdikjeden.
– Det er fremdeles slik at det å produsere tidløse kvalitetsprodukter nok er det mest bærekraftige vi kan gjøre som bransje. Vi må sørge for at produktene våre har lang levetid, og at kundene ønsker å ta vare på dem og bruke dem lenge. Men det fratar oss ikke ansvar for kontinuerlig å jobbe med å finne nye, mer bærekraftige måter å produsere, transportere, markedsføre og selge produktene våre på, avslutter Gullikstad.

Les mer om Missing Link her.

Nøkkelord

Kontakter

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye