TUI Norge

Dette mediebyrået er TUIs nye partner i Europa

Del

TUI, verdens største reiseselskap, har valgt EssenceMediacom som sitt nye mediebyrå i hele Europa etter en global anbudsrunde.

– Konkurransen var knivskarp, og vi vil gi en stor takk til alle byråene involvert. Alle jobbet knallhardt under prosessen, så dette var overhodet ingen enkel beslutning, sier Pom Arnborgh, leder for media og distribusjon i TUI Nordic.
– Konkurransen var knivskarp, og vi vil gi en stor takk til alle byråene involvert. Alle jobbet knallhardt under prosessen, så dette var overhodet ingen enkel beslutning, sier Pom Arnborgh, leder for media og distribusjon i TUI Nordic. Foto: TUI

Samarbeidet har gitt gode resultater i Tyskland og Storbrittania allerede. Derfor velger TUI å utvide avtalen til å omfatte hele Europa. Overgangen forventes å være fullført senest i løpet av januar 2024.

EssenceMediacom skal ha ansvaret for medieplanlegging og medieinnkjøp i hele Europa.

Knivskarp konkurranse om TUI

– Vi er utrolig glade for at EssenceMediacom er det nye mediebyrået vårt og ser frem i mot å jobbe med dem i alle markedene våre. Konkurransen var knivskarp, og vi vil gi en stor takk til alle byråene involvert.

– De jobbet knallhardt under prosessen, så dette var overhodet ingen enkel beslutning. Det er ingen trøst, men sier noe om den høye kvaliteten på alle mediebyråene som var involvert, sier Pom Ahnborg, leder for media og distribusjon i TUI.

Prosessen er et ledd i reiseoperatørens strategi og utvikling mot en global merkevare.

– Det er stor etterspørsel etter reiser, enten man snakker om en klassisk sol og bad-ferie eller storbyferie. Vi gleder oss til å ha med oss EssenceMediacom på denne nye reisen, legger Ahnborg til.

Portrettbilde%20av%20adm.%20dir.%20i%20EssenceMediacom.%20Han%20har%20p%E5%20seg%20hvit%20skjorte.
– En av våre store styrker er tilnærmingen til avanserte data og prediktive analyser. Vi føler oss trygge på å kunne levere på en måte som støtter TUIs mål, sier Morten Flamand, administrerende direktør i EssenceMediacom. Foto: TUI

Eget TUI-team i EssenceMediacom Norge

I Norge og øvrige markeder skal TUI ha et eget lokalt EssenceMediacom-team, men det skal også opprettes et sentralt team ansvarlig for strategi og koordinering. Det sentrale teamet vil samarbeide tett med Leo Burnett, som er TUIs globale kreative byrå.

– Vi er stolte og glade for at TUI gir oss tilliten og ansvaret for medieplanleggingen for de nordiske og europeiske markedene. En av våre store styrker er tilnærmingen til avanserte data og prediktive analyser som, sammen med et stort engasjement for TUI som merkevare, gjør at vi føler oss trygge på å kunne levere på en måte som støtter TUIs mål, sier Morten Flamand, administrerende direktør i EssenceMediacom.

EssenceMediacom imponerte TUI ved å vise en dyp forståelse for reiselivsbransjen og ikke minst lidenskap for merkevaren. Mediebyrået har dokumentert erfaring med å hjelpe globale merkevarer navigere i det moderne medielandskapet.

En%20reiseleder%20kledd%20i%20TUI-uniform%20som%20smiler%20til%20en%20gjest%20som%20st%E5r%20med%20ryggen%20til.
EssenceMediacom imponerte TUI ved å vise en dyp forståelse for reiselivsbransjen og ikke minst en kjærlighet for merkevaren og TUI-smilet. Foto: TUI

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

– Konkurransen var knivskarp, og vi vil gi en stor takk til alle byråene involvert. Alle jobbet knallhardt under prosessen, så dette var overhodet ingen enkel beslutning, sier Pom Arnborgh, leder for media og distribusjon i TUI Nordic.
– Konkurransen var knivskarp, og vi vil gi en stor takk til alle byråene involvert. Alle jobbet knallhardt under prosessen, så dette var overhodet ingen enkel beslutning, sier Pom Arnborgh, leder for media og distribusjon i TUI Nordic.
Foto: TUI
Last ned bilde
Portrettfoto av Anne Mørk-Løwengreen er kommunikasjonssjef i Norge. Hun har på seg en rød dressjakke.
Anne Mørk-Løwengreen er kommunikasjonssjef for TUI i Norge
Foto: TUI
Last ned bilde
Portrettbilde av adm. dir. i EssenceMediacom. Han har på seg hvit skjorte.
– En av våre store styrker er tilnærmingen til avanserte data og prediktive analyser. Vi føler oss trygge på å kunne levere på en måte som støtter TUIs mål, sier Morten Flamand, administrerende direktør i EssenceMediacom.
Foto: TUI
Last ned bilde
En reiseleder kledd i TUI-uniform som smiler til en gjest som står med ryggen til.
EssenceMediacom imponerte TUI ved å vise en dyp forståelse for reiselivsbransjen og ikke minst en kjærlighet for merkevaren og TUI-smilet.
Foto: TUI
Last ned bilde

Om oss

TUI Nordic  er den ledende reiseoperatøren i Norden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI.TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly, hotell og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over.

Følg pressemeldinger fra TUI Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TUI Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye