Jan Thomas og Einar Tørnquist leder «Humoraksjonen 2023»

Fredag 15. desember inviterer Jan Thomas og Einar Tørnquist spennende artister og landets humorelite til et forrykende humorshow på TV 2, til inntekt for Røde Kors’ arbeid for barn i krig og konflikt.

Einar Tørnquist og Jan Thomas leder «Humoraksjonen 2023». Foto: Karina Halvorsen/TV 2.

Blant annet vil komikerne Calle Hellevang-Larsen, Henrik Fladseth, Vegard og Bård Ylvisåker, Magnus Devold, Erlend og Steinjo, Marlene Stavrum og Maria Stavang bidra i sendingen, som skal sette fokus på barn i krigs- og konfliktområdene i verden som nå trenger vår hjelp mest. Emilie Hollow, Isah og Aella er blant artistene som skal opptre.

– Seerne kan vente seg en kveld hvor Norges humorelite trekker i samme retning og yter sitt beste for å underholde folket i håp om å skape giverglede. Alt under myndig ledelse av Jan og meg selv, sier Einar Tørnquist.

Røde Kors jobber der det ofte er vanskelig å komme til – med omsorg, legehjelp, medisiner og vann. Røde Kors hjelper barn i krigs- og konfliktområder over hele verden, som for eksempel barna i Ukraina, i Syria og dem som er rammet av konflikten i Israel/Gaza.

Målet for «Humoraksjonen 2023» er å rekruttere 3000 faste Røde Kors-givere. Humorshowet er en varm og hyggelig julegave til alle, hvor publikum hjemme i stua kan gi en julegave som redder liv. Som giver støtter man Røde Kors’ nødhjelpsarbeid over hele verden, hvor pengene brukes der behovet er størst.

Showet spilles inn på Sentrum Scene, og sendes på TV 2 fredag 15. desember klokken 20.00.