Ny musikk fra Noah Kahan, Sully & Faraz, Lana Del Rey, MIKA, Felix Jaehn, McMartii og Peter Gabriel!

Sully & Faraz har 100 ting på sitt hode

McMartii redder julen!

Grammy-nominerte Noah Kahan er tilbake med sitt nyeste duettinnslag fra hans kritikerroste We'll All Be Here Forever deluxe-album, med en ny versjon av "Everywhere, Everything” denne gangen med Gracie Abrams. Dette følger flere andre samarbeid i sammenheng med deluxeversjonen av albumet, med blant annet Hozier og Kacey Musgraves.

Lana Del Rey har sluppet en nydelig tolkning av John Denvers «Take Me Home, Country Roads». Låten kommer i kjølevannet av hennes 5 Grammy-nominasjoner som inkluderer; Album Of The Year, Song of the Year, Best Pop Duo/Group Performance, Alternative Music Performance og Alternative Music Album.

For aller første gang, gir popstjernen MIKA oss et album som er 100% fransk-språklig. Albumet "Que ta tête fleurisse toujours”, åpner han opp om sine minner og følelser, samtidig som han opprettholder sin unike universelle pop. Med sine ikoniske melodier lykkes Mika nok en gang med å sublimere det franske språket.

The Rolling Stones kunngjør den kommende utgivelsen av Hackney Diamonds (Live Edition) med alle de 7 sporene, fremført på forrige måneds lanseringsarrangement på Racket i New York. 2CD-formatet inkluderer debutforestillinger av 4 spor fra deres nye album, inkludert Sweet Sounds of Heaven (med Lady Gaga) samt opptredener av Shattered, Tumbling Dice & Jumpin’ Jack Flash. Liveversjonen vil være tilgjengelig fra 15. desember.

I 2023 har Peter Gabriel sluppet nye låter ved hver fullmåne, nå runder han av året med det etterlengtede albumet “i/o”. Hele 21 år har gått siden rockelegenden ga ut sitt siste orginale studioalbum I full lengde, sist var I 2022 med albumet UP.

Felix Jaehn er tilbake med singelen “Still Fall’. I likhet med DJ-ens tidligere hits som Past Life, On my Love og Weekends, er Jaehns nyeste utgivelse en fortsettelse av hans unike “Happy Rave”-sound, en sjanger han har viet en hel EP til å perfektere.

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Ny musikk fra Astrid S, Kings of Leon, Selena Gomez og Norah Jones.23.2.2024 11:26:42 CET | Pressemelding

Astrid S slipper sin nye singel "First To Go" – ute 23. februar! Kings Of Leon har annonserer sitt niende studioalbum Can We Please Have Fun, ute 10. mai. Fokussingelen "Mustang" er allerede ute og har fått en musikkvideo som setter tonen for det kommende prosjektet. Albumet er spilt inn hos Dark Horse studio i Nashville og er produsert av deres nye samarbeidspartner, Kid Harpoon. Det Grammy-vinnende rockebandet har også annonsert sin kommende turné i USA og avslører at de internasjonale datoene snart vil bli tilgjenglige. Norah Jones har delt sin nyeste låt "Staring At The Wall", det andre sporet som har blitt sluppet fra kommende album Visions, ute 8. mars. Låten har fått en tilhørende musikkvideo som er regissert av Jones og Kyle Paas, som viser klipp fra studioet og hennes håndskrevne tekst. I likhet med singelen "Running", som hun slapp i januar, er låten et samarbeid med produsenten og multi-intrumentalisten Leon Michels. “This is one of my favorites”, sier Jones om den nye låten

Astrid S slipper sin nye singel First To Go – ute 23. februar!22.2.2024 13:14:41 CET | Pressemelding

Hør låten her fra kl. 00.01: https://AstridS.lnk.to/FirstToGo Astrid S følger opp «Two Hands» med en splitter ny låt. First To Go er en frigjørende sang som handler om overgangen fra tenårene til midten av tjueårene. Astrid S er endelig i førersetet, og ser alt mye klarere: «Siden jeg debuterte som artist da jeg var 16 år, har ulike folk prøvd å fortelle meg hva jeg skal gjøre og hvem jeg skal være. Den handler om den frigjørende erkjennelsen da jeg innså jeg ikke er avhengig av noen andre, og hvor befriende det er å la noen gå videre. Og det beste av alt: I'M NOT MAD, I'M THE HAPPIEST I'VE EVER BEEN!» - Astrid S Hold hendene på rattet og gjør deg klar for en joyride! Mer om Two Hands, First To Go og kommende musikk: Tekstmessig har Astrid funnet ny energi i låtskrivingen og er mer leken enn noensinne. Bilmetaforene florerer og vi cruiser rundt til historier om forelskelse, frihetsfølelse, hjertesorg, begjær og vennskap som tar slutt. Vi stopper innom bensinstasjonen for litt casual li