BYD blir offisiell partner for håndball-VM 2023

BYD er nå offisiell sponsor for verdensmesterskapet i håndball for kvinner 2023. Mesterskapet avholdes i Norge, Sverige og Danmark.

Kenneth McDowell

Håndball-VM 2023 for kvinner spilles i Norge, Danmark og Sverige i perioden 29. november til 17. desember. BYD kunngjør nå at de er offisiell sponsor for mesterskapet, og vil være godt eksponert i en rekke kanaler under mesterskapet, både på skjermen og på arenaene. I tillegg stiller BYD Norge med elektriske biler som skal frakte utøvere under mesterskapet.

- BYD er stolte av å være en del av det 26. verdensmesterskapet i håndball for kvinner. Kvinnehåndball er kjent for lidenskap, energi og samhold. Vi ser likheten i vår egen lidenskap til å oppnå drømmen om en renere, mer bærekraftig fremtid med elektrisk mobilitet. Vi er stolte av å bidra til arrangementets bærekraftsmål, og vi ser frem til å heie frem jentene, sier Michael Shu, administrerende direktør i BYD Europe.

De innledende rundene spilles i Stavanger (to grupper), Frederikshavn, Herning, Helsingborg og Gøteborg, mens hovedrunden spilles i Trondheim, Gøteborg, Herning og Frederikshavn. To av kvartfinalene spilles i Trondheim, mens semifinalene og finalene spilles i Herning.

Mesterskapet omfatter seks byer og inkluderer hele 32 nasjoner. I arbeidet med å arrangere et bærekraftig mesterskap, har arrangørene om mål å fremme bærekraft i alle aspekter av mesterskapet, hvor transport er et av de viktigste områdene.

Om BYD

BYD Company Ltd. er et av Kinas største privateide foretak. Siden oppstart i 1995 har selskapet utviklet seg raskt med solid ekspertise innen oppladbare batterier og bærekraftig utvikling. BYD strekker seg nå over fire bransjer – bil, elektronikk, energi og jernbanetransport. Siden har BYD utvidet sine fornybare energiløsninger globalt, og har nå virksomhet i over 70 land og regioner.

Opprettelsen av et Zero Emissions Energy Ecosystem – som består av rimelig solenergiproduksjon, pålitelig energilagring og banebrytende elektrifisert transport, har gjort BYD til en ledende aktør i energi- og transportbransjen. BYD er den eneste produsenten i verden som også produserer batterier, microchips, batteristyringssystemer og den elektriske motoren selv.

BYD er notert på børsene i Hong Kong og Shenzhen.

RSA er en nord-europeisk bilimportør i 12 land, og er den offisielle distributøren av BYD personbiler og nyttekjøretøy i Norge, Finland og Island, og importør for BYD nyttekjøretøy i Sverige og Danmark. Som et privateid selskap med historie helt tilbake til 1936, har RSA utviklet sterke merkevarer i mange markeder. Med samarbeidet mellom RSA og BYD, har selskapet tatt et ytterligere skritt inn i fremtiden for bilindustrien, med implementeringen av den helelektriske serien av nåværende og fremtidige modeller.

RSA har allerede bygget opp et BYD-forhandlernettverk som strekker seg over hele Norden.

Kenneth McDowell
BYD Han, BYD Atto3 og BYD Tang
BYD Han
BYD Tang
BYD Han

Om oss

RSA er en komplett nordisk bilimportør av person- og varebiler, med hovedkontor i Norge. Som et privateid selskap med historie helt tilbake til 1936, har RSA utviklet sterke merkevarer i de nordiske markedene. RSA er importør for Suzuki, Isuzu, Maxus, BYD, JAC og KGM til Norge, samt Maxus i Sverige, Danmark, Island, Færøyene, Polen, Finland og Grønland. I tillegg er RSA importør for BYD nyttekjøretøy i Sverige og Danmark, og BYD person- og nyttekjøretøy i Finland. RSA har også importen på JAC og KGM til Sverige og Danmark. RSA har bygget opp et solid forhandlernettverk med til sammen over 300 forhandlere.

I tillegg til samarbeid med bilforhandlere over hele landet, driver RSA forhandlerkjeden RSA BIL med 11 forhandlere i viktige strategiske områder i Norge. Vår erfaring innenfor import av biler, deler og tilbehør og forhandlerdrift, gjør oss til en moderne totalleverandør og distribusjonspartner.

BYD laajentaa jälleenmyyntiään Kaakkois-Suomeen – lähes koko maan kattava jälleenmyyntiverkosto on nyt valmis25.9.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding

BYD:n jälleenmyyjäverkosto laajenee jälleen Suomessa, kun Auto-Suni Oy aloittaa merkin myynnin ja huollon Lappeenrannassa 1.1.2025 alkaen. Jälleenmyyntiä on tarkoitus laajentaa myös Auto-Sunin Kouvolan ja Kotkan toimipisteisiin liiketoiminnan kehittymisen myötä. Auto-Sunin aloittaessa Lappeenrannassa, BYD:n jälleenmyyjäverkosto on lyhyessä ajassa laajentunut jo lähes koko Suomen kattavaksi.