Nytt styre i KS Troms

Geir-Inge Sivertsen er valgt til ny styreleder i KS Troms. - Det er en ære å få representere kommunene og fylkeskommunen i Troms. Det er utfordrende tider med å skaffe nok ressurser til å løse oppgavene vi er satt til, det gjelder både penger og folk. Så arbeidet med å sikre at det er best mulig balanse mellom det kommunene skal levere og ressursene som stilles til rådighet, er viktigere enn noen gang, sier han.

Fylkesstyret Troms: Fra venstre: May-Tove Grytnes (Samfunnsbedriftene) Jan-Eirik Nordahl (Ap) Eirik Losnegaard Mevik (Ap) Geir-Inge Sivertsen (H) Toralf Heimdal (Sp) Anni Skogman (Frp) Nils Einar Samuelsen (KrF) Laila Johannessen (Sp) Kristian A. Eilertsen (Frp) Mona Benjaminsen (Ap) var ikke til stede.

Geir-Inge Sivertsen har lang politisk erfaring og er i dag ordfører i Senja kommune.

KS Troms har denne uken hatt høstkonferanse og konstituerende fylkesmøte i Tromsø, med valg av nytt fylkesstyre og delegater til KS’ Landsting, som går av stabelen i Trondheim i februar neste år.

KS er en politisk styrt medlemsorganisasjon for kommuner og fylkeskommuner, og fylkesstyret koordinerer det politiske arbeidet i fylket. I tillegg til å være den største arbeidsgiverorganisasjonen innen offentlig sektor, er KS først og fremst en interessepolitisk aktør som ivaretar kommunenes interesser overfor Storting og Regjering. I dette arbeidet har fylkesstyret en viktig rolle i å være talerør for kommunene Troms.

Fylkesstyret har følgende sammensetning:

Geir-Inge Sivertsen (H)

Toralf Heimdal (Sp)

Laila Johannessen (Sp)

Kristian A. Eilertsen (FrP)

Anni Skogman (FrP)

Nils Einar Samuelsen (KrF)

Eirik Losnegaard Mevik (Ap)

Mona Benjaminsen (Ap)

Jan-Eirik Nordahl (Ap)

I tillegg møter en representant for Samfunnsbedriftene, som i denne perioden er May-Tove Grytnes, daglig leder KomOpp, samt leder i Kommunedirektørutvalget.

Kontakter:
Geir-Inge Sivertsen, mob. 95148700
Tom Mikalsen, regiondirektør KS Nord-Norge, mob. 92829465

Geir-Inge Sivertsen er valgt til ny styreleder i KS Troms.