Nytt styre i KS Finnmark

Jo Inge Hesjevik er valgt til ny styreleder i KS Finnmark.  – Jeg vil jobbe for samarbeid i fylket og for at kommunesektoren i Finnmark sine interesser skal bli tatt hensyn til, både hos sentrale styresmakter og regionale samfunnsaktører, sier han.

Fylkesstyret i Finnmark: Fra venstre: Heidi Holmgren (Sp) Marianne Simonsen (H) Monica Nielsen (Ap) Jo Inge Hesjevik (H) Rolf Laupstad (Ap) Svein Atle Somby (Ap) Ståle Sæther (H) var ikke til stede.

Jo Inge Hesjevik er nyvalgt ordfører i Porsanger kommune. Han har lang politisk erfaring, blant annet som leder i Finnmark Høyre og fra fylkespolitikken.

KS Finnmark har denne uken hatt høstkonferanse og konstituerende fylkesmøte i Tromsø, med valg av nytt fylkesstyre og delegater til KS’ Landsting, som går av stabelen i Trondheim i februar neste år.

KS er en politisk styrt medlemsorganisasjon for kommuner og fylkeskommuner, og fylkesstyret koordinerer det politiske arbeidet i fylket. I tillegg til å være den største arbeidsgiverorganisasjonen innen offentlig sektor, er KS først og fremst en interessepolitisk aktør som ivaretar kommunenes interesser overfor Storting og Regjering. I dette arbeidet har fylkesstyret en viktig rolle i å være talerør for kommunene i Finnmark.

Fylkesstyret har følgende sammensetning:

Jo Inge Hesjevik, H (leder), Monica Nielsen, Ap (nestleder), Marianne Simonsen, H, Ståle Sæther, H, Svein Atle Somby, Ap Rolf Laupstad, Ap Heidi Holmgren, SP.

I tillegg møter en representant for Samfunnsbedriftene samt leder i Kommunedirektørutvalget.

Kontakter:
Jo Inge Hesjevik, mob. 41338514