Søker forhandlere for VOYAH og nye elbilmerker

VOYAH-importør Electric Way utvider sortimentet med nye elbilmerker i Norge.

- Samtidig trapper vi ned vår nåværende agentmodell, og søker etter klassiske og solide bilforhandlere over hele landet, sier Torje Aleksander Sulland, CEO i Electric Way.

I fjor lanserte Electric Way det kinesiske elbilmerket VOYAH i Europa gjennom et eget norsk agentnettverk.

Nå tråkker det Sulland-eide selskapet ytterligere på gassen i det norske markedet.

- Til nå har vi kun hatt VOYAH og modellen FREE tilgjengelig her i landet. Selv om modellen har fått gode anmeldelser og vi pr. nå har over 400 biler rullende på norske veier, har vi langt større ambisjoner. Fremover ønsker vi å tilby attraktive elbiler i alle prisklasser, over hele landet. Det kommer vi til å gjøre gjennom introduksjon av helt nye bilmerker i det norske markedet. Samtidig kommer vi til å satse på en mer klassisk forhandlermodell fremover, forteller Torje Aleksander Sulland.

- Hvilke spesifikke modeller vi tar inn, er foreløpig ikke klart, men om ikke alt for lenge skal vi kunne tilby elbiler i hele prisspekteret fra 200 000 NOK - 1,7 millioner NOK, sier Sulland i Electric Way.

Jakter etablerte forhandlere

VOYAH har til nå blitt solgt og distribuert fra selskapets showroom i Oslo Sentrum og tilhørende agentnettverk på utvalgte steder i Norge. Showrommet vil bestå, samtidig vil man fremover satse på forhandlermodell fremfor agenter.

Torje Aleksander Sulland forklarer at agentmodellen ikke er vraket, men mener det er riktig å satse tyngre på forhandlermodell slik markedet er nå.

- Forhandlermodellen er noe Sulland Gruppen har lang erfaring - og suksess - med. Vi erkjenner at vi trenger å være enda tettere på  sluttkundene med nye brands, og da mener vi dette er en bra løsning.

I første omgang er Electric Way på jakt etter forhandlere på steder man per i dag ikke er tilstede i: Bergen, Stavanger, Bærum, Kristiansand, Haugesund, Ålesund, Bodø, Tromsø, Oslo (vest), Romerike og Follo.

I disse områdene er Electric Way på konkret jakt etter etablerte aktører med solid erfaring fra nybilsalg, håndtering av bruktbil og et godt verkstedtilbud.