Familiestøtten får Kavli-støtte som regionens lokale hjertesak!

Ved hjelp av nominasjoner fra folket, skal Kavli velge ut 14 lokale initiativer som samlet mottar en støtte på totalt kr. 500.000. Familiestøtten ble den første som mottok prisen.

Det var flere som nominerte Familiestøtten som kandidat til Kavli under årets «Del med glede»-kampanje, som ble gjennomført sammen med REMA 1000. Den verdige vinneren kunne ta imot en solid gavesjekk på 35.000 kr under gårsdagens utdeling på Laksevåg, i Bergen.

- Engasjementet rundt Familiestøtten i Bergen har vært enormt. Av totalt over 4000 nominasjoner fra hele Norge, var nesten 100 av dem nominasjoner til Familiestøtten. Det sier administrerende direktør i Kavli, Kristine Aasheim.

- Vi har stor tro på det arbeidet som Familiestøtten gjør, og syns det er svært beundringsverdig at noen vier tiden og ressursene sine i så stor grad til frivilligheten og til det å hjelpe andre mennesker med den kompetansen de innehar.

Jobber for å hjelpe vanskeligstilte

Familiestøtten jobber hver dag for at alle barnefamilier skal få hjelp til å komme over en vanskelig periode i livet, og tilbyr hjelp på forskjellige måter. De bidrar med mat, klær og nødvendige helseartikler til familier som opplever tøffe perioder, de bistår med økonomisk rådgivning og søknader hos tredjeparter som nav, samt at de bistår med råd og annen hjelp for de som opplever vold i nære relasjoner.  Til jul hjelper de med julegaver til familier som trenger det mest, og om sommeren arrangerer de sommerleirer.

- Dette betyr ekstremt mye for Familiestøtten, uttaler daglig leder i familiestøtten, Line Midtun Thomas. Dette bidrar til at vi kan hjelpe enda flere, spesielt nå i tiden vi går inn i.