Ny musikk fra Dolly Parton, Atle Pettersen, boygenius, Emelie Hollow, Bon Jovi, 2 Chainz & Lil Wayne!

Ny julelåt fra Atle Pettersen

Emelie Hollow gir oss “Jula Tilbake”

Universal Music annonserer samarbeid med nystartede Miktam Records – et nytt hjem for norske indieartister

Universal Music Group (UMG) er verdensledende innen musikkbasert underholdning og deres familie bestående av artister, låtskrivere, forlag, plateselskaper og distribueringspartnere, mottok forrige helg Grammy-nominasjoner i alle de mest sentrale kategoriene. Billie Eilish (Interscope), boygenius (Interscope) , Jon Batiste (Verve /Interscope), Olivia Rodrigo (Geffen/Interscope), Taylor Swift (Republic) mottok alle seks nominasjoner hver. Les mer om alle nominasjonene her.

I 2024 markerer Norges største festival, Tons of Rock, sitt 10-års jubileum. I den anledning topper Metallica deres fullpakkede festivalplakat. Metallica er verdens største metalband og er aktuelle med sitt siste album 72 Seasons, som ble sluppet i april i år. Greta Van Fleet, TOOL og Judas Priest er også blant bandene som spiller på neste års jubileumsfestival. Billetter er ute for salg nå.

I tråd med Phoebe Bridgers sin tradisjon for å utgi en julesang til inntekt for veldedighet, slipper nå boygenius (Phoebe Bridgers, Lucy Dacus, Julien Baker) en cover av "The Parting Glass", en skotsk/irsk vise som ble gjort kjent av den nylig avdøde Sinéad O'Connor, som også pryder coveret til singelen. Med seg på låten har de Ye Vagabonds, en irsk folkemusikkduo, bestående av to brødre. Inntektene fra låten går til The Aisling Project, en organisasjon som tilbyr fritidsaktiviteter til utsatte barn i Dublin, Irland.

Den globale superstjernen Dolly Parton har slått seg sammen med flere av de største navnene i rockemusikken på det nye albumet ROCKSTAR. Albumet består av hele 30 spor, hvorav ni er orginale låter og resten er cover av ikoniske rockelåter. Parton ble nylig hyllet med en plass I “Rock n’ Roll Hall of Fame”.

The Rolling Stones slipper "Mess It Up (Purple Disco Machine Remix)", en remix av den første singelen fra albumet Hackney Diamonds. Purple Disco Machine står bak den nye versjonen av låten. Den tyske disco-og house-produsenten har tidligere jobbet med artister som Kylie Minogue, Lady Gaga og Dua Lipa. Dette blir den tredje singelen fra Hackney Diamonds, som er bandets første album med orginale låter på 18 år.

Etter å ha gjennomført en utsolgt USA-turné, er nå Reneé Rapp tilbake med en deluxe-versjon av debutalbumet Snow Angel. Den nye versjonen inneholder fire nye låter, deriblant låten "I Do". Sangeren skal snart tilbake til sine broadway-røtter, hvor hun spiller Regina i den kommende musikalfilmen "Mean Girls" - en rolle hun også spilte på scenen.

2 Chainz og Lil Wayne - to av de mest innflytelsesrike navnene i rap, gode venner og samarbeidspartnere gjennom nesten to tiår, er ute med sitt ferskeste samarbeid Welcome 2 ColleGrove . Siden 2 Chainz er fra College Park, Georgia og Lil Wayne er fra Hollygrove, New Orleans, kombinerte de hjembyrøtter for å lage tittelen "ColleGrove." Intensjonen til ColleGrove er å slå sammen rappernes to verdener. Prosjektet er en oppfølger til albumet ColleGrove fra 2016.

Stacey Ryan slipper sin første orginale julesang, med singelen "Baby It`s Not Christmas Without You". Sangeren og låtskriveren slo igjennom med hitten "Fall In Love Alone", som til sammen har blitt brukt over 3.5 ganger på TikTok og har mer enn 350 millioner globale strømminger.

Produsent, låtskriver og artistlegenden Timbaland er nå ute med singelen "Desire" med VITA. Den følger opp singelen “My Way (with Anna Margo)”, som ble sluppet tidligere i høst. Timbaland har her slått seg sammen med det australske altpop-talentet VITA.

Popstjernen Sabrina Carpenter slipper fruitcake sitt første juleprosjekt. Prosjektet inneholder blant annet "A Nonsence Christmas", en juleversjon av hennes hitsingel "Nonsense", som til dags dato har blitt strømmet over én milliard ganger globalt. Fruitcake inneholder blant annet også den orginale juleåten "santa doesn`t know you like i do", samt et cover av klassikeren "White Christmas". 2023 har vært et travelt år for Carpenter - hun har vært på sin første verdensturne, åpnet for deler av Taylor Swift sin Eras Tour og ga nylig ut en video for nyeste singel "Feather"

Lauren Spencer Smith er tilbake med enda en julesingel, klassikeren "Santa Baby". Tidligere denne måneden slapp hun sin orginale julelåt "Broke Christmas" og i 2022 fikk hun stor suksess med en cover av "Last Christmas". Den canadiske sangeren og låtskriveren gjorde ble kjent gjennom sosiale medier og har til sammen blitt strømmet over én milliard ganger globalt.

"Christmas Isn`t Christmas" er den nye orginale julesingelen fra det Grammyvinnende rockebandet Bon Jovi. Siden bandet ble grunnlagt i 1983, har de fått plass i de ærverdige "Rock & Roll Hall of Fame" og "Songwriters Hall of fame". De hari løpet av sin karriere spilt konserter verden over, for til sammen over 35 millioner og har totalt solgt over 130 millioner plater.

Natalie Jane slipper sin første EP Where Am I?. EPen inneholder tre helt nye låter og syv tidligere utgitte singler, blant annet den virale hiten “AVA”. Den amerikanske sangeren og låtskriveren spilte for et utsolgt Rockefeller tidligere i høst og annonserte i dag to nye konsertdatoer i Norge. I mai 2024 spiller hun både på Landstreff Stavanger og på Vulkan i Oslo.

Brittany Howard slipper "Red Flags", den første singelen fra kommende album What Now. Americana-sangeren har vunnet hele fem Grammy-priser og er for mange kjent som hovedvokalist i bandet Alabama Shakes. Forrige uke kom tittelsporet fra det kommende albumet, som sammen med den nyeste singelen gir oss en smakebit på hva som er i vente.

Atle Pettersen trenger ingen introduksjon, han har vært en av Norges mest populære menn i mange år. Med en karriere som spenner over flere tiår har han hatt en rekke hits, vært stødig programleder for flere store TV-show og har blitt en favoritt blant både unge og gamle. Etter høy etterspørsel på sosiale medier, har han gitt ut sin versjon av "Tenn lys", perfekt til adventstiden!

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Ny musikk fra Astrid S, Kings of Leon, Selena Gomez og Norah Jones.23.2.2024 11:26:42 CET | Pressemelding

Astrid S slipper sin nye singel "First To Go" – ute 23. februar! Kings Of Leon har annonserer sitt niende studioalbum Can We Please Have Fun, ute 10. mai. Fokussingelen "Mustang" er allerede ute og har fått en musikkvideo som setter tonen for det kommende prosjektet. Albumet er spilt inn hos Dark Horse studio i Nashville og er produsert av deres nye samarbeidspartner, Kid Harpoon. Det Grammy-vinnende rockebandet har også annonsert sin kommende turné i USA og avslører at de internasjonale datoene snart vil bli tilgjenglige. Norah Jones har delt sin nyeste låt "Staring At The Wall", det andre sporet som har blitt sluppet fra kommende album Visions, ute 8. mars. Låten har fått en tilhørende musikkvideo som er regissert av Jones og Kyle Paas, som viser klipp fra studioet og hennes håndskrevne tekst. I likhet med singelen "Running", som hun slapp i januar, er låten et samarbeid med produsenten og multi-intrumentalisten Leon Michels. “This is one of my favorites”, sier Jones om den nye låten

Astrid S slipper sin nye singel First To Go – ute 23. februar!22.2.2024 13:14:41 CET | Pressemelding

Hør låten her fra kl. 00.01: https://AstridS.lnk.to/FirstToGo Astrid S følger opp «Two Hands» med en splitter ny låt. First To Go er en frigjørende sang som handler om overgangen fra tenårene til midten av tjueårene. Astrid S er endelig i førersetet, og ser alt mye klarere: «Siden jeg debuterte som artist da jeg var 16 år, har ulike folk prøvd å fortelle meg hva jeg skal gjøre og hvem jeg skal være. Den handler om den frigjørende erkjennelsen da jeg innså jeg ikke er avhengig av noen andre, og hvor befriende det er å la noen gå videre. Og det beste av alt: I'M NOT MAD, I'M THE HAPPIEST I'VE EVER BEEN!» - Astrid S Hold hendene på rattet og gjør deg klar for en joyride! Mer om Two Hands, First To Go og kommende musikk: Tekstmessig har Astrid funnet ny energi i låtskrivingen og er mer leken enn noensinne. Bilmetaforene florerer og vi cruiser rundt til historier om forelskelse, frihetsfølelse, hjertesorg, begjær og vennskap som tar slutt. Vi stopper innom bensinstasjonen for litt casual li