Meddelelse nr. 20/2023: Delårsrapport 1. januar – 30. september 2023

Bestyrelsen for Strategic Investments A/S har på et møde d.d. behandlet selskabets delårsrapport for perioden 1. januar – 30. september 2023.

Resumé:

• Strategic Investments resultat for 1-3. kvartal 2023 blev på DKK 47,1m før skat henholdsvis DKK 47,0m efter skat. Afkastet for 1-3. kvartal 2023 blev på 13,3%.
  • I resultatet indgår en gevinst af selskabets aktiepost i Totalbanken på DKK 29,3m. Gevinsten følger en henvendelse fra Sparekassen Danmark, der efter en forhand­ling førte til fremsættelse af et købstilbud med en præmie på 49% ifht. børskursen på offentliggørelses­­tids­punktet.
  • Resultatet for 3. kvartal 2023 blev på DKK 21,6m før og efter skat, modsvarende et afkast på 6,4%.
  • Selskabets egenkapital udgjorde d. 30. september 2023 DKK 431,7m, svarende til en indre værdi af selskabets aktier på DKK 1,27 pr. aktie. I april 2023 udbetaltes et udbytte på DKK 0,02 pr. aktie.
  • Selskabets bestyrelse besluttede d. 12. oktober 2023 at udlodde et ekstraordinært udbytte på DKK 0,04 pr. aktie, med baggrund i et solidt afkast i den forløbne del af 2023 samt salget af to af selskabets største aktieposter, Totalbanken og Digizuite.
  • Strategic Investments offentligjorde d. 3. november 2023 indre værdi af selskabets aktier pr. 31. oktober 2023 hvor indre værdi udgjorde DKK 1,21 pr. aktie.
  • Strategic Investments forventer uændret for 2023 et resultat, der lever op til selskabets langsigtede målsætning om at skabe et årligt afkast på 10-15%.

Spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til selskabets admini­stre­rende direktør Jens Black på telefon +45 30 65 41 71.

Strategic Investments A/S

Vedhæftet fil

For at se dette indhold fra www.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.
For at se dette indhold fra ml-eu.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Information om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Flere pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Innofactor Plc: Share Repurchase 7.12.20237.12.2023 17:30:00 CET | Press release