Emelie Hollow gir oss “Jula Tilbake”

Med sin silkemyke vokal, er Emelie Hollow er klar for å sette stemningen for julen med en
hjertevarmende julelåt, “Jula Tilbake”. Låten er en norsk versjon av originallåten “Feeling Of Christmas”
som ble Emelie ga ut i 2017. Låten belyser et svært viktig og sårt tema; julen er en tid for glede, samvær
og kjærlighet, men det kan også være en utfordrende tid for mange. Nå som vi nærmer oss julesesongen
med stormskritt, er det spesielt viktig å sette fokus på omsorg, medfølelse og viktigheten av å ta vare på
hverandre. Om originallåten sa Emelie dette om budskapet: “for noen er julen en tung og ensom tid.
"Feeling Of Christmas" handler om nettopp dette, og hvor viktig det er spesielt i julen, å verne om de som
trenger det mest”.

Jeg elsker jo jul, så det passer meg midt i blinken å gi ut julesang! Dette er egentlig en sang jeg skrev i
2017 på engelsk, som jeg nå har prøvd å gjendikte på norsk. Det er litt skummelt å skulle oversette noe
som allerede eksisterer og folk kanskje har et forhold til, men for meg fikk den et nytt liv. Jeg håper den
kan gi varme og trøst i en tid hvor verden sårt trenger det.”

I en alder av 25 år, har Emelie Hollow fra Ås i Akershus gjort seg bemerket med sin formidlingsevne,
låtskriving og vakre stemme. Som 18-åring var hun med i TV2-konkurransen The Stream høsten 2016,
hvor hun signerte platekontrakt med Universal Music. I dag er hun blitt en ettertraktet låtskriver, med
oppdrag i byer som Stockholm, København, London og Nashville, og de musikalske samarbeidene har
blitt mange: Dagny, Seeb, Ruben, Emma Steinbakken, Victoria Nadine, Jesper Jenset, TIX, Skaar og Alan
Walker er bare noen av artistene som fins i kontaktlista. Emelie og Alan Walkers «Lily», som hun både
skrev og var gjestevokalist på, er i dag strømmet mer enn tre milliarder ganger på verdensbasis. Hun ble
nominert til Spellemannpris i 2021 i kategorien Årets låtskriver.

I dag er Emelie Hollow en meritert artist som står støtt på egne bein. Etter å ha gitt ut sin første EP i
2019, etterfulgt av en Bylarm-konsert i Kulturkirken Jakob som VGs anmelder beskrev som
”overbevisende skamløst”. I 2021 slapp hun sitt kritikerroste debutalbum Half The Story, som
Aftenposten i sin anmeldelse våget påstanden om at Emelie Hollow ”fort kan bli vår neste store pop-
eksport”. To år senere kom hennes nyeste album Solitude, som var bygd konseptuelt rundt en rekke
ulike tvillingpar, låter som opptrer to og to og nærmest snakker med hverandre, eventuelt om
hverandre, bak den andres rygg.

På nyåret blir Emelie Hollow å se på skjermen som deltaker på TV2-programmet Hver gang vi møtes.

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Ny musikk fra Astrid S, Kings of Leon, Selena Gomez og Norah Jones.23.2.2024 11:26:42 CET | Pressemelding

Astrid S slipper sin nye singel "First To Go" – ute 23. februar! Kings Of Leon har annonserer sitt niende studioalbum Can We Please Have Fun, ute 10. mai. Fokussingelen "Mustang" er allerede ute og har fått en musikkvideo som setter tonen for det kommende prosjektet. Albumet er spilt inn hos Dark Horse studio i Nashville og er produsert av deres nye samarbeidspartner, Kid Harpoon. Det Grammy-vinnende rockebandet har også annonsert sin kommende turné i USA og avslører at de internasjonale datoene snart vil bli tilgjenglige. Norah Jones har delt sin nyeste låt "Staring At The Wall", det andre sporet som har blitt sluppet fra kommende album Visions, ute 8. mars. Låten har fått en tilhørende musikkvideo som er regissert av Jones og Kyle Paas, som viser klipp fra studioet og hennes håndskrevne tekst. I likhet med singelen "Running", som hun slapp i januar, er låten et samarbeid med produsenten og multi-intrumentalisten Leon Michels. “This is one of my favorites”, sier Jones om den nye låten

Astrid S slipper sin nye singel First To Go – ute 23. februar!22.2.2024 13:14:41 CET | Pressemelding

Hør låten her fra kl. 00.01: https://AstridS.lnk.to/FirstToGo Astrid S følger opp «Two Hands» med en splitter ny låt. First To Go er en frigjørende sang som handler om overgangen fra tenårene til midten av tjueårene. Astrid S er endelig i førersetet, og ser alt mye klarere: «Siden jeg debuterte som artist da jeg var 16 år, har ulike folk prøvd å fortelle meg hva jeg skal gjøre og hvem jeg skal være. Den handler om den frigjørende erkjennelsen da jeg innså jeg ikke er avhengig av noen andre, og hvor befriende det er å la noen gå videre. Og det beste av alt: I'M NOT MAD, I'M THE HAPPIEST I'VE EVER BEEN!» - Astrid S Hold hendene på rattet og gjør deg klar for en joyride! Mer om Two Hands, First To Go og kommende musikk: Tekstmessig har Astrid funnet ny energi i låtskrivingen og er mer leken enn noensinne. Bilmetaforene florerer og vi cruiser rundt til historier om forelskelse, frihetsfølelse, hjertesorg, begjær og vennskap som tar slutt. Vi stopper innom bensinstasjonen for litt casual li