Topplassering til Johan-Sebastian Gulliksen i verdenscupen

Dobbelt null, syvendeplass og verdifulle verdenscup-poeng - sprangrytter Johan-Sebastian Gulliksen slo til i Verona i dag.

Råsterk i Verona: Topplassering og verdifulle poeng ble resultatet av sterk innsats av Johan-Sebastian Gulliksen i verdenscupkvalifiseringen i italienske Verona søndag ettermiddag. Norges Rytterforbund

Kun åtte av et startfelt på 40 ekvipasjer holdt nullen i en teknisk krevende grunnomgang der hinderhøyden lå på 1,60 meter i italienske Verona i ettermiddag. Da sto fjerde kvalifisering i den vest-europeiske verdenscup-ligaen på programmet.

En av dem var Johan-Sebastian Gulliksen, med sin gullhest fra NM og EM-makker Harwich VDL. Sammen fikk de en god flyt i grunnomgangen, og de sikret seg en overbevisende nullrunde.

Like fint og feilfritt ble det i omhoppingen, men tidsmessig måtte rytteren fra Lier se seg slått av sine kolleger i verdenseliten. En syvendeplass og 10 verdifulle verdenscup-poeng står det imidlertid respekt av for denne ekvipasjen som virkelig er en up and coming duo. Med dette resultatet i Italia ligger Gulliksen foreløpig som nummer 24 i sammendraget.

Duoen Johan-Sebastian og Harwich har bare vist seg sterkere og sterkere i sesongen, og rytteren selv var strålende glad etter dagens verdenscup. - Jeg er veldig, veldig fornøyd, hesten min hoppet helt fantastisk, i begge rundene. Grunnomgangen var vanskelig og krevende – men Harwich var helt rå, og dette var utrolig gøy!

Vant gjorde britiske Ben Maher med hesten Dallas Vegas Batilly.