Rekordomsetning på POWERs Vestby-åpning

Over tusen kunder hadde troppet opp da POWER åpnet sitt nye varehus på Vestby, og bilkøene strakk seg helt ut på motorveien. – 10 millioner omsatt før lunsj er helt vanvittig, forteller Norgessjefen.

Over tusen kunder trosset regnvær og kulde klokken 7 torsdag morgen for å få med seg POWERs åpning på Vestby,

Køene strakk seg flere hundre meter da POWER åpnet dørene til sitt nye gigantvarehus på Vestby torsdag morgen.

- Dette overgår all forventing. Vi regnet med at det ville stå et par hundre kunder i kø, men vi hadde ikke regnet med dette. Sist vi så slike folkemengder var da POWER ble lansert, forteller Anders Nilsen, administrerende direktør i POWER Norge.

Lokalene til POWERs nye varehus rommer nærmere 3000 kvadratmeter med varer, inkludert en stor Outlet-avdeling.

- Det er her man kommer til å finne kjedens laveste priser på elektronikk. Produkter med mindre kosmetiske skader, eller skader på emballasje, må vi selge ut til sterkt redusert pris, og de vil havne på Outlet. Denne delen har vi regnet med at kom til å trekke mange kunder, og den spådommen ble til de grader innfridd, sier han.

Overnattet i bilen

De første kundene møtte opp allerede i går kveld, og har overnattet i bilen for å sikre seg de beste tilbudene. Da dørene åpnet klokken 07:00 hadde over tusen kunder trosset ruskeværet og stilt seg i kø.

- Kundene forteller at de ikke har opplevd lignende tilstander siden Vestby Outlet åpnet. Dette er over all forventing, og spesielt med dette været. Vi ligger an til å nå omsetningsmålet vårt før lunsj. Det er et helt vanvittig trykk, og det ser ikke ut til å roe seg med det første sier Nilsen.
Så langt har POWER delt ut 1000 pølser, 3000 boller og 150 liter kaffe til kundene som venter på å slippe inn:

- Normalt får vi en dipp i antall besøkende rundt lunsj før det tar seg opp igjen gjennom ettermiddagen, men i dag er det en jevn strøm av kunder hele dagen. Vi har hundre ekstra ansatte på jobb som hjelper til for å håndtere det største trykket.

Tar grep i stramme tider
POWERs nye storbutikk er et av mange grep elektronikkjeden har tatt dette året for å tilpasse seg en strammere forbrukerøkonomi.

- Når kundene har mindre å rutte med, må vi tilpasse oss. Både ved å være synlige, og tilby produkter og tjenester de har råd til. Outlet er et slikt eksempel, sier Nilsen.

Han tror det nye varehuset vil trekke mange kunder, spesielt nå i førjulstiden.

- Folk er ute etter gode tilbud nå, dette er en perfekt timing for et slikt konsept, sier han.

Køen strakk seg mange hundre meter da POWER Vestby åpnet dørene klokken 7.
Mange av kundene fikk unnagjort julegavene under åpningen.
POWER Vestbys Outlet-del er den eneste i POWER-kjeden og rommer 600 kvadratmeter med elektronikk.
Rundt lunsj var køene fremdeles lange.

Om oss