JLT Mobile Computers AB förvärvar fastigheten för sitt huvudkontor i Växjö

Växjö, Sverige, 9:e november 2023 * * * JLT Mobile Computers, ledande leverantör av stryktåliga datorer för krävande miljöer, meddelar idag att de förvärvat samtliga aktier i fastighetsbolaget Fjällrenen Fastighets AB, från Jan Olofsson, huvudägare i JLT, via ett av Olofssons helägda bolag. Fjällrenen Fastighets AB äger fastigheten Fjällrenen 6 i Växjö vilken idag utgör JLT:s huvudkontor. Beslut om förvärvet fattades under bolagsstämman i maj tidigare i år (pressmeddelande 2023-05-05).

JLT hyr idag fastigheten och bedriver där del av sin verksamhet i enlighet med ett hyresavtal som löper till 2026. På fastigheten finns en byggnad med en yta om cirka 725 kvm, fördelad på kontorsplatser, personalutrymmen, konferensrum samt produktionsyta. Där finns även JLT:s testcenter som är en viktig resurs för JLT:s produktutveckling.

Syftet med förvärvet är att möjliggöra för JLT att självständigt utveckla fastigheten utifrån verksamhetens specifika behov.

Köpeskillingen motsvarar justerat eget kapital där fastigheten värderas till 7 200 000 kronor, reducerat med latent skatteskuld relativt fastighetens skattemässiga restvärde. Vederlaget bestod av kontanta medel.

Förfrågningar

JLT Mobile Computers Group
Per Holmberg, CEO Eminova Fondkommission AB
Tel.: +46 70 361 3934 Tel.: +46 08 684 211 10
per.holmberg@jltmobile.com
www.jltmobile.com
adviser@eminova.se
www.eminova.se

Om JLT Mobile Computers

Tillförlitlig prestanda, mindre krångel. JLT Mobile Computers är en ledande leverantör av stryktåliga mobila datorer och lösningar för de tuffaste miljöerna. Närmare 30 års erfarenhet har gjort det möjligt för oss att sätta standarden vad gäller användningen av ruggad IT-utrustning. Detta genom en kombination av oöverträffad produktkvalitet, enastående service och support samt förstklassiga lösningar som säkerställer problemfri drift för kunder inom lager/logistik, transport, tillverkning, gruvor, hamnar och jordbruk. JLT agerar globalt med kontor i Sverige, Frankrike och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare på lokala marknader. Företaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen JLT med Eminova Fondkommission AB som Certified Adviser. För mer information, besök jltmobile.com.

Tenaris Announces 2023 Fourth Quarter and Annual Results21.2.2024 22:27:52 CET | Press release

The financial and operational information contained in this press release is based on audited consolidated financial statements presented in U.S. dollars and prepared in accordance with International Financial Reporting Standards as issued by the International Accounting Standard Board and adopted by the European Union, or IFRS Accounting Standards. Additionally, this press release includes non-IFRS alternative performance measures i.e., EBITDA, Free Cash Flow, Net cash / debt and Operating working capital days. See exhibit I for more details on these alternative performance measures. LUXEMBOURG, Feb. 21, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Tenaris S.A. (NYSE and Mexico: TS and EXM Italy: TEN) (“Tenaris”) today announced its results for the fourth quarter and year ended December 31, 2023 with comparison to its results for the fourth quarter and year ended December 31, 2022. Summary of 2023 Fourth Quarter Results 4Q 20233Q 2023 4Q 2022 Net sales ($ million)3,4153,2385%3,620(6%)Operating income ($

Standard Lithium to Participate in Upcoming Industry Conferences21.2.2024 22:05:14 CET | Press release

VANCOUVER, British Columbia, Feb. 21, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Standard Lithium Ltd. (“Standard Lithium” or the “Company”) (TSXV:SLI) (NYSE American:SLI) (FRA:S5L), a leading near-commercial lithium development company, today announced senior leadership participation in the following upcoming industry conferences: Event BMO 33rd Global Metals, Mining and Critical Minerals ConferenceDateFebruary 26 – 28, 2024PresentationRobert Mintak, CEO and Director, February 27 - 10:45 to 11:00am ETEvent BofA Global Agriculture and Materials Conference 2024DateFebruary 27 – 29, 2024PanelLithium Panel Discussion featuring Robert Mintak, CEO and Director, February 29 – 8:20 to 9:00am ETEvent 36th Annual Roth ConferenceDateMarch 17 – 19, 2024 Management will be hosting one-on-one meetings during the conferences. Interested investors should contact their BMO, Bank of America, or Roth representative or Standard Lithium Investor Relations at investors@standardlithium.com. About Standard Lithium Ltd. Standa