Dlaboratory Sweden AB (publ) delårsrapport januari - september 2023

Lund, 9 november 2023

Dlaboratory Sweden AB (publ) ("dLab" eller ”Bolaget”) offentliggör idag, 9 november 2023, delårsrapport för tredje kvartalet 2023. Bolaget bjuder även in till en rapportpresentation som kommer att publiceras den 14 november. Rapporten i sammandrag:

”Under det tredje kvartalet har dLab fortsatt att stärka bolagets position på marknaden med ökad effektivitet och tillväxt. Det syns inte minst i moderbolaget som dubblerar omsättningen mot samma period föregående år. Våra nyligen etablerade partnerskap både i Sverige och utomlands öppnar upp spännande perspektiv och möjligheter för vår verksamhet. Vi ser nu fram emot en expansiv fas där vi kommer att fortsätta expandera på marknader både inom och utanför vårt nuvarande geografiska fokus” – VD Rickard Jacobson

2023-07-01 - 2023-09-30 (tredje kvartalet)

• Nettoomsättningen uppgick till 13 659 (14 026) KSEK.
  • Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 612 (2 182) KSEK.
  • Resultat per aktie uppgick till -0,01 (0,09) SEK.

2023-01-01 - 2023-09-30 (nio månader)

• Nettoomsättningen uppgick till 32 791 (32 839) KSEK.
  • Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) uppgick till -7 100 (-5 662) KSEK.
  • Resultat per aktie uppgick till -0,55 (-0,47) SEK.

Väsentliga händelser under perioden

• dLab genomför förändringar i ledningsgruppen. Matilda Sikora som Chief Marketing Officer (CMO) och Henrik Winberg som Chief Product & Innovation Officer.
  • dLab meddelar att Ystad Energi har fördjupat samarbetet med dLab genom att lägga en beställning på ytterligare hård- och mjukvara av dLabs dInsight Analytics Platform som möjliggör för övervakning av hela elnätet.

Väsentliga händelser efter periodens utgång

• dLab meddelar att bolaget erhåller order avseende dInsight Analytics Platform från flera svenska elnätsbolag. Övik Energi blir ny kund hos dLab och installationen av plattformen blir den första i Norrland.

Rapportpresentation den 14 november
dLab bjuder in till en rapportpresentation som kommer att publiceras den 14 november. Bolagets VD Rickard Jacobson kommer att presentera delårsrapporten och även besvara frågor om rapporten. Frågor om rapporten ska skickas in senast söndag 12 november till följande mailadress: ir@dlaboratory.com

Rapporten i sin helhet finns som bilaga till detta pressmeddelande och på dLabs hemsida, dlaboratory.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Rickard Jacobson, VD dLab
Telefon: +46(0)70-499 99 34
E-post: rickard.jacobson@dlaboratory.com
Hemsida: www.dlaboratory.com

Denna information är sådan som Dlaboratory Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 november 2023 kl 08:00 CET.

Om Dlaboratory Sweden AB (publ)

Dlaboratory Sweden AB är en cleantechgrupp som erbjuder en intelligent digital plattform som skapar förutsättningar för energisektorn att bidra till framtidens hållbara samhälle. Genom intelligent analys av elnätet och förutsättningar för datadrivna beslut, skapas möjligheter till ett moderniserat arbetssätt och ett mer motståndskraftigt elnät. dLabs kommersiella verksamhet startade 2015 och bolaget har sitt säte i Lund. Bolagets aktie (DLAB) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är G&W Fondkommission.

Novotech Publishes Duchenne Muscular Dystrophy Landscape Report to Support Biotech Research Planning28.2.2024 07:32:56 CET | Press release

BOSTON, Feb. 28, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Novotech, the global full-service clinical Contract Research Organization (CRO) that partners with biotech companies to accelerate the development of advanced and novel therapeutics at every phase, has released today an industry-leading report on Duchenne Muscular Dystrophy (DMD) Clinical Trial Landscape. The report includes emerging genetic therapies, funding landscape, and a SWOT analysis designed to inform strategic drug development decision-making and ultimately enhancing the chances of successful and impactful treatments for DMD. The Novotech research analyst team provides these expert reports monthly, completely free of charge. These reports offer current insights into global clinical trial activity, revealing which regions experience the highest trial volumes and the factors behind these trends. They tackle the hurdles faced by biotech firms in specific therapeutic areas and discuss future paths in therapy and investment trends. The Duch

BW Energy: Fourth Quarter and Full Year Results 202328.2.2024 07:30:00 CET | Press release

FOURTH QUARTER AND FULL YEAR RESULTS 2023 HIGHLIGHTS Q4 EBITDA of USD 133.4 million and net profit of USD 80.2 millionFull-year revenue of USD 0.5 billion (+83%) with EBITDA of USD 241.0 million (+56%) and net profit of USD 81.0 million (+80%)Q4 gross production of 3.03 million barrels with 2.48 million net to BW EnergyFour liftings of 2.7 million barrels (net BWE) at average realised price of USD ~82 per barrelAchieved combined production milestone of 50,000 operated barrels per day in OctoberMaintained a strong balance sheet with cash position of USD 194 millionCompleted acquisition of FPSO Cidade de VitóriaDiscovery of Hibiscus SouthMoU signed with Cosco Shipping Heavy Industry for FPSO BW Maromba upgrade BW Energy, operator of the Dussafu Marin licence in Gabon and the Golfinho cluster offshore Brazil, reported EBITDA for the fourth quarter of 2023 of USD 133.4 million, up from USD 49.7 million in the third quarter of 2023, due to increased production and liftings. Gross production