Aktia omorganiserar delar av verksamheten och inleder omställningsförhandlingar

Aktia Bank Abp
7.11.2023 kl. 13.00

Aktia omorganiserar delar av verksamheten och inleder omställningsförhandlingar

Aktia inleder omställningsförhandlingar för att omorganisera delar av verksamheten. Omställningsförhandlingarna riktar sig mot vissa delar av kapitalförvaltningen och koncerntjänsterna. Målet med förhandlingarna är att förenkla och förnya organisationen och verksamheten. Inom kapitalförvaltningen är målet att förbättra kundupplevelsen och utveckla och stärka servicemodellerna.

Förhandlingarna berör cirka 120 medarbetare och gäller planerade förändringar i organisationsstrukturen och arbetsuppgifterna. Om de planerade åtgärderna verkställs, kan de leda till att arbetsuppgifterna upphör för högst 35 medarbetare.

”Vi har utvecklat våra interna processer och system inom kapitalförvaltningen i enlighet med den plan som gjordes redan i samband med vårt förvärv av Taaleris kapitalförvaltningsverksamhet år 2021. Nästa steg kommer att vara att skapa en enklare verksamhetsmodell speciellt inom vår Private Banking-verksamhet för att säkerställa att den motsvarar de kund- och affärsbehov som vi har med tanke på vår strategi. Trots att det är normalt för ett börsbolag att se över olika funktioner inom koncernen, skapar omställningsförhandlingar alltid en svår situation för personalen och vi kommer att stöda vår personal genom hela processen så gott vi kan”, säger Aktias verkställande direktör Juha Hammarén.

För mer information:

Mia Smeds, kommunikationsdirektör, tfn 044 546 0379, mia.smeds(a)aktia.fi

Aktia är en finländsk kapitalförvaltare, bank och livförsäkrare som har skapat välstånd och välfärd generation efter generation redan under 200 års tid. Vi tillhandahåller våra kunder digitala tjänster i ett flertal kanaler och ger personlig service på våra verksamhetsställen i huvudstadsregionen samt i Åbo-, Tammerfors-, Vasa- och Uleåborgsregionerna. Vår prisbelönta kapitalförvaltnings fonder säljs även internationellt. Vi sysselsätter cirka 900 personer på olika håll i Finland. Aktias förvaltade kundmedel (AuM) 30.06.2023 uppgick till 13,8 miljarder euro och balansomslutningen till 12,3 miljarder euro. Aktias aktie noteras på Nasdaq Helsinki Oy (AKTIA). aktia.com

European Energy A/S: Full-year Financial Report 2023 - Shows resilience and growth in turbulent year28.2.2024 23:00:49 CET | Press release

Company announcement 6/2024 (28.02.2024) European Energy announces its financial report for the full-year 2023. Highlights: Record high EBITDA of EUR 178m represents a 27% increase, achieving our 2023 financial outlook. This result was driven largely by the sale of energy parks and projects, including a revaluation gain from Kassø, partly offset by increasing staff and external expenses due to higher activityRecord Electricity Generation: In 2023, our total renewable energy production reached a record high level of 1,870 GWh or +140% compared to 2022. As power prices in many markets more than halved during 2023, our power sales profit was stable compared to 2022Profitable Power-to-X Projects: Demonstrated through the profitable farm down of the world's largest e-methanol project in Kassø to Mitsui. Another achievement in 2023 was securing over DKK 1bn from Danish green hydrogen price premium tenders, ensuring significant subsidies for the next decade for three new Danish PtX projects.V

Amlan International Forges Strategic Partnership with Grupo Profil as its Newest Latin American Distributor, Amplifying Access to Innovative Gut Health Solutions for Protein Producers28.2.2024 23:00:42 CET | Press release

CHICAGO, Feb. 28, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Amlan® International, the animal health division of Oil-Dri® Corporation of America, is excited to announce its partnership with Grupo Profil as the newest distributor for the Latin American region. Known for their dedication to providing natural alternatives and comprehensive solutions in prophylaxis and nutrition to the regional livestock sector, Grupo Profil will now offer Amlan's innovative, natural feed additives to animal health retailers across Guatemala, El Salvador, and Honduras. Amlan will collaborate with Profil to expand its impact on the growing Latin American market. Profil's commitment to delivering advanced, effective solutions to the market perfectly aligns with Amlan's mission to enhance animal health and productivity while reducing reliance on antibiotics and synthetic additives. Through this partnership, Profil will distribute Amlan’s Calibrin®-Z, Calibrin®-A, Varium®, and NeoPrime®, catering to the poultry, swine, aquacult

Havila Kystruten AS: Fourth quarter 2023 accounts28.2.2024 22:24:49 CET | Press release

Summary The company has completed its first quarter with full operation of all four ships. Revenue in the fourth quarter was MNOK 249. Due to late clarification on the delivery of the last two ships, the revenue side is somewhat lower than if the pre-sale had started earlier. The last quarter of 2023 ended with an average fleet occupancy of 60%, an average cabin rate (ACR) of NOK 3,100 and a utilization rate of 1.8 per cabin. Occupancy and average price per cabin are higher than the fourth quarter of 2022, but are somewhat lower than the third quarter due to lower demand in the autumn and winter months. EBITDA was negative by MNOK 33.2 in the fourth quarter and MNOK 179 for the full year. Operating costs amounted to MNOK 283 in the fourth quarter and are mainly ordinary operating costs for operating four ships. Some of the operating costs are related to the number of passengers, while the largest cost items are not significantly affected by occupancy. MNOK 18 relates to extraordinary m

Havila Kystruten AS: Regnskap for fjerde kvartal 202328.2.2024 22:24:49 CET | Pressemelding

Sammendrag Selskapet har gjennomført sitt første kvartal med full drift av alle fire skip. Inntektene utgjorde i fjerde kvartal MNOK 249. Som følge av sen avklaring på levering av de to siste skipene, er inntektssiden noe lavere enn om forhåndssalget hadde startet før. Siste kvartal i 2023 endte med et gjennomsnittlig belegg for flåten på 60%, en gjennomsnittlig lugarrate (ACR) på NOK 3 100 og en utnyttelsesgrad på 1,8 per lugar. Belegg og gjennomsnittspris per lugar er høyere enn fjerde kvartal 2022, men er noe lavere enn tredje kvartal som følge av lavere etterspørsel i høst- og vintermånedene. EBITDA var negativ med MNOK 33,2 i fjerde kvartal og MNOK 179 for hele året. Driftskostnadene utgjør MNOK 283 i fjerde kvartal og er hovedsakelig ordinære driftskostnader for drift av fire skip. Deler av driftskostnadene er knyttet til antall passasjerer, mens de største kostnadspostene ikke er vesentlig påvirket av belegg. MNOK 18 gjelder ekstraordinære kostnader til markedsføring for å sikre

Merus Announces Financial Results for the Fourth Quarter and Full Year 2023 and Provides Business Update28.2.2024 22:15:25 CET | Press release

- Petosemtamab in 1L HNSCC in combination with pembrolizumab initial interim clinical data planned for 2Q24; preparing for a potential phase 3 trial - Petosemtamab in 2L+ HNSCC phase 3 trial planned to initiate mid-2024; interim clinical data planned for 2H24 - Petosemtamab in 2L CRC: cohort planned to initiate in 2024 - Zeno in NRG1+ cancer: Sufficient clinical data expected in 1H24 to support potential BLA submissions - Based on the Company’s current operating plan, existing cash, cash equivalents and marketable securities expected to fund Merus’ operations into 2027 UTRECHT, The Netherlands and CAMBRIDGE, Mass., Feb. 28, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Merus N.V. (Nasdaq: MRUS) (Merus, the Company, we, or our), a clinical-stage oncology company developing innovative, full-length multispecific antibodies (Biclonics® and Triclonics®), today announced financial results for the fourth quarter and full year and provided a business update. “2024 is poised to be a transformational year for Merus.