POWER inngår samarbeid med Porterbuddy

Sammen med Porterbuddy tilbyr POWER nå ekspresslevering av elektronikk. – Dette har hatt full fart fra første minutt.

POWER Lørenskog er den første butikken ekspresslevering er testet i. Nå skal POWER og Porterbuddy rulle ut tjenesten til flere varehus.

- Stadig flere kunder ønsker hjemlevering samme dag, og nå kan du få varene levert hjem bare noen timer etter at du har klikket dem i handlekurven, forteller Sven Erik Vaagenes, sjef for E-commerce i POWER Norge.

Ifølge en tidligere undersøkelse fra PWC blir hjemlevering samme dag stadig viktigere, og halvparten av respondentene har svart at det er det viktigste for dem når de handler på nett.

- Vi må hele tiden kunne tilby det kundene ønsker av tjenester, og derfor er vi veldig glade for å få med oss Porterbuddy på laget. Deres hjemleveringstjenester er godt likt av kundene og har bransjens beste pakkesporing, med detaljert og nøyaktig leveringsinformasjon. Dette er vinn-vinn for både kundene og POWER, sier han.

Vil nå alle storbyer

I første omgang er det varehuset på Lørenskog konseptet er testet i, men ambisjonen er å rulle ut løsningen til alle storbyer Porterbuddy er til stede i. I dag dekker de Stor-Oslo, i tillegg til Bergen, Stavanger, Trondheim og Kristiansand.

- Vi lanserte dette for en uke siden, og har allerede sendt over 300 ordrer med Porterbuddy. Dette er gjort helt uten markedsføring og med kun én butikk aktivert. Det som skulle sniklanseres som en test ble full fart fra første minutt, så dette er åpenbart noe kundene setter pris på, sier Vaagenes.
Også Portbuddy mener dette er et samarbeid som vil komme kundene til gode:

- Porterbuddy tilbyr kvalitetssikrede hjemleveranser innenfor korte tidsintervaller, med kunden, bærekraft og teknologisk innovasjon i fokus. På denne måten gir vi kunden større fleksibilitet, mer frihet og én mindre ting å bekymre seg for i hverdagen. Det er med stor glede vi nå starter dette samarbeidet med Power som deler vårt fokus på sluttkunden, sier Erik Enfors, Country Manager Instabee Norge.

Viktig før julesalget

POWER har den siste tiden sett en endring i kundenes handlemønster, der frakt er en viktig driver.

- Det er to store endringer vi tilpasser oss etter før julesalget. Den ene er at stadig flere starter kjøpet på nett, og henter ut varene i butikk med Click & Collect. Den andre er at kundene som ønsker hjemlevering, vil ha varen så raskt som mulig. Derfor inngår vi nå en avtale med Porterbuddy for å styrke denne kanalen ytterligere, forklarer Vaagenes.

Han forteller at det har vært viktig å få tjenesten på plass i god tid før førjulssalget:

- Det handler om å kunne tilby kundene de tjenestene de ønsker seg i en periode med stort trykk, og så er det ingen hemmelighet at vi ønsker å nå dem som venter med julegavene til siste slutt. Det er jo alltid en del av dem.

Om oss