Ingrid kjøper Turnr
Svenske Ingrid som har Schibsted på eiersiden kjøper Turnr. Det strategiske oppkjøpet kombinerer Ingrids plattform for kundetilpasset levering, med Turnrs effektive returprosess. Ingrid ønsker dermed å sette en ny standard for en helhetlig kundeopplevelse gjennom hele kjøpsprosessen.

Ingrid (In-Grid AB) annonserte torsdag kjøpet av Turnr, en plattform for automatisering av retur i netthandelen. Ingrid på sin side sørger gjennom sin plattform for en best mulig leveringstjeneste. Sammen med kjøpmenn, transportselskaper og kunder jobber Ingrid for å bedre handelsopplevelsen under og etter kjøpet. Oppkjøpet understreker selskapets langsiktige strategi om å forbedre og utvikle netthandelens kundeopplevelser.
I Norge har Ingrid samarbeidet med e-handelsbedrifter og transportselskaper, og har avtaler om levering med kjente e-handlere som Adlibris, Viking Footwear, Nelly med flere. Turnr har tilbudt løsninger som digitaliserer de ineffektive returprosessene med sømløse returer, bytter og innovative kunde-til-kunde-flyter.
– Om lag 20 % av varer kjøpt på nett returneres, og dette er en av e-handelens største utfordringer – både for forbrukere og e-handlere. Ingrid og Turnr deler en visjon om å gjøre livet enklere for forbrukere og næringsliv. Når vi nå slår våre krefter sammen bringes vi nærmere denne visjonen, sier Piotr Zaleski, administrerende direktør i Ingrid.
Gjennom oppkjøpet utvider Ingrid sin produktportefølje og introduserer en returløsning som utvider plattformens kontaktflater gjennom hele netthandelsreisen..
Schibsted, som er eier i Ingrid og Turnr, vil gjennom denne transaksjonen øke sin andel i Ingrid ved at Schibsted sine aksjer i Turnr overføres til Ingrid. Anders Spilling som er Director of B2C in Recommerce i Schibsted og styreleder i Turnr har tro på at de to selskapene er en god match.
– Både Ingrid og Turnr har løsninger i toppklasse, og de utfyller hverandre på en svært god måte. Ingrids oppkjøp av Turnr styrker selskapets posisjon i e-handelsbransjen, og vi gleder oss til å følge med på hva det samlede teamet nå kan få til, sier Spilling.
CEO Linus Robertsson og Turnrs kunde- og produktutviklingsteam, blir med videre til Ingrid, noe som garanterer for et fortsatt høyt servicenivå for eksisterende Turnr-kunder.
– Turnr og Ingrid har mange likheter når det gjelder bedriftskultur. Vi har også hatt en felles visjon om å optimalisere e-handelslandskapet, og ikke minst har begge selskapene sett viktigheten av å investere i og bygge ledende produkter og tjenester. Å være med i dette teamet føles som et naturlig og spennende neste steg for Turnr, kommenterer. Linus Robertsson, administrerende direktør i Turnr.
Turnrs returløsning vil bli sømløst integrert i Ingrids eksisterende tjenestetilbud, noe som resulterer i en helhetlig løsning for e-handelssektoren. Denne sammenslåingen kombinerer styrkene til begge selskapene og skaper en unik handleopplevelse fra kundens første kontakt med e-handleren til en eventuell retur.
Kontakter
Jennifer RoachHead of Marketing
Tel:+46 76-102 65 57jennifer.roach@ingrid.comBilder



Ingrid was founded in 2015 with a mission to create delivery experiences that fit people's lives by letting e-commerce businesses deliver sustainable growth and giving shoppers the power to personalize delivery and returns. The result is a better overall customer experience and greater efficiency for both the retailer and the delivery carrier. Ingrid is well-established in the Nordic retail market and has processed more than 100M orders on its platform as it starts more international expansion. Over 150 retailers use the service, including Adlibris, Viking Footwear, Nelly, NA-KD og Babyshop.
Følg pressemeldinger fra Ingrid
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ingrid på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ingrid
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom