Kommuniké från Auriant Mining AB (publ):s extra bolagsstämma den 31 oktober 2023

Auriant Mining AB (publ) höll under tisdagen den 31 oktober 2023 sin extra bolagsstämma.

De huvudsakliga beslut som fattades vid bolagsstämman var följande. För mer detaljerad information om innehållet i besluten hänvisas till den kompletta kallelsen till extra bolagsstämman och de fullständiga förslagen. Kallelse till extra bolagsstämman samt fullständiga förslag finns tillgängliga på Bolagets hemsida, www.auriant.com.

Revisor
Stämman beslutade, i enlighet med valberedningens förslag, att välja den auktoriserade revisorn Johan Kaijser som bolagets nya revisor för perioden intill slutet av nästa årsstämma.

Stämman beslutade att arvode till revisor ska utgå enligt avtal mellan bolaget och revisorn.

För mer information, vänligen kontakta:

Danilo Lange, VD Tel: +7 495 109 02 82
e-post: d.lange@auriant.com

Företagsnamn: Auriant Mining AB

Kortnamn: AUR
ISIN-kod: SE0001337213

Website: www.auriant.com

Auriant Mining AB (AUR) är ett svenskt gruvbolag med inriktning på prospektering och guldproduktion i Ryssland, främst i republiken Tyva, Zabaikalye och republiken Khakassia. Bolaget har för närvarande fyra licenser, inklusive två gruvor i drift (Tardan och Alluvial vid Staroverinskaya), en prospekteringstillgång i ett tidigt skede och en prospekteringstillgång under utveckling.

Sedan den 19 juli 2010 handlas Auriants aktier på Nasdaq First North Premier Growth Market under beteckningen AUR. Läs mer på www.auriant.com.G&W Fondkommission är Certified Adviser till Auriant Mining AB, för mer information besök www.gwkapital.se.

Aktsamhetsuppmaning: Uttalanden och antaganden gjorda i bolagets informationsgivning med avseende på Auriant Mining ABs (”AUR”) nuvarande planer, prognoser, strategier, tankar och övriga uttalanden som ej utgör historiska fakta är bedömningar eller s k ”forward looking statements” om AURs framtida verksamhet. Sådana bedömningar av framtiden inbegriper men är ej begränsade till uttalanden omfattande ord som ”kan komma”, ”avser”, ”planerar”, ”förväntar”, ”uppskattar”, ”tror”, ”bedömer”, ”prognostiserar” och liknande uttryck. Sådana uttalanden reflekterar företagsledningens för AUR förväntningar och antaganden mot bakgrund av vid varje tillfälle tillgänglig information. Dessa uttalanden och förväntningar är föremål för ett stort antal risker och osäkerheter. Dessa, i sin tur, inbegriper men är ej begränsade till i) förändringar i den ekonomiska, legala och politiska miljön i de länder vari AUR har verksamhet, ii) förändringar i den geologiska informationen som finns tillgänglig vad avser av bolaget drivna projekt, iii) AURs förmåga att kontinuerligt säkerställa tillräcklig finansiering för att bedriva sin verksamhet som en ”going concern”, iv) framgången vad avser koncernens deltagande, om överhuvudtaget, i olika intressebolag, joint ventures eller andra allianser, v) valutakursförändringar, i synnerhet vad avser relationen RUR/USD. Mot bakgrund av de många risker och osäkerheter som existerar i varje guldprospekterings- och guldproduktionsbolag på ett tidigt stadium, kan den faktiska framtida utvecklingen för AUR komma att väsentligt avvika från den i bolagets informationsgivning förväntade. AUR påtar sig ingen ovillkorlig skyldighet att omedelbart uppdatera sådana framtidsbedömningar. Detta pressmeddelande får inte, vare sig direkt eller indirekt, offentliggöras, publiceras eller distribueras, i eller till USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Ingenting i detta pressmeddelande ska anses utgöra ett erbjudande om att investera eller i övrigt handla i värdepapper i Auriant Mining AB (publ). De tilltänkta emissionerna kommer inte att rikta sig till personer med hemvist eller som är bosatta i USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd skulle innebära krav på ytterligare prospekt, annan erbjudandedokumentation, registreringsåtgärd eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk lag. Inga värdepapper kommer att registreras enligt United States Securities Act från 1933, någon motsvarande lag i någon delstat i USA, eller enligt någon provinslag i Kanada, och inte heller enligt tillämplig lag i annat land.

798 Launches Folk Culture Sector of Square Art Festival, 110,000+ Visitors Reached During the Chinese New Year Vacation24.2.2024 03:00:00 CET | Press release

BEIJING, Feb. 24, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- 798 Art District announces today that the Folk Culture Sector of the 798 Square Art Festival will launch on February 24, 2024, at the CONCERTED SQUARE of 798 Art District in Beijing. This sector aims to bridge contemporary art with urban and rural folk culture. Visiting 798 during the Lantern Festival, you can experience the power of contemporary art intertwined with traditional folk customs and enjoy the familiar yet strange world of Chinese local culture. Event Poster February 24 is the Lantern Festival in China, and it marks the end of the Chinese New Year festivities. The New Year vacation in 798 was full of lively atmosphere. Throughout the Spring Festival, 15 exhibitions were ongoing in 798, including the Joy Art Museum's "Joy in the Year of the Dragon", IOMA Art Center's "Dragon Roaming the World and Prospering", MOCUBE's "Upon Arrival of Dragon", and Le Rime Gallery's "Jia Chen Mountain Chronicle". Based on statistics, there were over

Alvotech and Teva Announce U.S. Approval of SIMLANDI® (adalimumab-ryvk) injection, the first interchangeable high-concentration, citrate-free biosimilar to Humira®24.2.2024 02:15:00 CET | Press release

SIMLANDI is the first citrate-free, high-concentration biosimilar to be designated interchangeable to Humira in the U.S. SIMLANDI is the first biosimilar approval under the strategic partnership between Alvotech and Teva in the U.S. market SIMLANDI will qualify for interchangeable exclusivity in the U.S. for some concentration strengths Alvotech (NASDAQ: ALVO) and Teva Pharmaceuticals, a U.S. affiliate of Teva Pharmaceutical Industries Ltd. (NYSE and TASE: TEVA), today announced that the U.S. Food and Drug Administration (FDA) has approved SIMLANDI (adalimumab-ryvk) injection, as an interchangeable biosimilar to Humira, for the treatment of adult rheumatoid arthritis, juvenile idiopathic arthritis, adult psoriatic arthritis, adul Alvotech (NASDAQ: ALVO) and Teva Pharmaceuticals, a U.S. affiliate of Teva Pharmaceutical Industries Ltd. (NYSE and TASE: TEVA), today announced that the U.S. Food and Drug Administration (FDA) has approved SIMLANDI (adalimumab-ryvk) injection, as an interchan