Kia EV9 endelig på norsk snø

Mandag sto de første Kia EV9 på norsk jord. Eller rettere sagt snø.  Det ble en frisk velkomst for det nye flaggskipet.

Det er godt at EV9 er en bil som er laget for norske forhold. Det var nemlig dette værgudene serverte da de første bilene kom på norsk jord i dag. Starten på en skikkelig norsk vinter.

Alle bilprodusenter ønsker seg solfylte bilder og blanke biler som skinner om kapp med solen. Slik er det jo ikke alltid i Norge. Men, hva er vel litt snø for en familie SUV med seks eller syv seter, firehjulstrekk, over 500 kilometer WLTP rekkevidde, masse plass, lynrask hurtiglading, forhåndsvarming og hengervekt på 2500kg? Dette er jo en elbil som er laget for norske forhold.

null
Kaldt i været, men varmt i været for Kia sitt team som var på plass for å sikre bilder av den historiske båtankomsten. Til høyre kommunikasjonssjef Christian Lagaard sammen med Helle Malene Andersen i Bertel O. Steen Digital.

- Dette er en Kia som kommer til å endre mange menneskers oppfatning av hva Kia er nå, og hva Kia skal være i fremtiden, slår kommunikasjonssjef i Kia Bil Norge, Christian Lagaard fast.

Bilen er over fem meter lang og første versjon er en Launch Edition med så mye standardutstyr at det knapt er mulig å legge til noe. Med firehjulsdrift har bilen en WLTP rekkevidde på over 500 kilometer. Bilen fås med både seks eller sju seter. Hengervekten er på hele 2500 KG.

- Vi har mye vi ønsker å bevise med denne bilen og det gjør vi. Den må sees i virkeligheten for å forstå hvor stor den, hvor rått designet er, og den må kjøres for å kjenne hvor premium den føles. Den er så stille og smooth. Dette er en bil som kan få selv de siste skeptikerne til elbil til å hoppe ned fra gjerdet, tror Lagaard i Kia.

Om noen uker vil flere av butikkene få sine demobiler og det blir også levert biler til de første kundene før jul. Dette er en Kia ingen har opplevd maken til.

null

Om oss

Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge. Vi har dyktige forhandlere i hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994. I dag ruller det mer enn 75.000  Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Bedriftens slagord, ‘Movement that inspires’, gjenspeiler Kias forpliktelse til å inspirere kunder med sine produkter og tjenester.

Følg pressemeldinger fra Kia Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kia Norge