Mastercard inngår samarbeid med Live Nation for å tilby eksklusive fordeler og live musikkopplevelser for kortinnehavere over hele verden
- Gjennom priceless.com vil millioner av kortinnehavere i 19 markeder i Europa og Asia få eksklusiv tilgang til forhåndssalg av billetter, premiumplasser og VIP-opplevelser.
- Partnerskapet vil også støtte Priceless Planet Coalition.
Purchase, N.Y. og Los Angeles, 2. november 2023 – Mastercard kunngjør i dag et flerårig samarbeid med Live Nation, verdens ledende live-underholdningsselskap. Partnerskapet skal skape sette søkelyset på den viktige rollen musikk spiller i menneskers liv. 78 prosent av alle konsertgjengere verden over ser på musikk som en grunnleggende del av seg selv1.
Nå vil Mastercard støtte over 100 millioner kortinnehavere i deres største lidenskap, musikk, på nye og spennende måter. Dette gjør selskapet gjennom å gi eksklusiv tilgang til forhåndssalg av billetter, premiumseter og andre VIP-opplevelser gjennom priceless.com. Partnerskapet vil styrke mangfoldet av produktfordeler som allerede er tilgjengelig for Mastercard-kortinnehavere, inkludert hverdagslige verditilbud som samkjøring, matlevering, netthandel og tilgang til Priceless Experiences for reiser, velvære, kulinariske opplevelser og mye mer.
– I Mastercard søker vi stadig nye måter å berike kortholdernes liv på, i små og store øyeblikk, sier Raja Rajamannar, chief marketing and communications officer i Mastercard. – Musikk begeistrer, inspirerer og forener oss mer enn noe annet. I samarbeid med Live Nation er vi glade for å kunne bringe kortinnehaverne våre nærmere sin lidenskap for musikk gjennom dette ekstraordinære settet med fordeler.
Fra og med 1. januar 2024 vil berettigede Mastercard-korthavere få tilgang* til de nye fordelene i 19 markeder i Europa og Asia: Australia, Belgia, Danmark, Finland, Frankrike, Japan, Irland, Italia, Malaysia, Nederland, New Zealand, Norge, Filippinene, Singapore, Spania, Sverige, Taiwan, Thailand og Storbritannia. Alle fordelene vil være tilgjengelige via priceless.com, som er hjemsted for et utvalg av Priceless-opplevelser innen mat, velvære, underholdning og sport, og i markeder over hele verden. I tillegg vil fordelene være tilgjengelige i mobilbank-appene til utvalgte samarbeidspartnere.
– Vi er glade for å samarbeide med Mastercard og hjelpe kortinnehaverne deres med å oppleve favorittartistene sine som aldri før, sier Russell Wallach, Global President for Live Nation Media & Sponsorship. – Samarbeidet vårt vil ikke bare skape minner for livet for Mastercard-kortinnehavere, men også gi enorm markedsføringsstøtte til artister og konserter over hele verden, noe som skaper en varig kontakt med publikum i mange år fremover.
Dette partnerskapet bygger også på Mastercards forpliktelse til å støtte Priceless Planet Coalition, som har som mål å plante 100 millioner trær. Priceless Planet Coalition, som ledes av Conservation International og World Resources Institute, engasjerer bedrifter og forbrukere til å iverksette kollektive tiltak for å bekjempe klimaendringene. I samarbeid med Mastercard vil Live Nation gjøre det mulig for kortinnehavere å gjøre en positiv innsats for planeten ved å gi dem muligheten til å donere og plante et tre når de kjøper konsertbilletter i forbindelse med visse Mastercard-forhåndssalg.
Mastercard har lenge støttet musikkbransjen. Med utgangspunkt i sponsingen av GRAMMY Awards®, Latin GRAMMY Awards® og BRIT Awards har Mastercard skapt mange innovative og inkluderende Priceless Experiences som knytter fans og artister sammen. Varemerket lanserte til og med et album, «Priceless», gjennom et samarbeid med søkelys på å veilede fremadstormende artister.
*Tilgjengelighet og utrullingstidspunkt varierer med marked. Markeder og tilgjengelighet kan endre seg.
[1] Live Nation Global Study 2023, kvantitativ undersøkelse av N=11 000 globale live-musikkbesøkende i alderen 18+ år
Kontakter
Karin StrandKommunikasjonsdirektør for Norden og BaltikumMastercard
karin.strand@mastercard.comDanika AzzarelliLive Nation
danikaazzarelli@livenation.comOm Mastercard
Mastercard er et globalt teknologiselskap i betalingsbransjen. Vårt mål er å skape en inkluderende, digital økonomi som kommer alle til gode, overalt, ved å gjøre transaksjoner trygge, enkle, smarte og tilgjengelige. Ved hjelp av sikre data og nettverk, partnerskap og lidenskap hjelper våre innovasjoner og løsninger enkeltpersoner, finansinstitusjoner, myndigheter og bedrifter med å realisere sitt største potensial. Med forbindelser i mer enn 210 land og territorier bygger vi en bærekraftig verden som åpner uvurderlige muligheter for alle. www.mastercard.com
Om Live Nation
Live Nation Entertainment (NYSE: LYV) er verdens ledende live-underholdningsselskap og består av globale markedsledere: Ticketmaster, Live Nation Concerts og Live Nation Sponsorship. Du finner mer informasjon på www.livenationentertainment.com.
Følg pressemeldinger fra Mastercard
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Mastercard på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Mastercard
Mastercard inngår samarbeid med Morrow Bank for å gi forbrukere tilgang til ID-tyveribeskyttelse3.10.2024 09:00:00 CEST | Pressemelding
Morrow Bank er den første banken som tilbyr Mastercard ID Theft Protection i Norge og Finland. Tjenesten gir forbrukere proaktiv overvåking og håndtering av trusler om identitetstyveri, noe som sparer tid, bekymring og kostnader for kundene.
Receipts vinner prestisjepris fra Mastercard24.5.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding
Receipts er kåret til beste norske selskap i vårutgaven av Mastercard Lighthouse FINITIV. Danske Avallone er den overordnede vinneren.
Bits forlenger avtale med Mastercard om å levere eFaktura og AvtaleGiro30.10.2023 09:30:00 CET | Pressemelding
Bits – bankenes og finansnæringens felles infrastrukturselskap - fornyer avtalen med Mastercard om å levere eFaktura og AvtaleGiro fra 1. januar 2024. Mastercard skal drifte og videreutvikle tjenestene, og sammen skal partene holde Norge i front på digital regningsbetaling.
7Analytics fra Bergen deltar i Mastercards bærekraftsprogram7.9.2023 08:56:19 CEST | Pressemelding
7Analytics bygger en dataplattform for å klimasikre fremtidens bygg. Nå får oppstartsselskapet drahjelp fra Mastercard.
Moss-baserte Fygi Technologies vant prestisjetung teknologipris i Mastercard Lighthouse partnerskapsprogram26.5.2023 09:22:56 CEST | Pressemelding
Oslo, 26 mai, 2023 – Fygi Technologies, som vil revolusjonere hvordan vi betaler med mobilen i butikken, vant den norske utgaven av Mastercards oppstartsprogram Lighthouse FINITIV våren 2023. Selskapet vant i konkurranse med fem andre norske fintech-selskaper.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom